کد خبر : 1858108 | 17 آذر 1401 ساعت 20:34 | 18.1K بازدید | 6 دیدگاه

رسانه‌های فرانسوی به دنبال رمزگشایی از سکوت امباپه

با اینکه کیلیان امباپه گفت به این خاطر در قطر با رسانه‌ها صحبت نمی‌کند چون نمی‌خواهد تمرکزش از دست برود ولی رسانه‌های فرانسوی همچنان درباره سکوت عجیب او صحبت می‌کنند.

رسانه‌های فرانسوی به دنبال رمزگشایی از سکوت امباپه

به گزارش "ورزش سه"، کیلیان امباپه در جام جهانی قطر و به خصوص در جریان پیروزی 3-1 فرانسه بر لهستان در مرحله یک‌هشتم نهایی این جام یکی از ستاره‌های اصلی کشورش بود. اما امباپه از شروع این تورنمنت تا حالا با هیچ رسانه‌ای گفتگو نکرده است. روزنامه لیبراسیون به دنبال یافتن علت این سکوت ستاره فرانسه رفته است.

بعد از پیروزی 3-1 فرانسه مقابل لهستان در استادیوم الثمامه، پیروزی‌ای که امباپه با دو گل و یک پاس گل در آن نقش اساسی داشت، دیدیه دشان در نشست خبری بعد از این بازی با ستایش از او گفت:" کیلیان، فقط کیلیان. او با پاهایش حرف می‌زند و این هیچ اشکالی ندارد".

خروس‌ها درباره امباپه چه می‌گویند؟

اما دیگر بازیکنان تیم ملی فرانسه در قطر بارها درباره ستاره تیم‌شان صحبت کرده و او را ستایش کرده‌اند. کینگزلی کومان بعد از پیروزی مقابل لهستان گفت:" برای کیلیان خوشحالیم. اینکه یک بازیکن در چهار بازی 5 گل بزند و 2 پاس گل بدهد آماری است که کمتر در جام جهانی دیده می‌شود".

ژول کنده از دیگر بازیکنان فرانسه بود که درباره امباپه صحبت کرد و گفت:" کیلیان برای ما بازیکنی بسیار مهم است. از همه مهمتر این است که او توان این را دارد که در تک‌تک لحظات مهم برای تیم گلزنی کند".

آدرین رابیو هم درباره ستاره فرانسه گفت:" من خیلی وقت است که از پتانسیل کیلیان اطلاع دارم. دو گلی که او در این بازی مقابل لهستان زد را اگر آنالیز کنید متوجه می‌شوید که چه گلهای استثنایی‌ای هستند. او باز هم می‌تواند این را تکرار کند. ما پشت سر او تلاش می‌کنیم و کیلیان پیروزی را به ارمغان می‌آورد".

دیدیه دشان هم در ستایش خود از این گلزن تکنیکی گفت:" تیم ملی فرانسه به یک کیلیان آماده نیاز دارد. من دوست دارم او را خندان ببینم. پایان بازی را دیدید؟ این هم برای او و هم برای ما مهم است. کیلیان دوست دارد پشت سر یک مهاجم هدف یعنی ژیرو بازی کند ولی توان این را دارد که خودش هم تکلیف هر مسابقه را مشخص کند".

1777375

توضیح امباپه رسانه‌ها را قانع نکرده است

امباپه بعد از بازی لهستان که به عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شد هم از گفتگو با رسانه‌ها خودداری کرد تا به جریمه شدن از طرف فیفا تهدید شود.

درحالیکه گفته می‌شود فیفا فدراسیون فوتبال فرانسه را به جریمه بابت سکوت امباپه تهدید کرده است او با اینکه بعد از دریافت جایزه‌اش به عنوان بهترین بازیکن زمین در دیدار مقابل لهستان از صحبت با رسانه‌ها خودداری کرده بود ولی بعد برای اولین بار در یک گفتگو با رسانه‌ها شرکت کرد و گفت حتی حاضر است جریمه فدراسیون فرانسه را شخصا بپردازد.

امباپه در تنها گفتگوی رسانه‌ای خود در قطر گفت:" درباره بازی لهستان باید بگویم اصلا بازی ساده‌ای نبود ولی ما در لحظات کلیدی بازی گل زدیم.

ولی هدف من از این گفتگو در واقع این است که توضیح بدهم چرا سکوت کردم. این اصلا مساله شخصی نیست. من با هیچ روزنامه‌نگاری هم مشکل ندارم. با هواداران هم همینطور. مساله این است که باید روی تورنمنت تمرکز کنم و حرف زدن کلی انرژی می‌گیرد. من در کل فصل برای آمدن به اینجا و درخشیدن برای فرانسه تلاش کرده‌ام. چه از نظر فیزیکی و چه ذهنی. چند روز پیش فهمیدم که به خاطر صحبت نکردن من با رسانه‌ها قرار است فدراسیون فوتبال فرانسه جریمه شود. می‌خواهم اینجا بگویم اگر چنین جریمه‌ای باشد پرداخت آن وظیفه شخص من است".

دیدگاه‌ها