کد خبر : 1858143 | 18 آذر 1401 ساعت 08:05 | 3.9K بازدید | 0 دیدگاه

وزیر مخالف اعزام به کلمبیا نبود

انوشیروانی: تیم مردان شانس مدال جهانی دارد

سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری گفت: تمام نفرات تیم مردان در قهرمانی جهان شانس مدال دارند و برنامه‌ریزی ما این است هر سه سهمیه مردان تبدیل به مدال المپیک شوند.

انوشیروانی: تیم مردان شانس مدال جهانی دارد

به گزارش "ورزش سه" سجاد انوشیروانی در گفت و گو با ایسنا درباره انتظاری که از تیم وزنه برداری مردان ایران در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۲ کلمبیا وجود دارد، بیان کرد: اطلاع دارید که تیم را با چه شرایطی تحویل گرفتیم. ما فقط داریم بستر را فراهم می کنیم تا وزنه برداران بدون مشکل سهمیه بگیرند و برنامه ریزی ما این است که هر سه سهمیه تبدیل به مدال شوند. رسول معتمدی شانس مدال قهرمانی جهان بود که مصدوم شد. مصدومیت در وزنه برداری طبیعی است و این قبیل اتفاقات رخ می دهد. مطمئنم معتمدی خیلی زود بر می گردد و یکی از امیدهای ما است. سهراب مرادی هم دارد آماده می‌شود و شرایط خوبی دارد و در مسابقات آتی می تواند ثابت کند که یکی از امیدهای کسب سهمیه المپیک است.

*تمام نفرات شانس مدال دارند

انوشیروانی در پاسخ به این پرسش که چقدر انتظار کسب مدال از تیم مردان در قهرمانی جهان وجود دارد؟ گفت: تمام نفرات در جدول شانس مدال دارند. مسابقات کلمبیا یکی از سخت ترین و شلوغ ترین مسابقات جهانی است و تمام کشورها هر چه ظرفیت دارند را آورده اند تا شانس خود را برای کسب سهمیه بالا ببرند و دستشان باز باشد و بهترین ها را به المپیک ببرند.

*برای کسب سهمیه المپیک بانوان نباید کم بگذاریم

او در مورد اعزام دختران وزنه بردار به قهرمانی جهان ۲۰۲۲ تاکید کرد: اعتقاد داریم که باید همه تلاشمان را برای کسب سهمیه المپیک در بخش زنان انجام دهیم و نباید کم بگذاریم. در بخش بانوان می توانیم سه سهمیه بگیریم و اگر بتوانیم شرایط را به گونه ای مهیا کنیم که حتی یک سهمیه بگیریم، یک دستاورد و موفقیت بزرگ محسوب می شود.  

*با صلاحدید وزارت ورزش، تکلیف فدراسیون امسال مشخص می‌شود

انوشیروانی در پاسخ به این پرسش که فکر می کند انتخابات فدراسیون تا پایان سال برگزار شود؟ تصریح کرد: طبق اعتمادی که آقای وزیر به من کرد که جای تشکر هم دارد، تمام اقدامات برگزاری مجمع در حال انجام است و حتی در روزهای نزدیک ثبت نام کاندیداها نیز انجام می شود. تمام تلاشمان را می کنیم که با صلاحدید وزارت ورزش، تکلیف فدراسیون امسال مشخص شود. تا پایان ماه شرایط را فراهم می کنیم که انتخابات تا پایان سال انجام شود و وزنه برداری بدون دغدغه به سراغ مسابقات گزینشی المپیک و برنامه های خود برای المپیک پاریس برود.

*وزیر مخالف اعزام به کلمبیا نبوده است

 او در مورد اینکه گفته شده است، وزیر مخالف اعزام تیم وزنه برداری به کلمبیا بوده است، تاکید کرد: اصلا این طور نبوده است. انصافا وزرارت ورزش در این اعزام به ما کمک کرد و باید از وزیر و معاونانش تشکر کنم. وزیر روی نامه ما دستور اقدام داده بود و در پایین نامه نوشته بود که اگر مسابقه مشابهی وجود دارد و می توان اعزام کرد، بررسی شود و اصلا نگفته بود که اعزام انجام نشود. آقای وزیر از روز اول تاکید داشته است تیم خوبی به مسابقات انتخابی المپیک برود. روی نامه ما به معاونان دستور داده است وزنه برداری تا المپیک حمایت شود.

* اسپانسر به زودی به ما اضافه می شود

سرپرست فدراسیون در پاسخ به این پرسش که وزنه برداری سال آینده مسابقات گزینشی المپیک زیادی دارد و فکری برای گرفتن اسپانسر شده است؟ گفت: چند مصوبه خوب گرفتیم و پیگیر هستیم کار را به روش های قانونی انجام دهیم تا مشکلی برای فدراسیون پیش نیاید. البته می دانیم مقداری زمان بر شده است اما به زودی اسپانسر به ما خواهد پیوست. مصوبه های خوبی نیز از دولت گرفتیم که به سازمان برنامه ریزی و بودجه ابلاغ می شود. اگر استان ها را تا سه سال آینده نو سازی نکنیم در استعداد یابی و ایجاد تیم های پشتوانه به مشکل بر می خوریم.

*به کلمبیا نرفتم تا کارهای انتخابات فدراسیون را انجام دهم

انوشیروانی در مورد علت اینکه همراه تیم ملی به کلمبیا نرفت نیز گفت: با توجه به کمبود زمانی که داشتیم، انتخابات کمیسیون ها را داریم انجام می دهیم و بحث ثبت نام انتخابات فدراسیون ها بود و تصمیم گرفتم اینجا باشم تا کارها را انجام دهم. با توجه به انتظاری که وزارت ورزش دارد بتوانیم کارها را جمع بندی کنم و وظایفی که به عنوان سرپرست به من محول شده است را به نحو احسن انجام دهم.                                     

دیدگاه‌ها