کد خبر : 1858244 | 18 آذر 1401 ساعت 22:01 | 17.5K بازدید | 4 دیدگاه

برزیل هم کنار اسپانیا و آلمان قرار گرفت

قطر، قتلگاه تیمی که ستاره روی پیراهن دارد!

برزیل، آلمان و اسپانیا؛ سه قهرمانی که دوحه را دوست نداشتند و خیلی زود به رویای خود در قطر پایان دادند.

قطر، قتلگاه تیمی که ستاره روی پیراهن دارد!

به گزارش “ورزش سه” انگار آب و هوای دوحه طوری است که قهرمانان سابق جهان زودتر دنبال خروج از قطر و بازگشت به شرایط عادی زندگی خود هستند.

حالا برزیل، از استادیوم اجوکیشن‌سیتی دوحه رفت کنار دست اسپانیا و آلمان و حداقل رویای فتح جام جهانی برای آن‌ها ۲۴ ساله شد.

سلسائو که مقابل سختکوش ترین تیم جام جهانی یعنی کرواسی قرار گرفته بود، علی‌رغم به دست آوردن برتری در وقت‌های اضافه، در نهایت مغلوب یاران مودریچ در ضربات پنالتی شدند تا اصلی‌ترین مدعی کسب عنوان قهرمانی در مرحله یک چهارم حذف شود.

1777777

پیش از این اولین شگفتی جام در مرحله گروهی رقم خورد. جایی که ژرمن‌ها طی اتفاقات عجیب و غریب پایین‌تر از اسپانیا و ژاپن قرار گرفتند و به مانند سال ۲۰۱۸ در همان مرحله گروهی حذف شدند. شاگردان فلیک که پیش از شروع جام به عنوان یکی از مدعیان اصلی فتح جام شناخته می‌شدند، با چهار قهرمانی، بعد از برزیل دومین تیم پرافتخار جهان هستند که خیلی زود بار سفر از دوحه را بستند.

دومین شگفتی اما در مرحله یک هشتم رقم خورد؛ لاروخا که تنها عنوان قهرمانی‌اش را در سال ۲۰۱۰ به دست آورده بود، در همین استادیوم اجوکیشن مقابل مراکش قرار گرفت و در ضربات پنالتی قافیه را به این تیم آفریقایی واگذار کرد. نکته جالب توجه این است که مراکش و کرواسی تیم‌های هم‌گروه بودند که حالا با حذف مدعیان اصلی شگفتی‌ساز ظاهر شده‌اند.

1777778

برزیل، آلمان و اسپانیا جزو قهرمانانی هستند که خیلی زود دوحه را ترک کرده‌اند. سه تیمی که هر هواداری اگر می‌خواست نام چهار تیم نهایی مدنظرش را قبل از جام جهانی اعلام کند، قطعا نامی از آن‌ها می‌آورد. اما حالا هیچ کدام در قطر نیستند و باید در جست و جوی موفقیت در جام جهانی ۲۰۲۶ باشند.

برزیل بعد از سال ۲۰۰۲، آلمان بعد از سال ۲۰۱۴ و اسپانیا بعد از سال ۲۰۱۰ هر سه گرفتار طلسم قهرمانی شده‌اند و پس از قهرمانی هرگز نتوانسته‌اند به فینال جام جهانی راه پیدا کنند.

1777779

دیدگاه‌ها