کد خبر : 1858655 | 20 آذر 1401 ساعت 19:39 | 40.6K بازدید | 13 دیدگاه

دکتر بیلاردو موفقیت مراکش را پیش‌بینی کرده بود

صعود مراکش به نیمه‌نهایی جام جهانی برای خیلی‌ها اتفاقی شگفت‌انگیز است ولی دکتر کارلوس بیلاردو 22سال پیش چنین روزی را پیش‌بینی کرده بود.

دکتر بیلاردو موفقیت مراکش را پیش‌بینی کرده بود

به گزارش "ورزش سه"، این روزها درخشش استثنایی مراکش در جام جهانی قطر و صعودش به مرحله نیمه‌نهایی تورنمنت بعد از حذف بزرگانی مثل اسپانیا و پرتغال باعث شده این کشور آفریقایی به موضوع بزرگ این روزهای دنیای فوتبال تبدیل شود.

1778960

اما کارلوس بیلاردو، مربی بزرگ فوتبال آرژانتین، 22 سال نه تنها آینده را از آن فوتبال آفریقا دانست بلکه در صحبتهایش حتی از مراکش به عنوان یکی از تیمهایی که می‌توانند به بالاترین سطح دنیای فوتبال برسند یاد کرد.

آرژانتین در بازی افتتاحیه جام جهانی 90 در مقابل کامرون با نتیجه 1-0 شکست خورد. این نتیجه برای تیمی که قهرمان دوره گذشته جام جهانی بود یک شگفتی بزرگ به حساب می‌آمد. ولی نه برای دکتر کارلوس بیلاردو که پانزده سال قبل از آن اتفاقی را تجربه کرده بود که او را به این نتیجه رساند آینده از آن فوتبال آفریقا است.

1778962

بیلاردو یک دهه بعد از شکست آرژانتین در مقابل کامرون در یک برنامه تلویزیونی نظرش را درباره آینده فوتبال و تیم‌های ملی آفریقایی توضیح داد.

بیلاردو در سال 2000 با شرکت در یک برنامه تلویزیونی شبکه تله‌فه گفت:" ما در سال 75 میلادی در جام محمد مراکش شرکت کردیم و من همان موقع گفتم آینده فوتبال متعلق به آفریقا است نه اروپا و آمریکای جنوبی و نه آسیا".

دکتر کارلوس در آن زمان سرمربی باشگاه آرژانتینی استودیانتس دلاپلاتا بود و با این تیم در جام محمد مراکش شرکت کرده بود.

بیلاردو در ادامه صحبت‌هایش گفت:" مساله اینجا است که در آفریقا هنوز هم مردم عادی در کوچه و خیابان فوتبال بازی می‌کنند. این روزها در بوئنس‌آیرس دیگر نمی‌بینید که کسی در خیابان فوتبال بازی کند. پایه‌های مردمی فوتبال ما در حال سست شدن است. این را در اروپا هم می‌بینید. دیگر نه در رم و میلان و فلورانس و نه در مونیخ و کلن کسی را در حال فوتبال بازی کردن در خیابان نمی‌بینید. ولی در آفریقا همه جا مردم در خیابان در حال بازی هستند. آنها همین حالا هم تیمهای قوی‌ای مثل کامرون، نیجریه، آفریقای جنوبی، تونس و مراکش دارند که بازیکنان‌شان بسیار باتکنیک هستند. آینده از آن این تیمها است".

1778963

دیدگاه‌ها