کد خبر : 1859077 | 23 آذر 1401 ساعت 14:28 | 78.8K بازدید | 13 دیدگاه

حداقل 10 کیلو سبک تر بودم، اما ریسکش را پذیرفتم

کامران قاسمپور: از مبارزه با اسنایدر پشیمان نیستم

کامران قاسمپور چالش عجیبی را در جام جهانی آمریکا پشت سر گذاشت و خودش را برای رفتن به وزن 97 کیلو در المپیک آماده می کند.

کامران قاسمپور: از مبارزه با اسنایدر پشیمان نیستم

به گزارش "ورزش سه"، سورپرایز بزرگ فینال جام جهانی کشتی آزاد 2022 در آمریکا حضور کامران قاسمپور در وزن 97 کیلوگرم و رویارویی او با کایل اسنایدر بود. با اینکه کامران نتوانست نمایش بی نقص خود در دو سال اخیر در وزن 92 کیلوگرم را مقابل قهرمان نامدار آمریکایی تکرار کند، اما خودش می گوید از تصمیمی که گرفته پشیمان نیست و این می تواند شروع مسیری برای حضور دائمی او در وزن 97 کیلوگرم باشد. 
قاسمپور که امروز به عنوان یکی از 5 کاندیدای دریافت جایزه برترین آزادکار سال 2022 جهان معرفی شد، بلافاصله بعد از بازگشت از آمریکا در گفتگو با "ورزش سه" در خصوص اتفاقات جام جهانی به صحبت پرداخت.

* امیدوارم بهترین آزادکار جهان شوم
امروز صبح خبر حضورم در بین برترین آزادکاران سال را دیدم و از این بابت خدا را شکر می کنم. سال خوبی را سپری کردم و توانستم دومین طلای پیاپی جهانی ام را بگیرم. امیدوارم بتوانم به عنوان نماینده ایران در بین این 5 نفر هم بهترین شوم، اما اگر هم نشدم، اتفاق خاصی نمی افتد و من به مسیرم پرقدرت تر از قبل ادامه می دهم.

* حداقل 10 کیلو از کایل اسنایدر سبک تر بودم
جام جهانی را پشت سر گذاشتیم و من سعی کردم تجربیات جدیدی را در این مسابقات به دست بیاورم. من با مشورت کادرفنی در فینال در 97 کیلو کشتی گرفتم؛ در حالی که در روز وزن کشی، وزن طبیعی بدن من 89.8 کیلوگرم بود. من حداقل 10، 12 کیلو زمان مسابقه از کایل اسنایدر سبک تر بودم. با این حال دوست داشتم خودم را با چالش بکشم چون اهداف بزرگی در سرم دارم. چند سال است که در 92 کیلوگرم کشتی می گیرم و در این مسابقات هم در دور مقدماتی در این وزن بودم، اما باید جام جهانی برای من یک دستاورد بزرگتری می داشت.

1780182

* ریسک مبارزه با اسنایدر را پذیرفته بودم
دلایل زیادی برای کشتی گرفتن با کایل اسنایدر داشتم. می توانستم با یک 97 کیلوی درجه دو و سه کشتی بگیرم، اما اول اینکه برای کمک به ارنج تیم و دوم هم برای محک زدن جدی خودم نیاز داشتم در این چالش قرار بگیرم. باید مقابل یک حریف درجه یک قرار می گرفتم و ریسک این مبارزه را هم پذیرفته بودم. به هر حال کشتی برد و باخت دارد.

* از کشتی گرفتن در 97 کیلو پشیمان نیستم
هیچ اجباری از طرف کادرفنی نبود که من حتما در 97 کیلو کشتی بگیرم. خودم دوست داشتم این چالش را پشت سر بگذارم. به هر حال طبیعی است وقتی یک کشتی گیر از یک وزن پایین تر با یک کشتی گیر سنگین تر روبرو می شود، شانس کمتری دارد. اگر اسنایدر هم با این شرایط وزنی با کشتی گیر 120 کیلوی ما روبرو می شد، قطعا شانس کمی برای پیروزی داشت. بازهم می گویم که اصلا پشیمان نیستم و دوست داشتم به چالش کشیده شوم. خوشحالم که خودم را برابر قهرمان جهان و المپیک تست کردم. البته که من در واقع دو وزن پایین تر از اسنایدر بودم.

* نمی خواهم خودم را گول بزنم
هنوز برای آینده و المپیک تصمیم گیری نکردم. باید از الان استارت المپیک را می زدم؛ اگرچه آمادگی وزنی و بدنی من طوری نبود که در اوج آمادگی باشم. آدم نباید خودش را گول بزند. اگر من برابر یک حریف آسان تر در 97 کیلو کشتی می گرفتم و می بردم، شاید فکر می کردم از همین حالا می توانم در 97 کیلو باشم، اما رویارویی با کایل اسنایدر به عنوان قهرمان جهان و المپیک کاملا برای من یک محک جدی بود.

* ناداوری و بدشانسی نبود، قهرمان می شدیم
تیم ما با یک ارنج جوان و کم تجربه در جام جهانی حاضر شده بود و می دانستیم که هدفمان بیش از هر چیزی کسب تجربه است. با این حال با همین تیم هم می توانستیم قهرمان شویم. در یکی، دو وزن که شانس پیروزی داشتیم، با بدشانسی و ناداوری مواجه شدیم. نتیجه می توانست برعکس باشد، اما به هر حال کشتی است و این اتفاقات می افتد. امیدوارم سال آینده بتوانیم این شکست را جبران کنیم و قهرمان جام جهانی شویم.

1780183

دیدگاه‌ها