کد خبر : 1859307 | 24 آذر 1401 ساعت 09:59 | 28.1K بازدید | 1 دیدگاه

شما به مردم جسارت و امید دادید

پاداش هنگفت میلیونر کره‌ای به بازیکنان تیم ملی

سرمایه‌دار کره‌ای پس از شایعاتی که در خصوص فدراسیون فوتبال این کشور مطرح شده بود، علاوه بر جایزه فیفا به اعضای تیم جام جهانی پاداش قابل توجهی هدیه داد.

پاداش هنگفت میلیونر کره‌ای به بازیکنان تیم ملی

به گزارش "ورزش سه"،  "چانگ مونگ گیو" فرزند هیوندای و رئیس اتحادیه فوتبال کره،  2.00 میلیارد روپیه وون (حدود 1.55 میلیون دلار) از پول خود را به تیم فوتبال کره جنوبی می‌دهد.

این تصمیم  پس از گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر اینکه فدراسیون فوتبال کره جنوبی پول جایزه جام جهانی را به جیب زده است، اتخاذ شد.

چانگ مونگ گیو در این همین ارتباط گفت :

" تیم ملی کره جنوبی به رهبری" پائولو بنتو" با ارائه بازی‌های خوب و نتایج قابل‌قبول در جام جهانی 2022 قطر، پیشرفت فوتبال کره را به نمایش گذاشت و به مردم و طرفداران فوتبال کره جسارت و امید زیادی داد.
این عملکرد خوب تیم ملی حالا باعث شده علاوه بر جایزه‌ای که قبلاً تعیین‌شده بود، به‌عنوان رئیس انجمن این کمک مالی را انجام دهم، زیرا می‌خواستم از زحمات ورزشکاران تشکر ویژه‌ای داشته باشم."

1780609

این تصمیم پس‌ازآن اتخاذ شد که شایعه شده بود، فدراسیون به‌جای پرداخت جایزه فیفا به بازیکنان، بخش بزرگی از پاداشی که فیفا را به جیب زده است.

در اوایل این ماه، گزارش شد که حتی اگر کره جنوبی در برابر برزیل پیروز نشود، بازیکنان مستحق دریافت جایزه رکوردشکنی خواهند بود. 
این در حالی است که سود کل جام جهانی قطر حدود 442 میلیون دلار آمریکا است که بالاترین رقم در تاریخ جام جهانی فوتبال است.

طبق قوانین فیفا، بسته به عملکرد هر تیم، کل پول قرار است بین تیم‌های شرکت‌کننده تقسیم شود.به هرکدام از 32 تیمی که به مرحله گروهی راه یافتند،به‌طور پیش‌فرض حدود 1.47 میلیون دلار  تعلق گرفت.

16 تیمی که از مرحله گروهی حذف شدند، حدود 8.99 میلیون دلار و  آن‌هایی که به دور بعدی راه یافتند، حدود 13.1 میلیون دلار آمریکا دریافت کردند.

اما گمانه‌زنی‌ها علیه اختلاس فدراسیون فوتبال کره جنوبی با گزارش‌هایی که منتشرشده است کاملاً مغایرت دارد و نشان می‌دهد مسئولان فدراسیون کره جنوبی، پول را در کارهای ضروری خرج کرده اند.

دیدگاه‌ها