کد خبر : 1859339 | 24 آذر 1401 ساعت 12:44 | 25.4K بازدید | 6 دیدگاه

سرگذشت جالب ستاره جوان آرژانتین و پدرش

رویای خانواده مک‌آلیستر: با مارادونا نشد، با مسی می‌شود!

الکسیس مک آلیستر و پدرش، سرگذشت جالبی دارند؛ یکی با مارادونا جام جهانی را از دست داد و دیگری با مسی می خواهد آن را فتح کند.

رویای خانواده مک‌آلیستر: با مارادونا نشد، با مسی می‌شود!

به گزارش "ورزش سه"، با رسیدن آرژانتین به دیدار فینال جام جهانی، حالا رویای کسب جام یک بار دیگر برای آلبی سلسته در دسترس قرار گرفته است. ملتی که امیدوار است لیونل مسی بعد از 36 سال، کاپ قهرمانی را برای آرژانتین بالای سر ببرد و جام یک بار دیگر به سرزمین دیه‌گو مارادونا بازگردد.

در شرایطی که تمامی نگاه ها به مسی، آلوارز و دیگر ستاره های آرژانتین است، اما یکی از بازیکنان موثر در ترکیب تیم لیونل اسکالونی، جوان 23 ساله ای به نام الکسیس مک آلیستر است. بازیکن تیم برایتون که حتی موفق شد در مرحله گروهی دروازه لهستان را باز کند، بیوگرافی جالبی را با خود به همراه دارد.

1780678

او در خانواده ای شگفت انگیز متولد شده که پدر، 2 برادر و عمویش، همگی از بازیکنان حرفه ای دنیای فوتبال بوده و هستند. پدر او یعنی کارلوس مک آلیستر، هم تیمی دیه‌گو مارادونا در بوکاجونیورز و تیم ملی آرژانتین بود، اگر چه او نتوانست در جام جهانی 1994 حضور داشته باشد. برادران او یعنی فرانسیس 27 ساله و کوین 25 ساله نیز در لیگ آرژانتین و برای روزاریو سنترال و آرژانتینوس جونیورز بازی می کنند. عموی او نیز در استودیانتس مشغول فعالیت است.

الکسیس فوتبال حرفه ای خود را در باشگاه سوشال پارک در بوینس آیرس و در کنار 2 برادرش آغاز کرد. اینجا جایی است که مارادونا، کارلوس توز و خوان رومن ریکلمه مهارت های خود را در زمین های کوچک آنجا تقویت کردند.

1780675

کارلوس، پدر برادران مک آلیستر در سال 2020 به اتلتیک گفت: «فکر می‌کنم هر سه آن‌ها برای فوتبالیست شدن به دنیا آمده‌اند، زیرا با تمام اتفاقاتی که برای من و برادرم به‌عنوان فوتبالیست رخ داده بود، بزرگ شدند. من برای تیم اسپانیایی اوساسونا گزارش‌های تحقیقاتی انجام می‌دادم، بنابراین پسرانم با من بودند و به من کمک کردند تا گزارش را جمع‌آوری کنم. من دو یا سه بازیکن را زیر نظر گرفته بودم. یکی از پسرها یک بازیکن را دنبال می‌کرد، دیگری بازیکن دیگری را تحت نظر داشت، سومی بازیکن سوم را و ما گزارش‌هایی درباره تیم‌های آرژانتین ارسال می‌کردیم. بنابراین آنها حول محور فوتبال بزرگ شدند.»

1780676

الکسیس مانند برادران، پدر و عمویش، سنت خانوادگی را با حضور در تیم آرژانتینوس جونیورز دنبال کرد. او اولین بازی خود را برای این باشگاه در سن 17 سالگی انجام داد، زمانی که آنها در رده دوم حضور داشتند. باورنکردنی است که هر سه برادر، یک بار در یک بازی خارج از خانه در سن لورنزو و به صورت همزمان، در زمین مسابقه حضور داشتند.

کارلوس مک آلیستر که با مارادونا هم تیمی بود، حالا امیدوار است که قهرمانی پسرش در کنار لیونل مسی را جشن بگیرد. او شانس حضور در جام جهانی 1994 را به دلیل درگیری با آریل اورتگا از دست داد. مک آلیستر در ال کلاسیکو میان بوکاجونیورز و ریورپلاته، لگدی را به بدن اورتگا وارد کرد و باعث کنار گذاشته شدن او از تیم ملی شد. مک آلیستر درباره کنار گذاشته شدن مارادونا از جام جهانی 94 می گوید: من فکر نمی‌کنم دیه‌گو برای بهتر شدن بازیش مواد مصرف کرده باشد، فکر می‌کنم این یک اتفاق بود. او بت من بود و مشکل این است که وقتی رهبر شما سقوط می کند، شما نیز سقوط می کنید.

1780680

او ادامه داد: مارادونا هر روز با مرگ دست و پنجه نرم می کرد. مارادونا همیشه برای مارادونا بد بود، او هرگز برای هیچ کس بد نبود. او با خودش بد رفتار کرد نه با دیگران. دیه‌گو یک هیولا بود، من یک بازیکن معمولی بودم اما روابط نزدیکی داشتیم. او از من مراقبت کرد. یک روز به من، کیلی گونزالس، خوان سباستین ورون و بلاس گیونتا یک رولکس داد.

مک آلیستر اضافه کرد: شما باید بدانید که چگونه با مسی بازی کنید. مسی 15 سال بهترین بوده است. زمانی که مسی شروع به کار کرد، این بچه ها شش یا هفت ساله بودند. وقتی بچه بودیم، من و برادرم در یک اتاق مشترک بودیم: یک میز و یک تخت در دو طرف. چراغ را خاموش می‌کردیم، رادیو را روی میز می‌گذاشتیم و به ویکتور هوگو مورالس گوش دادیم که بازی های بوکاجونیورز را گزارش می کرد. یک روز بوکا قهرمان شد. چشمانم را بستم و تصور کردم با مارادونا بازی می کنم. و این اتفاق نیز افتاد.

1780679

دیدگاه‌ها