کد خبر : 1859524 | 25 آذر 1401 ساعت 15:54 | 21K بازدید | 11 دیدگاه

وداع کاپیتان با لاروخا

رسمی: خداحافظی سرخیو بوسکتس از بازی‌های ملی

سرخیو بوسکتس امروز رسما اعلام کرد که از بازی های ملی بازنشسته شده و با تیم ملی اسپانیا وداع کرد.

رسمی: خداحافظی سرخیو بوسکتس از بازی‌های ملی

به گزارش "ورزش سه"، پس از حذف غیرمنتظره اسپانیا از جام جهانی با شکست برابر مراکش در یک هشتم نهایی انتظار می رفت که سرخیو بوسکتس از بازی های ملی خداحافظی کند. بوسکتس که کاپیتان اسپانیا در جام جهانی بود، امروز با انتشار متنی در اینستاگرام خود رسما اعلام کرد که از بازی های ملی بازنشسته شده است. 

1776456

بوسکتس اولین بار در فوریه 2009 با نظر ویسنته دل بوسکه برای بازی دوستانه اسپانیا مقابل انگلیس در سانچس پیسخوان به لاروخا دعوت شد ولی فرصت بازی پیدا نکرد. کمی بعد در اول آوریل 2009 بوسکتس اولین بازی ملی خود را برابر ترکیه در استانبول انجام داد. اسپانیا 1-2 برنده شد و صعودش به جام جهانی 2010 را قطعی کرد.

1763264

 بوسکتس سپس در جام جهانی 2010 یکی از ستاره های اسپانیا بود و در میانه زمین همراه با ژابی آلونسو، ژاوی و اینیستا نمایش هایی فوق العاده ارائه داد و نقش مهمی در قهرمانی اسپانیا داشت. او در مجموع 143 بازی ملی انجام داد و توانست با اسپانیا قهرمان جام جهانی 2010 و یورو 2012 شود. او دو گل زد و 9 پاس گل نیز داد. بوسکتس تا پایان فصل با بارسا قرارداد دارد و گفته می شود او قصد دارد فصل بعد در لیگ آمریکا و تیم اینتر میامی به فوتبالش ادامه دهد و در واقع این آخرین فصل او با بارسلونا نیز محسوب می شود.

1767716

بوسکتس نوشت:« اینجا اعلام می کنم پس از گذشت نزدیک به 15 سال و 143 مسابقه، زمان خداحافظی از تیم ملی فرا رسیده است.از همه کسانی که در این راه طولانی همراهم بودند تشکر می کنم. از ویسنته دل بوسکه که به من فرصت شروع را داد تا لوئیس انریکه که باعث شد تا آخرین ثانیه از بازی برای تیم ملی لذت ببرم. همچنین از جولن لوپتگی، فرناندو هیه‌رو و روبرت مورنو به خاطر اعتمادشان و همچنین از همه دستیاران‌شان تشکر می کنم. البته باید از تک تک هم تیمی هایم، که در کنار هم تلاش کردیم تا تیم را کم و بیش به جایی که شایسته است برسانیم، نیز تشکر می کنم. روزهای خوب و بدی را تجربه کردم ولی هرگز کم نگذاشتم و همیشه از بازی برای تیم ملی احساس غرور کردم.»

دیدگاه‌ها