کد خبر : 1859611 | 26 آذر 1401 ساعت 08:14 | 6.8K بازدید | 6 دیدگاه

ادعای نگران کننده نایب رئیس فدراسیون فوتبال

VAR شاید به فصل بعد لیگ برتر هم نرسد

آن گونه که از شواهد برمی آید داستان کمک داور ویدیویی در لیگ برتر ایران هنوز سر دراز دارد و قرار نیست به سرانجام برسد.

VAR شاید به فصل بعد لیگ برتر هم نرسد

به گزارش "ورزش سه"، قبل از شروع جام جهانی 2022 فدراسیون فوتبال از انجام مذاکرات نهایی با شرکت‌های متقاضی ارائه خدمات VAR خبر داد. حتی این وعده نیز داده شد که احتمالا در بازی های هفته های پایانی فصل جاری لیگ برتر امکان استفاده از کمک داور ویدیویی وجود داشته باشد؛ با این وجود اما اخبار جدید حاکی از آن است که قصه یاد شده سر درازی داشته و قرار نیست به این زود‌ی ها به سرانجام برسد.

خیلی از ورزشگاه‌های ایران برای مجهز شدن به VAR با مشکلات سخت افزاری گسترده ای روبرو هستند و اکثر باشگاه‌ها هم با مشکلات مالی که دارند، توانایی پرداخت هزینه های این تکنولوژی را ندارند. فدراسیون فوتبال که خود فقط متولی مذاکره، تایید و عقد قرارداد با شرکت تامین کننده VAR دانسته بود، این روزها به گونه ای از خود موضع نشان می دهد که پیش بینی می شود خبری از VAR تا پایان این فصل و حتی شاید فصل بعد نباشد.

محمد مهدی نبی روز گذشته در بخشی از صحبت های خود اعلام کرد که قرارداد VAR هنوز نهایی نشده است. به این ترتیب هر آن چه که پیش از این وعده داده شده بود را باید منتفی دانسته و منتظر بمانیم تا ببینیم سرانجام کی این طلسم سنگین رفع می شود. هر چقدر که این پروسه به طول می انجامد، زمان تجهیز ورزشگاهها و آموزش داوران به تعویق می افتد.

حداقل شش ماه آموزش برای داوران VAR نیاز است. با توجه به اینکه فوتبال ایران از نظر کمی و کیفی در مساله داوری به مشکل خورده، به نظر نمی رسد که بتوان سریعا کار خاصی انجام داد. در شرایطی که هنوز قرارداد VAR امضا نشده، پیش بینی می شود که کمک داور ویدیویی قطعا به این فصل نخواهد رسید. باتوجه به مشکلات سخت افزاری بسیار در ورزشگاه و با در نظر گرفتن پروسه شش ماهه آموزش داوران، VAR حتی شاید به فصل بعد هم نرسد.

دیدگاه‌ها