کد خبر : 1859637 | 26 آذر 1401 ساعت 10:30 | 4.8K بازدید | 0 دیدگاه

تا المپیک پاریس در 65 کیلوگرم می‌مانم

عموزاد: برای حضور در جام جهانی فقط 15 روز تمرین کردم

قهرمان کشتی جهان در وزن 65 کیلوگرم تأکید کرد تا بازی‌های المپیک 2024 پاریس در همین وزن کشتی خواهد گرفت.

عموزاد: برای حضور در جام جهانی فقط 15 روز تمرین کردم

به گزارش "ورزش سه" رحمان عموزاد در گفت‌وگو با تسنیم در مورد همراهی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان در سفر به آمریکا اظهار داشت: بعد از مسابقات جهانی بلگراد آمادگی جسمانی خوبی نداشتم. برای جام جهانی کلاً 15 روز تمرین کردم و خدا را شکر با شرایط نسبتاً خوبی در جام جهانی کشتی گرفتم و خوشحالم که مبارزه‌هایم را با برد پشت سر گذاشتم.

وی در مورد اینکه رقابت با «دیاکو میهالیس» در جام جهانی آمریکا چه تفاوتی با فینال مسابقات جهانی بلگراد داشت، گفت: سبک کشتی‌اش که فرقی نکرده بود و همانی بود که در بلگراد بود. من فقط می‌خواستم پیروز میدان باشم و همین هم شد. برای پیروزی در آن کشتی برنامه‌ریزی کرده بودم.

عموزاد در مورد گره خوردن کشتی‌اش با این حریف آمریکایی تصریح کرد: در مسابقات جهانی بلگراد در تایم اول او زیرگیری کرد و من غافلگیر شدم و کشتی در آن وقت از دستم خارج شد که امتیاز از دست دادم، اما بعد از آن دیگر نتوانست امتیاز بگیرد. این بار هم من در شرایط آمادگی خوبی نبودم، اما خدا را شکر شکستش دادم.

قهرمان وزن 65 کیلوگرم جهان با اشاره به نایب قهرمانی تیم ملی در آمریکا خاطرنشان کرد: در فینال شرایط بدنی ما خوب نبود، چون دیر به ما ویزا داده شده بود و هنوز بدن‌مان با شرایط زمانی و آب و هوایی این کشور منطبق نشده بود. به همین دلیل به ما سخت گذشت. ما باید قهرمان می‌شدیم، اما بدشانسی آوردیم و در وزن‌هایی که بچه‌ها باید می‌بردند، پیروز نشدند. امیرمحمد یزدانی در 70 کیلوگرم، علیرضا کریمی در 86 کیلوگرم و امیرحسین فیروزپور در 92 کیلوگرم نفراتی بودند که روی بردشان حساب کرده بودیم. کامران قاسم‌پور هم در وزن جدید محک خورد و چیزی را از دست نداد.

وی در مورد چگونگی ورودش به چرخه انتخابی تیم ملی در سال 2023 گفت: من سهمیه مرحله آخر انتخابی را دارم. فکر می‌کنم بهمن ماه همراه با نفرات برتر مسابقات کشوری قرار است در یک تورنمنت شرکت کنیم. من سرباز کشورم و در خدمت کادر فنی هستم و دنبال شاد کردن مردم ایران.

رحمان عموزاد در خاتمه تأکید کرد: من می‌خواهم بهترینِ خودم باشم. وزن 65 کیلوگرم وزن سنگینی است و من رقبای خیلی خوبی دارم. من هم یکی از مدعیان این وزن شلوغ و پرمدعی هستم و برای تمام رقبایم احترام قائلم هستم و برای آنها آرزوی سلامت و موفقیت دارم. من تلاش خودم را خواهم کرد که به آن چیزی که هدفم هست در مسابقات جهانی بلگراد و المپیک پاریس برسم. بعد از المپیک با توجه به شرایط بدنی‌ام در مورد وزنم تصمیم می‌گیرم. قطعاً تا المپیک در 65 کیلوگرم می‌مانم و با تمام توانم کشتی می‌گیرم که خوش‌رنگ‌ترین مدال را بگیرم.

دیدگاه‌ها