کد خبر : 1859689 | 26 آذر 1401 ساعت 14:34 | 34K بازدید | 8 دیدگاه

زمین علیه فرانسه در فینال جام جهانی

فرانسه در دیدار نهایی جام جهانی درحالی در ورزشگاه لوسیل به مصاف آرژانتین خواهد رفت که برخلاف حریفش تا به حال در این استادیوم پا نگذاشته است.

زمین علیه فرانسه در فینال جام جهانی

به گزارش "ورزش سه"، فرانسه تلاش می‌کند پس از سال های 1998 و 2018 برای سومین بار در تاریخ خود قهرمان جام جهانی شود. آرژانتین نیز پس از دوره های 1978 و 1986 برای سومین بار در تاریخ خود به دنبال قهرمانی در جام جهانی است.

فرانسه در بازی فردا در خصوص ورزشگاه فینال با یک گره تاریخی روبرو است. فرانسه اولین بازی خود را در ورزشگاه لوسیل در جام جهانی برگزار می‌کند و این در حالی است که آرژانتین پنجمین بازی خود را در آن ورزشگاه انجام خواهد داد.

با توجه به قهرمانی های قبلی فرانسه در جهان، این کشور همیشه یک مسابقه را در استادیوم میزبان فینال برگزار می‌کرد.

تنها باری که فرانسه بدون انجام هیچ مسابقه‌ای در ورزشگاه بازی فینال پا به مسابقه نهایی گذاشت در جام جهانی 2006 آلمان بود. آنها قبل از فینال هیچ مسابقه‌ای در ورزشگاه المپیک برلین انجام نداده بودند و در نهایت در صحنه پایانی مقابل ایتالیا با ضربات پنالتی شکست خوردند.

به طور کلی، آخرین باری که یک تیم بدون انجام هیچ مسابقه‌ای در طول مسابقات در ورزشگاه نهایی به فینال جام جهانی رسیده به جام جهانی سال 2010 آفریقای جنوبی مربوط می‌شود. در آن سال هیچ یک از فینالیست‌ها یعنی اسپانیا و هلند، قبل از آن هیچ مسابقه ای در ورزشگاه ساکر سیتی انجام نداده بودند و اسپانیا با یک گل قهرمان جهان شد.

ورزشگاه لوسیل در جام جهانی فعلی میزبان 9 بازی قبل از فینال بوده است. آغاز میزبانی این ورزشگاه با پیروزی عربستان مقابل آرژانتین بود. همچنین پیروزی آرژانتین مقابل مکزیک، هلند و کرواسی در این ورزشگاه بوده و یاران مسی کاملا با این استادیوم آشنایی دارند‌ و باید دید این مسئله امتیازی برای آنها در فینال خواهد بود یا خیر.

دیدگاه‌ها