کد خبر : 1859709 | 26 آذر 1401 ساعت 17:30 | 10.5K بازدید | 2 دیدگاه

زمان خودش بودجه 11 میلیارد بود، الان 2 میلیارد!

حمله هادی ساعی به پولادگر و وزارت ورزش

رییس فدراسیون تکواندو به سبک علیرضا دبیر به بودجه ای که وزارت ورزش برای این فدراسیون در نظر گرفته، اعتراض کرد.

حمله هادی ساعی به پولادگر و وزارت ورزش

به گزارش "ورزش سه"، هادی ساعی، رییس فدراسیون تکواندو که اخیرا همراه با تیم ملی در مسابقات جهانی مکزیک حاضر شده بود و به دلیل اعتراض شدید با یک سال محرومیت مواجه شد، امروز در نشست خبری در خصوص اتفاقات اخیر صحبت کرد.

* اولین بار با بیزنس کلاس به جهانی رفتیم
این مسابقات جهانی بزرگ‌ترین رویداد ورزشی ماست که متاسفانه مسیر طولانی را پشت سر گذاشتیم تا به مسابقات اعزام شویم. بچه‌های ما نزدیک به ۳۸ ساعت در راه بودند که مسیر سختی بود. تلاش کردیم تیم را به بهترین شکل به مسابقات اعزام کنیم و برای اولین بار با بیزنس‌کلاس بچه‌ها را ۵ روز جلوتر فرستادیم. داخل کشور حاشیه‌هایی برای ما ساختند اما کسانی که این حرف‌ها را زدند، درکی از ورزش قهرمانی ندارند. فاصله به این زیادی حتما باید تیم زودتر اعزام می‌شد و حتی ۵ روز جلوتر هم کم بود چون یک روز قبل مسابقات وزن‌کشی داشتیم و ۹.۵ ساعت اختلاف زمانی با ارتفاع متفاوت هم وجود داشت.

* خیلی کشورها به ما تبریک می‌گفتند!
جوان‌گرایی را دوست داشتیم و جوان‌های ما حق‌شان را با نظر سرمربی در انتخابی‌ها گرفتند. می‌شد بگوییم می‌خواهیم جوان‌گرایی کنیم و باتجربه‌ترها را کنار بگذاریم اما انتخابی گذاشتیم و کسی که حقش بود را به مسابقات جهانی فرستادیم؛ چرا که این روند همیشه روش انتخاب تیم مقان‌لو بوده و هست. شاید هم برخی اوقات تیم مقان‌لو آن نتیجه را نگرفته اما جوان‌گرایی صورت می‌گیرد چون به انتخابی با داور اعتقاد داریم؛ بنابراین باید فرازونشیب‌ها را بپذیریم و ریسک را انجام بدهیم. نسبت به گذشته ۳ پله بالاتر آمده‌ایم؛ اگر چه دوستان نتیجه مجموع را بولد کرده‌اند اما در آقایان ما نهم شده‌ایم. من خودم به این بچه‌ها در مسابقات جهانی خیلی افتخار کردم؛ دکتر چو چند بار از من پرسید که آیا این بازیکنان واقعاً ۱۷ ساله‌اند؟ او از این اتفاق بسیار خوش‌حال بود و خیلی کشورها به ما تبریک می‌گفتند.

* درباره کادرفنی من فقط یک رای دارم
به شخصه خودم چون کنار تیم حضور داشتم، از عمل‌کرد کادرفنی راضی بودم اما حتما جلسه کمیته فنی را تا ۴شنبه خواهیم داشت که تمام اعضای آن حضور داشته باشند و سرمربی تیم ملی هم گزارش بدهد و به سوالات پاسخ بدهد؛ پس از آن کمیته فنی درباره کادرفنی تصمیم خواهد گرفت. بنای ما این است که کمیته فنی پشت کادرفنی باشد. بچه‌ها حرف‌هایی برای گفتن دارند و جلسه به تکواندوی ما کمک می‌کند چون بچه‌ها واقعا کارشناس هستند. نکاتی هم قطعا هست و باید رعایت شود؛ من فقط یک رای دارم و باید فرصت بدهیم که همه نظرشان را بگویند. رای من تاثیری روی نظر سایر اعضای کمیته فنی نخواهد داشت.

1753251

* وزارت ورزش به ما 2 میلیارد می دهد
در مسابقات جهانی این حواشی را حس کردیم و از داخل هم به اندازه ۱۴۰ کشور رقیب داشتیم که نگذارد تیم‌مان به مقصد برسد. خدا کمک‌مان می‌کند و از این حواشی گذشتیم. در ایران هم هر روز برای فدراسیون حاشیه رقم می‌زنند که از خودی‌های تکواندو داریم می‌خوریم که الان دست‌شان کوتاه شده و منت‌ هم می‌گذارند. هنوز هم تفاهم‌نامه مالی با وزارت ورزش و جوانان امضا نشده است. هفته گذشته من رفتم و امضا نکردم؛ خیلی راحت گفتم این را امضا نمی‌کنم چون نیم ساعت با من صحبت کردند آن ۲۰ میلیارد مجلس را باید خودتان دنبال کنید. به دنبالش بودیم تا پول را زنده کنیم و پرسیدیم شما چه‌قدر می‌دهید؟ گفتند ۲۲ میلیارد. ما تا الان به جز رقم دلاری ۴۳ میلیارد خرج کرده‌ایم! تا الان اگر پول بگیریم؛ باز هم در ضرر هستیم چون رویداد و اردو مانده است. دوستان گفتند آن ۲۰ تای مجلس در دل این است و فقط ۲ میلیارد قرار شد وزارت‌خانه به ما بدهد. نشنیده بودیم ۲۰ میلیارد در دل ۲ میلیارد باشد؛ فکر کردم شوخی می‌کنند! گفتم ۲۰ میلیارد را بگیرم که شما به من بدهید؟ چرا من بروم دنبالش؟ به پولادگر گفتم سال قبل شما ۱۱ میلیارد از وزارت برای فدراسیونت گرفتی، آن هم در شرایطی که پارسال رویدادی نداشتیم و هزینه المپیک را هم کمیته داده است.

* گفتند چون تیمت را با بیزنس برده‌ای، پس پول داری!
صندوق خالی را به ما تحویل دادند و رفتند. من این تفاهم‌نامه را امضا نمی‌کنم چون وزارت می‌خواهد به ما ۲ میلیارد بدهد! در این ۹ ماهه ۱۵ رویداد اعزام داشته‌ایم و حداقل هر کدام با هزینه‌های سنگین بوده‌اند. می‌گویند چون تیمت را با بیزنس برده‌ای، پس پول داری. من متوجه می‌شوم بازیکن باید استراحت کند و راحت باشد. از روزی که حکم گرفته‌ام، وزیر را ندیده‌ام و فقط در مراسمات سلام و علیک کرده‌ایم. فرصت نشده با سجادی حداقل ۱۰ دقیقه صحبت کنیم به عنوان یک رئیس فدراسیون موفق که نزدیک به ۲۰۰ مدال گرفته‌ایم. وقتی می‌خواهند گزارش بدهند، اولین رشته تکواندوست ولی موقع پول دادن هیچ کسی پای حرفش نیست. قهرمان بانوان آسیا شدیم و گفتند پاداش می‌دهند اما این اتفاق رخ نداد. کشوری که اسمش را نمی‌خواهم بیاورم، دارد ما را اذیت می‌کند.

* مسابقات جهانی داورهای ضعیفی داشت
اتفاقاتی که هرروز می‌افتاد، مشکل ساخت. روز اول عباسی را داوران خیلی اذیت کردند که چیزی نگفتیم. روز دوم اتفاق ناداوری برای کلهر افتاد که دکتر چو هم سرش را انداخت پائین. آن روز هم اعتراض خاصی نکردیم و دوستانه صحبت کردیم. سر بازی کلهر کل سالن هوو می‌کردند! حتی گفتند که داوران می‌خواستند عذرخواهی کنند اما روز سوم داور کاری کرد که همه ناراحت بودیم و از دست داور در رفت. کوچ ترکیه با لگد به زیر صندلی زد و داور پشت میز هم اعتراض به داور داشت. متاسفانه برای پوشاندن مشکلات داوری که برای همه تیم‌ها هم وجود داشت، با مربی‌ها جلسه گذاشتند و گفتند به ما کمک کنید! این مسابقات داورهای ضعیفی داشت و فکر می‌کنم دلیل آن هم جوان‌گرایی فدراسیون جهانی بود. محرومیت من به عنوان سرپرست تیم بوده و مشکلی نیست.

دیدگاه‌ها