کد خبر : 1859796 | 27 آذر 1401 ساعت 08:20 | 26.2K بازدید | 7 دیدگاه

بچه ها کار بزرگی کردند که سالها به آن افتخار می کنیم

رسول خطیبی: به مربیان تمام تیم‌ها اختیار تام داده‌ام

مدیرعامل باشگاه مس سونگون ورزقان از تجربه موفق خود در این باشگاه صحبت کرد.

رسول خطیبی: به مربیان تمام تیم‌ها اختیار تام داده‌ام

به گزارش "ورزش سه"، بعد از گذشت چهار ماه از حضور رسول خطیبی در باشگاه مس سونگون ورزقان به عنوان مدیرعامل، این باشگاه شرایط خوبی را تجربه می کند. تیم‌های فوتسال و فوتبال در صدر جدول رده بندی لیگ های خود حضور دارند و والیبال هم دوم است. در رشته های انفرادی (تکواندو و دوومیدانی) و پایه هم موفقیت های چشمگیری را شاهد هستیم. به همین بهانه گفت و گویی داشتیم با رسول خطیبی که در ادامه می خوانید:


ما بدون حاشیه به کار خود ادامه دادیم
در ابتدای صحبت هایم می خواهم از دکتر رستمی مدیرعامل محترم صنایع ملی مس ایران تشکر کنم که در کنار من و این مجموعه بودند تا بتوانیم تعداد ورزش های تیمی را در حد نام آذربایجان افزایش بدهیم. ولی شیطنت‌ ها در همه زمینه ها وجود دارد اما ما بدون حاشیه به کار خود ادامه داده و مقابل تمام سختی ها  ایستادگی کردیم تا امروز ثمره آن را با نتایج خوب تیم ها ببینیم. از مهندس کافی هم تشکر می کنم که با مدیریت خوب خود، باشگاه را در شرایط خوبی تحویل بنده دادند.
تمامی مدیران و پرسنل باشگاه در این چند ماه شبانه روزی تلاش کردند و فراتر از یک نفر برای این مجموعه کار کردند تا بتوانیم به معنای واقعی، یک باشگاه در شان مس سونگون ورزقان و آذربایجان ایجاد کنیم. برای اولین بار رسانه کاملا مستقل و فعال ایجاد کردیم که در ترافیک کاری بالای تیم ها کم نیاورند و کیفیت کاری را فدای فشردگی کارها نکردند.
 

نتیجه تلاش‌ را در جدول مسابقات می بینیم
وقتی وارد این باشگاه شدم خیلی ها به من گفتند که انتخابم اشتباه بوده و روزهای سختی خواهم داشت ولی من ادامه دادم و با این سختی ها مبارزه کردم. تمامی مجموعه در کنار من این سختی ها را دیدند و برای موفقیت حریص تر شدند و امروز خوشحالم که نتیجه این تلاشهای شبانه روزی را در جدول مسابقات می بینیم.

1781886

به تمام سرمربیان تیم‌ها اختیار تام داده‌ام
تیم های فوتسال، فوتبال، والیبال، دوومیدانی و تکواندوی ما با سرمربی ترک زبان و ساکن این استان نتایج خوبی می گیرند .من یک فرد ورزشی در آذربایجان هستم که در این استان به حق خودم نرسیده ام و الان بعنوان مدیر اجازه نمی دهم حق مربیان این استان ضایع شود و پشت آنها ایستادم و اختیار تام دادم تا تیم های خود را سر و سامان بدهند و این اتفاق نیز افتاد و اکنون تمامی تیم ها در شرایط خوبی هستند. ایمان دارم و در باشگاه مس سونگون ورزقان ثابت خواهم کرد که اگر به مربیان بومی فرصت و امکانات غیربومی‌ها را بدهیم می توانند کارهای بزرگ انجام دهند.

تیم فوتسال تا اینجا شاهکار کرده است
در ابتدای فصل ستاره های زیادی از تیم فوتسال جدا و تیمی روانه مسابقات شده بود که قرار نبود مدعی باشد. هر روز کارشکنی هایی را شاهد بودیم تا فوتسال نتیجه نگیرد ولی اسماعیل تقی پور بعنوان یک مربی بومی حمایت شد و موفق شد تیمش را مدیریت کند و اکنون با 8 امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم در صدر جدول قرار گرفته اند. این یک شاهکار در فوتسال برای باشگاه بود و نتیجه ای که مس سونگون ورزقان تا الان با تقی پور گرفته را اگر یک مربی غیربومی می گرفت الان او را بت کرده بودند.

برای تشکیل فوتبال سختی‌های زیادی کشیدیم ولی تیم الان در صدر است
با حمایت های صنایع مس و دوستان مسئول در استان تیم فوتبال را راه اندازی کردیم. در این مورد سنگ اندازی هایی شد ولی توجه نداشتیم و برای تشکیل یک تیم کامل که اولین فصل حضورش را تجربه می کرد، کار سختی در پیش داشتیم. با برنامه ریزی، کادرفنی خوب و تلاش کل مجموعه  یک تیم تقریبا بومی را روانه مسابقات کردیم. یوسف بخشی زاده خیلی تحت فشار بود و انصاف نبود در ابتدای کارش چنین فشاری را تحمل کند ولی ایستاد و مورد حمایت کامل باشگاه قرار داشت تا اکنون تیمش با یک بازی کمتر و دو امتیاز بیشتر در صدر جدول قرار گرفته و مدعی اول صعود به لیگ یک باشد.

نیازهای والییال را با نظر کادر فنی در نیم فصل رفع کردیم
مجوز تیم والیبال را خیلی دیر گرفتیم و ابتدا میخواستیم از سال آینده تیم داری را آغاز کنیم ولی به والیبال دوستان استان قول داده بودیم و خیلی سریع با کمک عادل بناکار و پیشکسوتانی چون صداقت و تاجری تیم را جمع و جور کردیم و روانه مسابقات شد و تا به این جای کار هم خوب نتیجه گرفته و در مکان دوم است. البته تیم مشکل یار داشت که در نیم فصل کادر فنی برای تقویت تیم لیست ۶ بازیکن را به باشگاه دادند و ما هم جذب کردیم که تیم از نظر فنی بهتر شده است و اکنون مدعی صعود به لیگ برتر است.

1781887

بچه ها کار بزرگی کردند که سالها به آن افتخار می کنیم
ما سه تیم را در رده های مختلف بعنوان مدعی مطرح کرده ایم ولی بودجه محدودی داشتیم. از طرف صنایع مس و مس آذربایجان حمایت شدیم و دلگرم به آینده هستیم تا ورزش استان و شهرستان ورزقان سرپا باشد و این برای ما کافی است و بارها به بچه های باشگاه گفته ام کاری که در این باشگاه کرده اند کار بزرگی بوده است که در تاریخ ورزش آذربایجان ماندگار خواهد بود و سالها به آن افتخار خواهیم کرد. در دومیدانی سوم لیگ برتر شدیم و الان در رشته های دیگر   اول یا دوم  هستیم. که این حاصل تلاش کادرفنی، بازیکنان و عوامل باشگاه می‌باشد.

رشته های انفرادی مورد حمایت کامل ما هستند
در رشته های مختلف انفرادی همچون تکواندو و دومیدانی هم موفق بوده ایم و بزرگان ورزش کشور را در مجموعه حمایت میکنیم و همه آنها نتایج خوبی گرفته اند به تک تک آنها خسته نباشید می گویم. قطعا این رشته ها هم مثل رشته ها تیمی تحت حمایت کامل باشگاه قرار دارند.
 

هر ریال هزینه در آکادمی یک سرمایه گذاری است
در حوزه آکادمی نیز عملکرد خوبی داشتیم و در بیش از 10 رشته ورزشی فعال هستیم. در شهر ورزقان بیش از 700 ورزشکار تحت پوشش قرار داده ایم که اینها آینده سازان ورزش استان خواهند بود. بارها در جلسات مختلف هم گفته ام که به آکادمی ها نباید به چشم هزینه نگاه کنیم. هر ریالی به آکادمی اختصاص می یابد یک سرمایه گذاری است که من از این سرمایه گذاری ها استقبال میکنم و ارزشش برایم بیشتر از ورزش حرفه ای است.

جلوتر از برنامه هایمان هستیم
با تشکر و قدردانی از تمامی کارکنان و زحمتکشان صنایع مس سونگون ورزقان ، باید عرض کنم که در ابتدای مدیریتم یک سری برنامه ها داشتیم و اکنون با کمک صنایع مس، مجتمع مس سونگون ،هیئت مدیره باشگاه، مسئولین استان و شهرستان ورزقان در تمامی رشته ها جلوتر از برنامه های تعریف شده هستیم. خیلی ها ادعای دلسوزی می کنند ولی هر شخصی در این راه ما و جوانانی که در مجموعه داریم را حمایت کند، دوستدار و دلسوز واقعی آذربایجان است. در فوتسال هدف ما مدعی بودن بود ولی الان فراتر از یک مدعی و صدرنشینی مقتدر هستیم. در فوتبال و والیبال نیز هدف ما در سال اول حفظ سهمیه با پشتوانه سازی برای آینده بود که امروز آنها مدعی صعود هستند و غیر از این را هم از تیم ها قبول نمی کنیم و امیدوارم در پایان سال با مربیان بومی قهرمانی  فوتسال و تکواندو و با فوتبال و والیبال  صعود را جشن بگیریم.

دیدگاه‌ها