کد خبر : 1859808 | 27 آذر 1401 ساعت 09:38 | 3.6K بازدید | 0 دیدگاه

چکیده وزنه‌برداری ایران در مسابقات جهانی روی تخته رفت

مقامی: مهم نیست چه کسی کنار کیانوش باشد

سرپرست دبیری فدراسیون وزنه‌برداری گفت: تمام داشته‌های وزنه‌برداری ایران همین نفراتی بودند که در مسابقات جهانی به روی تخته رفتند و این چکیده وزنه‌برداری ایران بود.

مقامی: مهم نیست چه کسی کنار کیانوش باشد

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، هشتاد و هفتمین دوره رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان به میزبان کلمبیا خاتمه یافت و کاروان ایران که در دو بخش مردان و بانوان اعزام شده بود، 4 مدال شامل یک طلا و 3 نقره کسب کرد.

حسین مقامی سرپرست دبیری فدراسیون وزنه‌برداری در گفت وگو با ، درباره عملکرد کاروان اعزامی به این مسابقات گفت: تمام داشته‌های وزنه‌برداری ایران همین نفراتی بودند که به روی تخته رفتند. من به عنوان کسی که سال‌هاست در این رشته در بخش مختلف حضور داشتم، به همین این مسئله در گذشته معترض بودم که مسیری که وزنه‌برداری ایران طی می‌کند، ما را به ته خط می‌رساند. شما مشاهده کردید که نتوانستیم پشتوانه‌سازی خوبی داشته باشیم و این شرایطی است که به به مدیریت کنونی فدراسیون ارث رسیده است.

وی ادامه داد: تنها کاری که ما در طول این دوران سرپرستی انجام دادیم، این بود که تلاش کنیم اعزام‌ها صورت بگیرد و بر همین اساس نیز تیم‌های مختلف کشورمان در رده‌های مختلف در همین مدت کوتاه به ازبکستان، ترکیه، بحرین و در نهایت کلمبیا اعزام شدند. همچنین همه تلاش ما بر این بود که اردوها با بهترین شرایط برگزار شوند؛ به‌طوریکه کیفیت برگزار اردوها در طول 7، 8 سال گذشته بی‌نظیر بوده است.

مقامی با اشاره به نتایج به ثبت رسیده عنوان کرد: جایگاه وزنه‌برداری ایران باید بالاتر از این باشد. اگر تیم فعلی فدراسیون پس از دوران سرپرستی در مسند کار باقی بماند، سعی می‌کنیم شرایطی را به وجود بیاوریم که چهره‌های جدیدی را پیدا کنیم و شرایط مدال‌آوری در آینده بهتر از این باشد. به هر حال تیم فعلی، چکیده وزنه‌برداری ایران بود، البته رسول معتمدی که شانس بسیار زیادی برای کسب مدال داشت و یکی از امیدهای ما بود، بدشانسی آورد و مصدوم شد. با این وجود سایر نفرات تلاش خود را کردند.

1776720

سرپرست دبیری فدراسیون وزنه‌برداری گفت: من جایگاه وزنه‌برداری ایران را بالاتر از این می‌بینم. تلاش بچژه‌ها ستودنی بود، اما با توجه به شناختی که از آنها داریم، نگاه‌مان این است که آنها با برنامه‌ریزی بهتر می‌توانند عملکرد بهتری هم داشته باشند.

وی در پاسخ به این سوال که نتایج کسب شده راضی کننده بود یا نه؟ گفت: اگر بگویم راضی هستیم، ملی‌پوشان در این شرایط می‌مانند و حرکت رو به جلویشان سخت می‌شود. اگر بگویم راضی نیستیم، ممکن است آسیب به روحیه آنها وارد شود. قطعاً با پشتوانه‌سازی، وزنه‌برداران می‌توانند رقابت داخلی بیشتری داشته باشند و این به پیشرفت آنها کمک زیادی می‌کند.

1643406

مقامی درباره مدال‌آوری کیانوش رستمی و البته حضور کوروش باقری و بهداد سلیمی در کنار او به جای سرمربی تیم ملی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد علی‌حسینی سرمربی تیم ملی احساس کرده که اگر در کنار کیانوش باشد، ممکن است روحیه این ورزشکار بهم بریزد. در واقع علی‌حسینی به همین دلیل اینگونه مدیریت کرد و ترجیح داد که کنار رستمی قرار نگیرد. به هر حال رستمی بعد از سه سال مدال گرفت و این مسئله نشان داد که اگر مدیریت خوبی بر روی او صورت بگیرد، می‌توانند نتایج خوبی کسب کند. ضمناً اینکه چه کسی کنارش باشد، مهم نیست. فرد غریبه‌ای در کنار کیانوش نبود؛ کوروش باقری مدیر تیم‌های ملی است و بهداد سلیمی نیز نام بزرگی در وزنه‌برداری محسوب می‌شود. در مجموع می‌توانم بگویم مدال رستمی که در یک‌ضرب بدست آمد، نوید روزهای بهتر البته با سازماندهی و تلاش بیشتر را می‌دهد.

دیدگاه‌ها