کد خبر : 1859949 | 27 آذر 1401 ساعت 21:55 | 19.6K بازدید | 11 دیدگاه

سه پنالتی صحیح و تشخیص درست شبیه‌سازی تورام

مارسینیاک داوری در اندازه بهترین فینال جام جهانی

نقش مدیریت عالی و تصمیمات درست شیمون مارسینیاک در تبدیل شدن دیدار امشب آرژانتین و فرانسه به یکی از بهترین فینال‌های تاریخ جام جهانی را نباید دست کم گرفت.

مارسینیاک داوری در اندازه بهترین فینال جام جهانی

به گزارش "ورزش سه"،  بیست و سه دقیقه از شروع فینال جام جهانی قطر نگذشته بود که لیونل مسی از روی نقطه پنالتی آرژانتین را پیش انداخت. پرز بورول، کارشناس داوری مارکا در تحلیل این پنالتی گفت:" مهاجمی که در محوطه جریمه خودی نقش مدافع را بازی می‌‌کند در معرض چنین پنالتی دادن‌هایی به حریف است. ما داورها بارها صحنه‌های مشابه را دیده‌ایم. مارسینیاک به درستی تشخیص داد که دمبله اینجا دی‌ماریا را سرنگون کرد و پنالتی درست بود".

1782416

این پنجمین پنالتی‌ای بود که تا آن لحظه در قطر برای آلبی‌سلسته گرفته شده بود. این در نوع خود یک رکورد به حساب می‌آمد. آنها در تاریخ جام جهانی اولین تیمی بودند که در یک دوره از تورنمنت صاحب پنج پنالتی در جریان بازی‌ می‌شدند. از این پنج پنالتی تنها یکی به گل تبدیل نشده بود. زمانی که شزنی در بازی آرژانتین و لهستان پنالتی لئو مسی را دفع کرد.

در دقیقه 80 مارسینیاک دومین پنالتی این بازی را اعلام کرد. این پنالتی به سود فرانسه اعلام شد تا کیلیان امباپه آن را به گل تبدیل کند. کارشناس داوری مارکا در این باره گفت:" داور لهستانی در این صحنه هم عالی کار کرد. اوتامندی خیلی واضح کولو موانی را گرفت. کارت زردی که به او نشان داده شده بود هم درست بود".

1782423

هفت دقیقه بعد مارسینیاک نشان داد چه داور قابلی است. او این بار گول بازیکن فرانسه را نخورد و نقطه پنالتی را نشان نداد. مارکوس تورام به دلیل شبیه‌سازی از داور لهستانی یک کارت زرد هم دریافت کرد. کارشناس مارکا گفت:" اینجا هم داور لهستانی تصمیم درستی داشت. او واقعا داوری در حد فینال جام جهانی است. تورام خودش را زمین می‌اندازد و باید کارت زرد هم می‌گرفت".

1782403

اما این پایان درخشش مارسینیاک در بازی امشب نبود. در دقیقه 118 مونتیل که پشتش را به توپ کرده بود تا شوت کیلیان امباپه را بلوکه کند دستش را باز کرده بود. همین باز بودن دستها باعث شد وقتی توپ به او برخورد کند داور لهستانی خطای هند را اعلام کرده و نقطه پنالتی را نشان بدهد. امباپه پشت توپ ایستاد و سومین گل خود در این بازی را به ثمر رساند تا فرانسه یک بار دیگر به مسابقه برگردد و در نهایت کار به ضربات پنالتی انتهای بازی کشیده شود.

دیدگاه‌ها