کد خبر : 1860018 | 28 آذر 1401 ساعت 01:35 | 44.7K بازدید | 7 دیدگاه

سه کاپیتانی که آرژانتین را قهرمان کردند

مسی توانست با غلبه بر فرانسه پس از پاسارلا و مارادونا به‌عنوان سومین کاپیتان تاریخ فوتبال آرژانتین، به قهرمانی جهان برسد.

سه کاپیتانی که آرژانتین را قهرمان کردند

به گزارش "ورزش سه" تیم ملی آرژانتین برای سومین بار به عنوان قهرمانی جام جهانی دست یافت تا پس از سه دهه ستاره سوم روی لباس آلبی سلسته نقش ببندد.
این بارنوبت کاپیتان مسی بود تا این جام دوست داشتنی را برای مردم کشور آرژانتین به ارمغان بیاورد. در واقع این آرزوی مردم آرژانتین و بخشی از مردم دنیا بود تا این بازیکن خارق العاده بدون هیچ گونه حسرتی با بازی های ملی خداحافظی کند.

او حالا پس از دانیل پاسارلا و دیگو مارادونا  سومین کاپیتانی است که توانست با قهرمانی در جام جهانی مردم آرژانتین را به نقطه اوج فوتبال دنیا برساند و دیگر می تواند با خیالی راحت لباس ده مقدس این کشور فوتبالدوست را به وارث جدیدش واگذار کند.

1782697

جام اول در بوینس آیرس به میزبانی آرژانتین در سال 1978 با کاپیتانی پاسارلا و گلزنی های ماریو کمپس به ارمغان آمد، 8 سال بعد نوبت ال دیوگو بود که توانست با قهرمانی در ورزشگاه آزتک مکزیک 1986به فوتبال معنی تازه ای ببخشد و جام زرین را به مردم کشور آفتاب هدیه بدهد. مارادونا در حالی به قهرمانی رسید که در دوره قبل در جام جهانی 1982 اسپانیا با ناکامی های زیادی مواجه شده بود، اما با فراموش کردن آن تورنمنت توانست به ستاره دوم برسد.

اما شاید هیچکدام از این دو کاپیتان به اندازه مسی برای فتح جام جهانی زجر نکشیدند، چراکه او پس از سه تجربه تلخ در ادوار گذشته دیگر فرصتی نداشت تا این یک افتخار باقی مانده را به موزه افتخاراتش اضافه کند.

مسی در نهایت توانست ماموریتش را به بهترین شکل ممکن به سرانجام برساند وبه عنوان سومین کاپیتان تیم ملی آرژانتین در قطر 2022 تاجگذاری کند تا از این به بعد لباس آرژانتین به ستاره سوم مزین شود.

دیدگاه‌ها