کد خبر : 1860199 | 28 آذر 1401 ساعت 22:09 | 17.8K بازدید | 4 دیدگاه

اگر تقلب کنیم فدراسیون سه سال معلق می‌شود

تاج اعلام کرد: بازگشت استقلال و پرسپولیس به آسیا

با اعلام رئیس فدراسیون فوتبال، دو باشگاه استقلال و پرسپولیس توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا رفع تعلیق شدند.

تاج اعلام کرد: بازگشت استقلال و پرسپولیس به آسیا

به گزارش "ورزش سه" مهدی تاج با کوله‌باری از اخبار مهم در صدا و سیما حضور پیدا کرد. یکی از موضوعات حیاتی و البته خوشحال‌کننده‌ای که توسط رئیس فدراسیون مطرح شد، رفع تعلیق دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بود. او در این خصوص گفت: جلسه‌ای را امروز با کل باشگاه‌های کشور با موضوع مجوز حرفه‌ای داشتیم. این مسئله یکی از الزام‌های فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا است. صدا و سیما باید در بحث‌های این چنینی ورود کند که چرا به اما و اگر رسیده‌ایم. مجوز حرفه‌ای یکی از ریشه‌های اصلی عقب ماندگی ماست. اگر می‌خواهیم تیم ملی خوبی داشته باشیم، باید باشگاه و لیگ پر بازده داشته باشیم. متاسفانه به دلیل اشتباهاتی که رخ داد مجوز لغو شده بود و ما محروم شدیم.

تاج در ادامه گفت: خبر خوب این است که ما امروز از تعلیق درآمدیم و دو باشگاه استقلال و پرسپولیس می‌توانند به لیگ قهرمانان آسیا بازگردند. نامه این مسئله امروز به ما زده شد. اصل نامه‌ برای آقای ماهاجا است که مسئول مجوز حرفه‌ای کنفدراسیون آسیا هستند. این نامه باید ابتدا به هیئت اجرایی برود و معمولا تایید می‌شود. مطمئنا کمیته صدور مجوز حرفه ای آسیا این نامه را تایید می‌کند چون ما نگرانی‌ها را برطرف کرده‌ایم.

ویدئو: 267751

رئیس فدراسیون ادامه داد: البته صدور این مجوز شرط و شروطی دارد. یکی از اهداف من برای بازگشت به فوتبال رفع تعلیق و بازگشت آبرو به فوتبال ایران بود. ما تیم اول آسیا هستیم و بد بود فدراسیون و باشگاه‌های ما تعلیق باشند. وقتی کمیته صدور مجوز حرفه‌ای و کمیته استیناف تعلیق شدند، دیگران باید می‌آمدند و ممیزی باشگاه‌های ما را انجام می‌دادند. و به پرستیژ فوتبال ایران برخورده بود. ما سخت کار کردیم و توانستیم مجوز را بگیریم. در نامه آمده است مانند کره و ژاپن دوباره کمیته صدور مجوز حرفه‌ای و استیناف فدراسیون می‌توانند ممیزی باشگاه‌ها را انجام دهند اما اگر تقلبی صورت گیرد، سه سال فدراسیون فوتبال ایران محروم می‌شود؛ از همه چیز و همه رده‌ها محروم می‌شویم.

نویسنده: علیرضا ابراهیمی

دیدگاه‌ها