کد خبر : 1860664 | 01 دی 1401 ساعت 15:54 | 103.8K بازدید | 17 دیدگاه

عالیشاه، نعمتی، پاکدل و دیگران

گریه کردن برای لوکادیا ممنوع!

برای پرسپولیس حالا مهمترین دغدغه پیدا کردن مهاجمی است که جای گلزن اول این فصل را بگیرد.

گریه کردن برای لوکادیا ممنوع!

به گزارش "ورزش سه"، یورگن لوکادیا همانطور که پیشبینی می‌شد سرانجام از جمع سرخپوشان جدا شد تا احتمالا فوتبالش را در کشور زادگاهش ادامه بدهد و شاید هم به واسطه درخشش در چند بازی در پرسپولیس قرارداد خوبی از کشورهای حوزه خلیج فارس دریافت کند.

لوکادیا مهاجمی بود که در دوره حضور در فوتبال ایران هرگز از نظر بدنی به آن شرایط مطلوب بازیکن حرفه‌ای نرسید اما هوش و بازی‌خوانی و قدرت تمام کنندگی‌اش که وی را از سایر بازیکنان متمایز می‌کرد باعث موفقیتش در لیگ ایران و امتیاز آوری فوق العاده برای پرسپولیس شد.

لوکادیا در حال حاضر با وجود بازی‌های کمتر به همراه محمد عباس‌زاده بهترین گلزن لیگ برتر ایران است و جدایی او می‌تواند یک ضربه سنگین به پرسپولیس باشد به خصوص که قرمزها او را بعد از مدتها جست‌وجو و بیش از یکی دو ماه مذاکره به جمع خود اضافه کردند و در حالی که به نظر می‌رسید او شرایط حضور در میدان را ندارد، ضرورت‌های تیمی باعث حضورش در ترکیب قرمزها شد و او بلافاصله این اعتماد را با گلزنی مقابل نفت آبادان پاسخ داد و این شروعی بر مسیر خاطره‌انگیز او با پرسپولیسی‌ها بود.

1784026

لوکادیا البته به همراه همسر و فرزندانش به ایران آمده بود اما با بازگشت خانواده به هلند روز به روز بیشتر ایده بازگشت به هلند را در سر می‌پروراند و این مسئله سرانجام اتفاق افتاد و ظاهرا لوکادیا حمایت سفارت هلند را نیز پشت خود دارد.

اما در شرایطی که یحیی گل‌محمدی نیز در نشست مطبوعاتی، اندکی سیاستمدارانه پرونده لوکادیا را بسته بود این اتفاق رخ داد و حالا قرمزها در اولین بازی بعد از دربی که مقابل پیکان برگزار خواهند کرد رسما باید با ترکیب جدیدی در خط حمله به میدان بروند. شانس پرسپولیسی‌ها البته به این است که تعداد زیادی هافبک با تکنیک و با میل تهاجمی در اختیار دارند که تقریبا در لیگ ایران، چنین سرمایه‌ای در کمتر تیمی وجود دارد؛ اما اینکه پرسپولیس بتواند بدون یک شماره 9 مثل لوکادیا در زمین نمایش بدهد، موضوعی متفاوت و یک چالش فنی و تاکتیکی محسوب می‌شود.

1784032

آنها البته در اولین بازی توانستند دو بار دروازه حریف سرسخت و دروازه‌بان دوم تیم ملی را باز کنند اما شاید موقعیت‌های ایستگاهی و توجه بیشتر مدافعان حریف به بلند قامت‌های پیش‌تاخته پرسپولیس این شانس را از سرخ‌ها بگیرد؛ بنابراین ایده اصلی استفاده بهتر از بازیکنانی است که قابلیت‌های تهاجمی بیشتری دارند.

1784025

در این بین امید عالیشاه، وینگر باتجربه و کاپیتان پرسپولیس از بازیکنانی است که از این به بعد ارزش و قدر بیشتری در ترکیب پرسپولیس خواهد داشت. عالیشاه در دربی هم نزدیک به یک ساعت در ترکیب به عنوان مهاجم بازی کرد و اتفاقا نمایش خوبی هم از خود نشان داد، به خصوص در نیمه اول که قدرتش در تقسیم توپ و طراحی حملات پرسپولیس به چشم می‌آمد. با این حال از آن‌جایی که پرسپولیس هنوز با این شکل بازی چندان آشنا نبود و البته بازی‌ هم حساسیت‌های خاص خود را داشت، این بازی آن‌چنان که او انتظارش را داشت پیش نرفت و سرانجام هم تغییراتی در ترکیب پرسپولیس رخ داد که در نهایت به تساوی در بازی منجر شد.

1784027

پرسپولیس دو مهاجم در ترکیبش دارد؛ مهدی عبدی و حامد پاکدل و همچنین بازیکنی دارد که قبلا در پست مهاجم به میدان رفته (سیامک نعمتی) اما هیچکدام از این بازیکنان تداوم عالیشاه را در پست مهاجم (دوم) نداشتند و حالا ممکن است امید به عنوان بازیکن بین خطوط در نقشی بازی کند که کارایی بیشتری در خط حمله پرسپولیس داشته باشد.

1784029
1784028

البته اینکه چه کسی زوج او باشد و جلوتر از وی به میدان برود هم نکته مهمی است که به هرحال باتوجه به مصدومیت شیخ دیاباته فعلا چاره‌ای جز استفاده از عبدی و پاکدل نیست که البته عبدی در مهلت کوتاهی که داشت نتوانست از این فرصت استفاده کند؛ با این تبصره که شاید اگر او از کمند آفساید کمک داور فرار می‌کرد دوباره دروازه استقلال را می‌گشود و همه چیز تغییر می‌کرد.

در هر صورت این چالشی است برای کادرفنی پرسپولیس که تا باز شدن پنجره نقل و انتقالات نمی‌توانند بازیکن جدیدی را به جمع خود اضافه کنند مگر آنکه از میان بازیکنان سهمیه آزاد و بدون تیم یا بازیکنی که در یک لیگ فعال فعلی (مثل برزیل) قادر به آزاد شدن باشد، فردی را به استخدام خود دربیاورند. تجربه لوکادیا نشان می‌دهد که بازیکن با کیفیت در بازار کم است ولی نباید از مسئله کیفیت به هیچ وجه عدول کرد چرا که سرمایه فعلی پرسپولیس هم فعلا می‌تواند جور نبود گلزن هلندی را بکشد تا یک انتخاب درست مثل تجربه قبلی پیراهن پرسپولیس را بر تن کند. به خاطر داشته باشیم که اگر شیخ دیاباته، نه یک بازیکن همیشه مصدوم بلکه یک مهره آماده برای پرسپولیس بود امروز سرخ‌ها چندان از بابت لوکادیا احساس تاسف نداشتند.

دیدگاه‌ها