کد خبر : 1860689 | 01 دی 1401 ساعت 18:56 | 2.5K بازدید | 1 دیدگاه

صانعی: المپیاد فوتسال مانند تورنمنت‌های بین‌المللی است

سرمربی تیم ملی زیر ۲۰ سال فوتسال کشور توضیحاتی درباره المپیاد جوانان به میزبانی کیش ارائه کرد.

صانعی: المپیاد فوتسال مانند تورنمنت‌های بین‌المللی است

به گزارش "ورزش سه"، علی صانعی در گفت و گو فارس، درباره المپیاد فوتسال جوانان کشور به میزبانی کیش، اظهار داشت: این مسابقات به منظور استعدادیابی رده زیر ۲۰ سال به منظور حضور و معرفی نفرات به تیم ملی با شرکت ۳۰ استان کشور در جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

وی افزود: باید از کشاورز، مدیریت منطقه آزاد کیش و شجیع، فر‌ضی‌پورو نجف پور(معاونان مدیریت منطقه آزاد) که همکاری کامل داشتند و همچنین از حمایت تاج و اصولی که باعث شدند مسابقات در این مقطع برگزار شود، تشکر می‌کنم. با توجه به اینکه ۳۰ استان کشور شرکت کرده، استعدادهای بسیار خوبی را روانه این رقابت ها کردند و بازی‌ها به شکلی طراحی شده بود که به جز ۲ تیم صعود کننده از هر گروه، دیدارهای ۲ تیم آخر هر گروه نیز ادامه داشته باشد‌. در واقع تیم‌ها بازی‌های خود را در مرحله پایین و بالا ادامه دادند. 

سرمربی تیم ملی زیر ۲۰ سال کشورمان عنوان کرد: هرچند هدف ما قهرمانی نبود و دیدن استعدادها در شرایط مسابقه و ارزیابی توانمندی آن‌ها بود اما بازی‌‌های جذابی در بالا و پایین جدول شاهد بودیم‌. این مسابقات استعدادهای خیلی خوبی به ما معرفی کرد و نشان داد خیلی از استان‌ها در رده پایه خیلی خوب و مثبت فعالیت می‌کنند. استان‌هایی هم که فعالیت کمتری در این زمینه داشتند، نیاز به کمک معنوی و مادی بیشتری دارند. به استان‌های ضعیف می‌توان با جذب اسپانسر کمک کرد‌. کمک‌های معنوی نیز برگزاری کلاس‌های دانش افزایی بیشتر است تا سطح مربیگری و دانش مربیان در این استان‌ها بالاتر برود.

صانعی عنوان کرد: بازیکنان توانستند در این مسابقات که شبیه المپیک بازی‌های داخل سالن به صورت مجمتع و با حضور تیم‌های زیادی برگزار می‌شود، خودشان را به نمایش گذاشته و توانمندی‌هایشان را نمایش بدهند. اولین باری بود که مسابقات را بیرون از استان خودشان انجام می‌دادند و تجربه خیلی خوبی برای آن‌ها بود. حتی برگزاری مسابقات در کیش تا حدی این احساس را ایجاد کرد که بچه‌ها خارج از ایران بازی می‌کنند. در صحبت من با بازیکنان و مربیان تیم‌ها، متوجه شدم این تصور ذهنی برای آن‌ها ایجاد شده بود که مسابقات خارج از ایران است زیرا با هواپیما و قایق از طریق به کیش منتقل شده بودند. در کل شرایط دیدارهای بین‌المللی برای‌شان تداعی شد.

وی افزود: نکته آخری که درباره مسابقات می‌توان گفت همکاری همه جانبه پازوکی و همکارانش در هیات فوتبال کیش و گروه تشریفات فدراسیون است که با مدیران منطقه آزاد هماهنگ کردند و صبح و بعد از ظهر در هر رده ۱۶ بازی انجام می‌دهیم. در هر بازی هشت سالن برگزار می‌شود و خیلی خوب ترانسفر بازیکنان را انجام دادند به شکلی که هیچ دیداری بدون تاخیر انجام نشد‌. از بچه‌های سازمان  لیگ فوتسال نیز به خاطر همکاری خیلی خوب‌شان تشکر می‌کنم‌. با وجود جدول جدیدی که طراحی کردیم و اجرای آن خیلی سنگین بود ولی با برنامه ریزی خوب، در ساعات مقرر مسابقات انجام شد.

دیدگاه‌ها