کد خبر : 1860846 | 02 دی 1401 ساعت 23:02 | 47.6K بازدید | 7 دیدگاه

در سیستم او هیچ مهاجمی نمی‌تواند پیشرفت کند

کانیا در پست خداحافظی از خجالت سیمئونه درآمد

ماتئوس کانیای برزیلی که فصل را در ولورهمپتون ادامه خواهد داد در پست خداحافظی خود از اتلتیکویی‌ها سبک سرمربی سابق خود را مورد انتقاد قرار داد.

کانیا در پست خداحافظی از خجالت سیمئونه درآمد

به گزارش "ورزش سه"، سال 2022 برای کانیا، خاطرات خوبی به همراه نداشت. در حالی که انتظارات از این بازیکن در اتلتیکو مادرید بسیار بالا بود، او در این تیم نمایشی معمولی داشت و در لیست 26 نفره نهایی تیم ملی برزیل برای جام جهانی قطر قرار نگرفت و در ادامه نیز باید راه خود را در تیم قعرجدولی فوتبال انگلیس ادامه دهد.

او در پیامی احساسی با هواداران اتلتیکو خداحافظی کرد و حمله تندی هم به سیمئونه داشت. کانیا در حالی ال‌چولو را در بخشی از صحبت های خود به صورت غیرمستقیم مورد خطاب قرار داده که تیته، سرمربی تیم ملی برزیل نیز در نهایت از نظر فنی، گزینه های دیگر خود در خط حمله را به او ترجیح داد و به قطر برد.

باشگاه اتلتیکو این بازیکن را با مبلغی حدود 30 میلیون یورو خرید و به دنبال فروش او با رقم 50 میلیون یورو است. اگرچه این یک سود مالی خوب برای شرکت است اما عملکرد فنی کانیا انتظارات را برآورده نکرد. مهاجم برزیلی، اتلتیکو را همیشه در قلب خود دانسته و با انتقاد از شیوه سیمئونه نوشت: در آن سیستم، هیچ مهاجمی نمی‌تواند پیشرفت کند و این خیلی سخت است.

1784360

کانیا تا این جای فصل 11 بازی برای اتلتیکو انجام داد؛ او تنها در سه بازی فیکس بود. او از زمان انتقالش از هرتابرلین به اتلتیکو، در اواسط سال 2021، در مجموع 54 بازی تنها هفت گل به ثمر رساند. به این ترتیب آلوارو موراتا و آنتوان گریزمان از او پیشی گرفته اند و حتی ژائو فلیکس و آنخل کوریا نقش مهم تری در برنامه های سیمئونه دارند.

این مهاجم برزیلی تمام دوران حرفه‌ای خود را در فوتبال اروپا سپری کرده است. او در بخش پایه های کوریتیبا آموزش دید و در سال 2017 زمانی که هنوز خیلی جوان بود به سیون در سوئیس پیوست. کانیا سپس به بوندس لیگا مهاجرت کرد؛ او ابتدا برای لایپزیگ بازی کرد و سپس در هرتابرلین به قدری درخشید تا توجه اتلتیکو را به خود جلب کرد و راهی لالیگا شد. این مهاجم برزیلی که در تیم پایتخت آلمان در 40 بازی 13 گل زد اما عملکرد خوبش را در اتلتیکو نتوانست تکرار کند و حالا با دلخوری و یک طعنه سنگین به سیمئونه، راهی لیگ جزیره می‌شود.

دیدگاه‌ها