کد خبر : 1861126 | 04 دی 1401 ساعت 12:50 | 67K بازدید | 15 دیدگاه

دیبو نه سرش را برمی‌گرداند، نه چشمش را می‌بندد

راز درخشش امیلیانو مارتینز فاش شد(عکس)

گلر اسطوره‌ای فوتبال آرژانتین به تمجید از سنگربان آلبی‌سلسته در جام جهانی قطر پرداخت.

راز درخشش امیلیانو مارتینز فاش شد(عکس)

به گزارش "ورزش سه" بالدو ماتیلدو فیلول اولین دروازه بان قهرمان جهان با تیم ملی آرژانتین بود. سیوهای او در جام جهانی 1978 در تاریخ ثبت شد، به ویژه آنهایی که در فینال مقابل هلند انجام داد و چندین سال بعد، دیبو مارتینز در آخرین دقیقه وقت اضافه مقابل فرانسه در فینال جام جهانی قطر، مشابه آن را انجام داد.

این گلر محبوب فوتبال آرژانتین معتقد است سیو دیبو مارتینز روی ضربه دقیقه 123 کولو موآنی هرگز یک واکنش اتفاقی نبوده و دروازه‌بان پنالتی‌گیر آرژانتینی‌ها با رعایت یک اصل ویژه موفق به مهار این توپ شده است. او که در یک لایو اینستاگرامی به تحلیل آن صحنه می‌پرداخت گفت:" این نمایشنامه را توضیح می دهم چون آن را در تدریس به کار می برم. یکی از مواردی که روی آن تاکید دارم این است که روی خود را برنگردانید و چشم‌های خود را نبندید."

کاری که دیبو مارتینز در فینال قطر انجام داد، پیشتر برای آرژانتینی‌ها در فینال 1978 رخ داده بود. جایی که فیلول با مهار شوت راسنبریک در آخرین دقایق مانع از باز شدن دروازه تیمش شد تا آلبی سلسته به نخستین قهرمانی خودش در تاریخ جام های جهانی دست پیدا کند.

1784801

44 سال بعد از آن تاریخ، امیلیانو مارتینز با یک مهار فوق‌العاده در آخرین دقیقه بازی برابر فرانسه مانع از فروپاشی چهارباره دروازه‌اش شد تا با رسیدن کار به ضربات پنالتی با مهارت شگفت‌انگیزش کار امباپه و یارانش را تمام کرده و آرژانتین را به قهرمانی در جام جهانی برساند.

1784802

دیدگاه‌ها