کد خبر : 1861873 | 09 دی 1401 ساعت 08:08 | 3.4K بازدید | 1 دیدگاه

حتما در قهرمانی آسیا شرکت می‌کنم

معتمدی: امیدوارم شگفتی رقم بزنم

وزنه‌بردار ملی پوش ایران پس از کسب جایگاه نخست در رنکینگ جهانی گفت: امیدوارم بتوانم شگفتی رقم بزنم و زودتر از آن چیزی که همه فکر می‌کنند به میادین برگردم.

معتمدی: امیدوارم شگفتی رقم بزنم

به گزارش "ورزش سه" رسول معتمدی در گفت و گو با ایسنا درباره اینکه با وجود غیبت در مسابقات قهرمانی جهان کلمبیا اما برای دومین سال متوالی بهترین وزنه‌بردار جهان در دسته ۱۰۲ کیلوگرم شد، بیان کرد: سال میلادی ۲۰۲۲ را به خوبی به پایان نرساندم. به واسطه مصدومیت دستم، حضور در قهرمانی جهان کلمبیا که اولین مرحله گزینشی المپیک بود را از دست دادم اما به لطف خدا با توجه به نتایجی که قبلا داشتم، برای دومین مرتبه بهترین وزنه‌بردار جهان در دسته ۱۰۲ کیلوگرم شدم.

او افزود: قطعا این زحمت من به تنهایی نبوده و خانواده، فدراسیون و حتی کسی که یک لیوان دست من داده نیز در این راه به من کمک کرده است. امیدوارم بتوانم شگفتی رقم بزنم و زودتر از آن چیزی که همه فکر می‌کنند به میادین برگردم. تمام هدفم این است که باعث خوشحالی مردم شوم و امیدوارم در ادامه کار هم روسفید باشم.

* دوران نقاهت را  عالی پشت سر گذاشتم

معتمدی در پاسخ به این پرسش که پیش بینی می‌کند از چه زمانی تمرینات وزنه‌برداری را آغاز کند؟ گفت: طبق نظر دکتر کامرانی پزشک معالجم که بهترین متخصص دست ایران است، روند بهبودی دست من خوب است و پس از عکسبرداری از دستم عنوان کرد که دوران نقاهت را  عالی‌تر از چیزی که فکر می‌کرد، پشت سر گذاشته‌ام. البته من تمرینات بدنسازی را قبل و بعد از عمل روی دستی که سالم بود، انجام می‌دادم و طبق علم پزشکی حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد روی بهبود دست دیگرم هم تاثیر گذاشته است. در این سه هفته که دستم درآتل بود نیز تمریناتم را قطع نکردم، همین باعث شد که این دستم از لحاظ ظاهری کوچک تر از دست دیگرم نشود و نتیجه عمل هم رضایت بخش بود. قرار است هر هفته با پزشک معالجم در تماس باشم تا در جریان روند کاری من باشد و مجوز آغاز تمرینات را صادر کند.

* قول می‌دهم به قهرمانی آسیا برسم

وزنه‌بردار دسته ۱۰۲ کیلوگرم ایران در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کند در قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ که اردیبهشت برگزار می‌شود، بتواند رکورد مجموع ۴۰۰ کیلوگرم را مجددا تکرار کند و در رنکینگ المپیک در جایگاه خوبی قرار بگیرد؟ تاکید کرد: قول می‌دهم به قهرمانی آسیا برسم و شکی در آن نیست. امیدوارم به رکورد خوبی برسم اما مهم این است که اولین گزینشی المپیک خودم را پشت سر بگذارم تا وارد رنکینگ شوم. امیدوارم به رکورد مجموع ۴۰۰ کیلوگرم برسم و حتی بیشتر از آن وزنه بزنم و حتما در یکی از گزینشی ها این رکورد مجموع بالا را ثبت می‌کنم.

*با آقای انوشیروانی صحبت می‌کنم که اسمم برای جایزه بزرگ کوبا رد شود

معتمدی در مورد اینکه به دنبال این است بعد از قهرمانی آسیا در جایزه بزرگ کوبا نیز شرکت کند تا کمبود مسابقات گزینشی المپیک خود را جبران کند یا خیر، تصریح کرد: قبل از قهرمانی جهان کلمبیا صحبت های جسته و گریخته‌ای شد مبنی براینکه من هم به این مسابقات بروم و وزن کشی کنم اما محقق نشد. حالا با آقای انوشیروانی سرپرست فدراسیون صحبت می‌کنم که اسم من برای جایزه بزرگ کوبا رد شود تا تعداد گزینشی‌های من با بقیه برابر شود و حوادثی که برای المپیک توکیو افتاد، تکرار نشود و کسب سهمیه المپیک من به اما و اگر کشیده نشود.

*از مردم و رسانه‌ها تشکر می کنم

قهرمان جهان در سال ۲۰۲۱ در پایان گفت: از مردم و رسانه ها که پیگر احوال من بودند، تشکر می‌کنم. این نشان می دهد اگر افتخاری به دست می آید مردم و رسانه‌ها به آن ارزش می‌دهند. از آقای انوشیروانی سرپرست فدراسیون که شخصا پیگیر کارهای من بود تشکر می‌کنم . همچنین از داود با قری نایب رییس قبلی فدراسیون تشکر می‌کنم با وجود اینکه سمتی نداشت اما پیگیر وضعیت من بود. به دلیل رفاقتی که با دکتر کامرانی داشت، حتی در اتاق عمل بالای سر من بود. در دوران نقاهت نیز آقای انوشیروانی و باقری پیگیر من بودند و امیدوارم بتوانم جبران کنم.

دیدگاه‌ها