کد خبر : 1862291 | 11 دی 1401 ساعت 12:47 | 54.8K بازدید | 26 دیدگاه

روح آندرانیک تیموریان در استادیوم سیرجان؛

این گل پرسپولیس را یکبار دیگر هم دیده بودیم (عکس)

شلیک سینا اسدبیگی یکی از بهترین گلهای این فصل فوتبال ایران را رقم زد.

این گل پرسپولیس را یکبار دیگر هم دیده بودیم (عکس)

به گزارش "ورزرش سه"، کرنر روی تیر یک گل‌گهر، لحظاتی پیش از شوت سر ضرب سینا اسدبیگی به زیر طاق گل‌گهر، ارسال شد. سانتری که با دفع توپ مدافعان سرمه‌ای پوش همراه شد تا هافبک دفاعی پرسپولیس روی توپ سوم، جلوتر از بازیکنان حریف شلیک خود را روانه دروازه محسن فروزان کند و گل دوم را برای پرسپولیس ثبت کند.

این اولین گل و شاید اولین شوت جدی سینا اسدبیگی با پیراهن پرسپولیس بود اما دنبال‌کنندگان او می‌دانند که این بازیکن یک شوتزن قهار در ذوب‌آهن و هوادار نیز بوده است. بازیکنی که بارها با ضرباتش دروازه حریفان را دیدارهایی که شاید بیننده تلویزیونی چندان زیادی هم نداشت، نشانه می‌گرفت و نقش گلزن را ایفا می‌کرد.

یحیی گل‌محمدی پیش از این بارها به استفاده بازیکنانش از توپ های سوم تاکید کرده بود اما این شاید یک بهره استثنایی از ارسالهای دفع شده روی دروازه حریف باشد که به نوعی کار گل‌گهر را در این بازی تمام کرد و پرسپولیس را از یک راه شاید غیرقابل پیش‌بینی به گل رساند.

پیش از این کمال کامیابی‌نیا و سیامک نعمتی به عنوان دو شوتزن پرسپولیس شناخته می‌شدند و در غیاب آنها شاید کمتر کسی فکرش را می‌کرد که محمد عمری و سینا اسدبیگی با شوتهای از راه دور، دروازه تیم امیر قلعه‌نویی را باز کنند اما این اتفاق رخ داد تا یحیی گل‌محمدی که در غیاب مهاجمانش به سر می‌برد، به این شکل سه امتیاز را کسب کند.

1786996

نکته جالب اینکه پرسپولیس مقابل استقلال هم دو گل با روش مشابه (ارسال و سرزنی) به ثمر رساند و در این بازی هم با یک روش توانست دو بار دروازه حریف را باز کند و این پیروزی بزرگ را به چنگ آورد.

البته این گل شباهت جالبی با یکی از معروف‌ترین گل های یک بازیکن ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا هم دارد؛ گلی که آندرانیک تیموریان در لیگ قهرمانان 2012 در دیدار یک چهارم نهایی مقابل بوریرام یونایتد به ثمر رساند. تیموریان البته توپ را از جواد نکونام گرفت و در حالی که توپ روی سطح زمین حرکت می‌کرد، ضربه را روانه دروازه کرد اما این بار اسدبیگی توپی که از سمت دروازه آمد را شلیک کرد.

با این حال سرنوشت مشابه هر دو شوت و محل برخورد توپ در داخل دروازه، وجه شبه دو گلی هستند که هافبک‌های تدافعی پایه‌گذارش بوده‌اند و حالا در آرشیو زیباترین گلهای فوتبالی ایران جای می‌گیرند.

آندرانیک تیموریان هم با آن توانسته بود مسیر پیروزی خارج از خانه تیمش را هموار کند و البته خوشحالی هم زیادی هم انجام داد اما اسدبیگی ترجیح داد که در جای خود بماند و پذیرای بازیکنانی باشد که برای جشن بعد از گل به سراغش می‌آمدند.

1786998

سینا اسدبیگی البته راه بسیار طولانی دارد تا به یک هافبک دفاعی در حد و اندازه آندرانیک تیموریان تبدیل شود اما در این مدت نشان داده که بازیکنی کارآمد برای پرسپولیس و یحیی گل‌محمدی بوده است؛ بازیکنی که در ابتدای فصل جدایی عجیب و به یکباره‌ای از اردوی ذوب‌آهن داشت و شاید بهتر باشد در ادامه دوران فوتبالی خود از چنین تصمیماتی اجتناب کند.

دیدگاه‌ها