کد خبر : 1862335 | 11 دی 1401 ساعت 16:10 | 30.3K بازدید | 30 دیدگاه

پیش‌بینی دو حالت: کی‌روش به قطر می‌رود یا نمی‌رود

با معادلات احتمالی نیمکت تیم ملی آشنا شوید

در صورت به رسمیت پیوستن شایعات درباره فعالیت کی‌روش در قطر، معادلات نیمکت تیم ملی نیز تغییر پیدا می‌کند.

با معادلات احتمالی نیمکت تیم ملی آشنا شوید

به گزارش “ورزش سه” «کارلوس کی‌ر‌وش گزینه هدایت تیم ملی قطر»؛ مهم‌ترین شایعه‌ای که این روزها از رسانه‌های قطری شنیده می‌شود و البته درست بودن یا در حد شایعه بودنش چندان قابل اتکا نیست تا زمانی که همه چیز رسمی شود. فدراسیون فوتبال قطر هنگامی که بیانیه قطع همکاری با فلیکس سانچز را اعلام کرد، از انتخاب سرمربی عنابی‌‌ها با کلید واژه (به زودی) خبر داد؛ اتفاقی که تا الان رخ نداده است.

با این حال انتشار چنین خبری برای فوتبال ایران هم مهم خواهد بود. چرا که پیوستن یا عدم حضور کی‌روش در تیم ملی قطر، معادلات نیمکت تیم ملی ایران را با تغییراتی مواجه می‌کند. به همین علت قصد داریم احتمالات را با دو فرضیه موجود بررسی کنیم:
 ۱- انتخاب کارلوس کی‌روش به عنوان سرمربی تیم ملی قطر، ۲- عدم حضور او در قطر

*۱- انتخاب کارلوس کی‌روش به عنوان سرمربی قطر
اگر این مرد پرتغالی با رضایت قطری‌ها به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شود، آنوقت معادلات انتخاب سرمربی برای تیم ملی ایران یکی از چالش برانگیزترین موارد پیش روی هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال و البته مهدی تاج خواهد بود. آن زمان اولویت با استخدام مربی داخلی خواهد بود اما اینکه چه کسانی بین گزینه‌ها قرار گیرند بسیار سخت است؛ به دلیل اینکه ملاحظات خاصی باید از همه لحاظ در این مورد صورت بگیرد. با در نظر گرفتن این مسائل نیز، باز هم گزینه‌های داخلی در قامت نیمکت تیم ملی مشخص است.

1787068

اما اگر بنا به انتخاب سرمربی خارجی باشد و اعضای هیئت رئیسه بر روی اسمی ایرانی به جمع بندی نرسند، باز هم انتخاب سخت خواهد بود. چرا که منابع مالی فدراسیون محدود است و اجازه استخدام سرمربی طراز اول و گران قیمت را نمی‌دهد. از طرف دیگر کمتر از یکسال به شروع جام ملت‌ها وقت باقی مانده و انتخاب فردی که بتواند شرایط کار در ایران و آسیا را درک کرده و تیم ملی را برای قهرمانی آماده کند سخت است. مخصوصا اکنون که تجربه تلخ کار با مارک ویلموتس نیز در ویترین فوتبال ایران دیده می‌شود و تازه است.

*۲- عدم حضور کی‌روش در قطر
پیش از این نیز از علاقه قطری‌ها به کارلوس کی‌روش اخباری به بیرون می‌آمد. بخصوص بعد از جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل و جام ملت‌های ۲۰۱۵ استرالیا و قبل از مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ برزیل همه از توافق قطعی مربی پرتغالی با قطر صحبت می‌کردند اما در نهایت کی‌روش تیم ملی ایران را در جام جهانی روسیه هدایت کرد. پس این دفعه هم می‌توان احتمال بازارگرمی را در نظر گرفت و توافق دو طرف را در حد شایعه دانست.

در این صورت اگر کارلوس کی‌روش به قطر نرود، گزینه‌ای جدی برای هدایت تیم ملی در جام ملت‌های ۲۰۲۳ خواهد بود. به خصوص اینکه مهدی تاج در مصاحبه تلویزیونی‌اش خود را حامی ویژه کی‌روش معرفی و از انتخابش دفاع کرد.

1787069

در روزهایی که دست فدراسیون برای مذاکره و انتخاب گزینه‌های سرشناس خارجی بسته است، ابقای کارلوس کی‌روش و یا انتخاب سرمربی مناسب داخلی تنها راه حل‌های پیش روی هیئت رئیسه فدراسیون و مهدی تاج خواهد بود. هیئتی که سه‌شنبه هفته جاری تشکیل جلسه می‌دهد و باید دید خروجی آن چیست؟ تصمیمی که البته به انتخاب کارلوس کی‌روش و البته قطری‌ها نیز گره خورده و سرنوشت را نامعلوم کرده است.

1787070

دیدگاه‌ها