کد خبر : 1863019 | 15 دی 1401 ساعت 16:52 | 4.6K بازدید | 8 دیدگاه

منشا نبود، لطیفی و ترکمان بودند

مس رفسنجان 2- پیکان صفر، بازی باکلاس به سود ربیعی

مس رفسنجان توانست نیم فصل اول را با یک پیروزی شیرین به پایان برساند و شاگردان ربیعی با گل های 2 بازیکن تعویضی، از سد پیکان عبور کردند.

مس رفسنجان 2- پیکان صفر، بازی باکلاس به سود ربیعی

به گزارش "ورزش سه"، تیم فوتبال مس رفسنجان در ادامه روند خوبی که این فصل در پیش گرفته، توانست با 2 گل از سد میهمان خوب خود یعنی پیکان عبور کند. خودروسازان که هفته گذشته از سد سپاهان عبور کرده بودند، در رفسنجان تن به شکست دادند و نتوانستند از استان کرمان امتیازی کسب کنند.

این بازی با حملات مس در همان ثانیه های ابتدایی آغاز شد و شاگردان ربیعی فرصت هایی همچون ضربات سر حسینی و امامعلی را از دست دادند و در نهایت نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان رسید.

در نیمه دوم اما مس توانست به خوبی از فرصت های خود استفاده کند و با تعویض های طلایی ربیعی 2 گل را به ثمر رساندند. ابتدا لطفی روی پاسی که شیمبا با کنترل سینه در اختیارش قرار داده بود، گلزنی کرد و سپس ترکمان باز هم روی پاس لوسیانو پریرا دروازه حریف را باز کرد.

بدین ترتیب مس با پیروزی شیرین خانگی از سد پیکان گذشت و به رتبه پنجم جدول رسید.

گزارش لحظه‌به‌لحظه دیدار تیم‌های مس رفسنجان و پیکان را در همین صفحه از "ورزش سه" دنبال کنید:
بازی هفته پانزدهم بیست و دومین دوره رقابت‌های لیگ برتر 
پنجشنبه: 15/10/1401 ؛ ساعت: 15:00 
ورزشگاه: شهدای صنعت مس رفسنجان /  بدون تماشاگر 
گروه داوری: جواد رحیم‌زاده / کمک ها: علی رعیت – وحید سیفی ؛ داور چهارم: شاهین یزدانی / ناظر: سیداحمد صالحی

1788370

ترکیب مس رفسنجان:
داوود نوشی صوفیانی، شاهین توکلی، رامتین سلیمان‌زاده، جفرسون باهیا، سیدمهدی حسینی، فرشید باقری (72- مهرداد رضایی)، حسن جعفری (90+1: محمدحسین کریم زاده)، میثم تیموری(۶۵- مهدی ترکمان)، محسن آذرباد (72- محمدمهدی محبی)، فراز امامعلی(۶۵- امید لطفی)، لوسیانو پریرا
سرمربی: محمد ربیعی

1788368

ترکیب پیکان:
فرهاد مجد کرمانشاهی(۴۹- محمد ناصری)، سامان فلاح، امیر شبانی، میلاد بدرقه(۸۲- امیر طاهر)، محمد کاظمی، محمدحسین فلاح(۸۲- منصور باقری)، غلامرضا ثابت ایمانی، محمدجواد آزاده، محمدمهدی لطفی (77- محمد لیموچی)، ابراهیم صالحی (77- تیتو)، ساسان حسینی
سرمربی: مجتبی حسینی

1788369

🟨 اخطار ها:
مس رفسنجان: میثم تیموری (۶۴)- شاهین توکلی (85)
پیکان: غلامرضا ثابت‌ایمانی (۶۴)- میلاد بدرقه (80)

🟥 اخراج ها:
پیکان: امیر شبانی (90+2)

⚽شرح گل:
مس رفسنجان یک – پیکان صفر (دقیقه 69: امید لطفی): لوسیانو پریرا با یک استپ سینه دیدنی، پاس بسیار خوبی را برای امید لطفی تازه وارد مهیا کرد و این بازیکن نیز با یک شوت تک ضرب، دروازه پیکان را باز کرد و مس را پیش انداخت.
مس رفسنجان 2 – پیکان صفر (دقیقه 81: مهدی ترکمان): شیمبا که درون محوطه جریمه صاحب توپ شده بود، پس از اینکه چند مدافع پیکان را به خود مشغول کرده بود، توپ را به مهدی ترکمان رساند و این بازیکن با یک شوت دقیق، دروازه پیکان را باز کرد.

⏱لحظات حساس:
دقیقه 1: در همان ثانیه های ابتدایی و روی شروع سریع بازیکنان مس، فراز امامعلی از سمت چپ وارد محوطه جریمه شد که ارسال او برای شیمبا، در دهانه دروازه و توسط میلاد بدرقه راهی کرنر شد و این مدافع دروازه تیمش را نجات داد.
دقیقه 15: یک ارسال از بازیکنان پیکان به درون محوطه جریمه، موقعیت خوبی را برای این تیم به وجود آورد، ولی حمله وران این تیم نتوانستند به خوبی از فرصت پیش آمده استفاده کنند.
دقیقه 24: سیدمهدی حسینی پس از چند متر پیش روی، ضربه اش را به سمت دروازه پیکان زد که شوت او از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 26: شوت ثابت ایمانی از پشت محوطه جریمه، به شکل خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 40: یک ارسال از سمت چپ توسط سیلوا، تقریبا روی خط محوطه جریمه به مهدی حسینی رسید که ضربه سر دیدنی این بازیکن به شکل بسیار خطرناکی از کنار دروازه پیکان به بیرون رفت. شیرجه فرهاد مجدکرمانشاهی برای مهار توپ نیز دیدنی بود.
دقیقه 42: این بار ارسال جعفری از سمت راست روی نقطه پنالتی به فراز امامعلی رسید که ضربه سر این بازیکن از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 45+2: ضربه فنی و بغل پای ساسان حسینی از کنار دروازه مس به بیرون رفت.
دقیقه 89: یک و دوی تیتو و ساسان حسینی با خلق یک موقعیت بسیار خوب برای تیتو همراه شد که ضربه این بازیکن به شکل بسیار خطرناکی از کنار دروازه مس به بیرون رفت.

🥇 بهترین بازیکن:
لوسیانو پریرای تمام‌نشدنی روی هر دو گل تیمش نقش مستقیم داشت. او ابتدا توپ محکمی که برایش ارسال شده بود را با یک کنترل سینه دیدنی در اختیار امید لطفی قرار داد و این بازیکن گل نخست بازی را وارد دروازه پیکان کرد. شیمبا در ادامه با کنترل توپ در محوطه جریمه، مهدی ترکمان را در موقعیت گلزنی قرار داد که شوت این بازیکن وارد دروازه خودروسازان شد تا پریرا سازنده هر 2 گل تیمش باشد.

📌اتفاق ویژه: 
مس رفسنجان در سومین فصل حضورش در لیگ برتر، نیم فصل نخست را با تنها یک شکست و چهار گل خورده به پایان رساند. آن‌ها در کنار استقلال و پرسپولیس، کمترین تعداد شکست را دارند و بهترین خط دفاعی لیگ را به خود اختصاص داده اند و در این پانزده هفته عملکرد رضایت بخشی داشته‌اند.

🔴*حواشی:

* در دقیقه سوم و روی پاس خوب آذرباد، لوسیانو پریرا با فرهاد مجدکرمانشاهی در موقعیت تک به تک قرار گرفت و موفق شد سنگربان پیکان را دریبل کند ولی پرچم کمک داور مانع از ادامه کار شد و آفساید اعلام شد.

1788357

* نکته جالب درباره لیست مسی ها، عدم حضور گادوین منشا است. آقای گل فصل قبل لیگ برتر جایی در فهرست 20 نفره تیمش ندارد و به نظر می رسد او از این تیم جدا خواهد شد.

دیدگاه‌ها