کد خبر : 1863205 | 16 دی 1401 ساعت 15:49 | 28.1K بازدید | 11 دیدگاه

کشتی ایران عزتش را از دست داده است!

برزگر: بردن تیلور برای یزدانی سخت نیست

منصور برزگر با ذکر خاطره‌ای جالب از مرحوم یزدانی‌خرم، از وضعیت فعلی کشتی ایران انتقاد کرد.

برزگر: بردن تیلور برای یزدانی سخت نیست

به گزارش "ورزش سه"، منصور برزگر در حاشیۀ مراسم اولین سالگرد درگذشت محمدرضا یزدانی خرم در جمع خبرنگاران درخصوص دوران حضور یزدانی‌خرم در کشتی خاطره‌ای را بیان کرد و گفت: «فکر می‌کنم خیلی بدهکار یزدانی خرم هستم. زمانی که ارتباطمان هم با یکدیگر قطع شده بود، من به برازجان رفته بودم که آنجا روده‌ام پاره شد. قاعدتاً با این اتفاق باید می‌مردم، اما یزدانی‌خرم هماهنگ کرد و با آمبولانس هوایی مرا به تهران آوردند و در بیمارستان خاتم‌الانبیا عمل جراحی شدم. او مدیر و انسان بسیار خوبی بود. اگر الآن زنده هستم، به‌خاطر کار شایستۀ ایشان است.»

وی افزود: «کمتر انسانی مثل یزدانی خرم پیدا می‌شود که بدون ادعا کارش را به خوبی پیش ببرد. والیبال ما به‌خاطر یزدانی‌خرم شد والیبال. در کشتی نتوانست کارهایی که می‌توانست را کامل انجام دهد.»

پیشکسوت کشتی درخصوص نقدهایی که به یزدانی‌خرم در دوران حضورش در کشتی می‌شد، عنوان کرد: «شما در هر رشته‌ای که کار کنید، مخالف دارید. جلسه‌ای بین من و آقای ترکان و یزدانی‌خرم بود. مرا ممنوع‌الخروج کرده بودند و از آن به بعد قرار شد قهرمانی را از فرودگاه برنگردانند. آقای ترکان گفت شما داخل گود باشید و کارهای بیرون گود را به ما بسپارید. آقای یزدانی‌خرم اوایلش خیلی خوب بود و بعد از اینکه بند پ را از او گرفتند، قدرتش کم شد.»  

برزگر درخصوص عملکرد فدراسیون با دوره مدیریت دبیر گفت: «دبیر مهم نیست که رضایت مرا جلب کند، باید رضایت مردم را جلب کند، اما متأسفانه عملکرد او کشتی را به حاشیه برده است. رفتار او رفتار یک مدیر و دیپلمات نیست. مدیر فدراسیون باید دیپلمات باشد.»

وی در رابطه با نبرد حسن یزدانی و تیلور گفت: «اگر می‌خواهیم در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم، باید نقشه داشته باشیم. بردن تیلور زیاد سخت نیست. آیا یزدانی حرکاتش را جلوی تیلور طراحی کرده؟ در المپیک مونترال من به حریف ژاپنی باختم، چرا؟ چون ژاپن وقتی او را ضربه کردم، رفته بود و یک سال روی کشتی من کار کرده بود. علیرضا حیدری هم چهار بار به کورتانیدزه باخته بود، اما وقتی ما آمدیم و فیلم‌هایش را نگاه کردیم و آنالیز کردیم، در المپیک آتن برنده شد. بردن تیلور هم خیلی سخت نیست، اما باید طرح و نقشه داشته باشیم.»

پیشکسوت کشتی ایران درخصوص اینکه خواسته‌اش به‌عنوان یک پیشکسوت چیست، اضافه کرد: من خواسته‌ای ندارم، اما به نظرم کشتی الآن عزتی که باید را ندارد. اگر تختی، تختی شد به‌خاطر مردم بود. شما برای چه کسی می‌نویسید؟ مردم هستند که من برزگر شدم. من از کشتی صحبت می‌کنم، نه خودم. من در کشتی به هر چیزی که می‌خواستم رسیدم. بهترین مربی دنیا هم شده‌ام. دلم می‌خواهد که مردم کشتی را به چشم یک رشتۀ پهلوانی ببینند.» 

 در پایان، وی برای پاسخ به این سوال که چرا کشتی ایران عزتش را از نگاه شما از دست داده، گفت: «باید ببینیم سکاندار کشتی چه کسی است؟»
  
در ادامه، خبرنگار از برزگر پرسید: «منظورتان علیرضا دبیر است؟» که برزگر پاسخ داد: «نمی‌دانم! آقای دبیر است؟!»

دیدگاه‌ها