کد خبر : 1864472 | 23 دی 1401 ساعت 14:06 | 10.3K بازدید | 0 دیدگاه

میانمار سخت‌ترین رقیب ماست؛

آزمون: امیدوارم در اروپا با دو رقیب سرسخت بازی کنیم

آزمون: امیدوارم که فدراسیون فوتبال برای تیم ملی زنان یک اردوی خوب اروپایی در نظر بگیرد و در این اردو با دو تیم قدرتمند مسابقه داشته باشیم.

آزمون: امیدوارم در اروپا با دو رقیب سرسخت بازی کنیم

به گزارش ''ورزش سه''، بعد از مشخص شدن گروه تیم ملی زنان ایران در دور اول مسابقات مقدماتی المپیک پاریس و هم‌گروهی با تیم‌های میانمار، بنگلادش و مالدیو، مریم آزمون سرمربی تیم ملی زنان در گفت‌وگو با خبرنگار ''ورزش سه'' در خصوص شرایط تیم ملی و میزان آمادگی تیم برای حضور در این مسابقات صحبت کرد. 

خانم آزمون ابتدا نظرتان را راجع به گروه تیم ملی بگویید. 
همان‌طور که می‌دانید، ما در دور نخست مرحله مقدماتی برای حضور در المپیک پاریس با تیم‌های میانمار، مالدیو و بنگلادش در گروه B رقابت‌ها هم‌گروه شدیم. سخت‌ترین رقیب ما در این گروه میانمار است که هرگز موفق به پیروزی برابر این تیم نشدیم. خاطرم هست که در دورانی که خانم کاستا سرمربی تیم ملی بودند و من به عنوان مربی در کنار ایشان بودم، یک بار در مسابقات آسیایی با این تیم مسابقه دادیم که بازی را با دو گل واگذار کردیم. از نظر من میانمار به سبک ژاپن و کره فوتبال بازی می‌کند، روی زمین و تاکتیکی. امیدوارم که بتوانیم این تیم را در این مسابقات از پیش رو برداریم.

در مورد دو رقیب دیگر، یعنی مالدیو و بنگلادش چه نظری دارید؟ 
ما با بنگلادش تاکنون دو بار مسابقه داشتیم که هر دو بار موفق به پیروزی شدیم، اما در مورد مالدیو آشنایی نداریم، چون با آن‌ها بازی نکردیم. فقط می‌دانیم که مالدیو یک تیم درجه سه آسیایی است و اگر اتفاق خاصی نیافتد، نمی‌تواند رقیب سختی برای ما باشد. اما به‌هرحال فوتبال است و هزار اتفاق، همان‌طور که تیم ما تغییر کرده است، سایر تیم‌ها نیز در طی سالیان گذشته تغییر کرده‌اند. 

اردو تیم ملی برای حضور در این مسابقات چه زمانی برگزار می شود؟ 
ببینید در ابتدا باید صبر کنیم که لیگ برتر زنان به اتمام برسد، پس از آن نیز متاسفانه بلافاصله مسابقات تیم ملی جوانان را داریم که از آنجایی که ۸ یا ۹ بازیکن ما عضو تیم ملی جوانان هستند، این موضوع کار را برای ما سخت خواهد کرد. فکر می‌کنم ما نهایتا بتوانیم ۲۰ روز تیم را در کنار هم داشته باشیم و بعد در فروردین ماه سال ۱۴۰۲ به مسابقات اعزام شویم. 

اردوی خارجی هم برای شما در نظر گرفته می شود؟ 
امیدوارم که شرایط طوری پیش برود که در طی آن ۲۰ روز یک اردوی خوب اروپایی برویم و با ۲ تیم سرسخت مسابقه تدارکاتی داشته باشیم، چرا که آمادگی و هماهنگی، از مهمترین فاکتورها برای حضور موفق در این مسابقات است.

دیدگاه‌ها