کد خبر : 1864596 | 24 دی 1401 ساعت 11:13 | 28.7K بازدید | 10 دیدگاه

پایان یک استعداد الهام بخش

بیل نه، ولز از فوتبال کنار کشید!

به رویای خود جامه عمل پوشانده ام. این متن نوشته ای بود که گرت بیل در صفحه مجازی خود منتشر کرد تا در سن 33 سالگی از فوتبال اعلام بازنشستگی کند .

بیل نه، ولز از فوتبال کنار کشید!

به گزارش ورزش سه ، به گفته خودش فوتبال به او همه چیز داده و خیلی خوش شانس بوده است . او نماینده کشوری ، در دل بریتانیا بود اما به نسبت سایر کشورهای آن منطقه در حاشیه . کشوری که قبل از او رایان گیگز را به عرصه فوتبال معرفی کرده بود . گرت بیل تبدیل به سفیری ارزشمند برای این کشور شد که باعث شده بود از حاشیه خارج و در متن اصلی اخبار فوتبالی قرار بگیرد.

او بازیکنی بود که با اشتیاقی وصف نشدنی ، قادر به انجام معجزه با توپ بود . توانایی های باورنکردنی او باعث می شد که در هر لحظه از بازی ضربان قلب حریفان تندتر شروع به تپیدن کند . 111 بازی ملی و 41 گل ، گرت بیل را به یک اسطوره بی بدیل در کشور ولز تبدیل کرده است. او زمانی که 16 ساله بود اولین بازی خود را برای ولز در انجام داد و جزو معدود افرادی بود که  می توانست 100 متر را در 11.4 ثانیه بدود .  بیل در طول دوران امپراتوری خود توانایی های منحصر به فرد زیادی برای ایجاد تغییرات بزرگ در نتیجه یک مسابقه فوتبال داشت. او ترکیبی از نبوغ ورزشی و اشتیاق برای پیروزی بود که بهترین مشوق برای سایر همبازیان خود بود . گلی که او در فینال کوپا دل ری در سال 2014 به ثمر رساند، جایی که با فرار از کنارزمین و دور زدن بازیکن بارسلونا با آن سرعت استثنایی به سمت دروازه حمله ور شد ، صحنه ای بسیار شگفت انگیز بود . البته شبیه این کار را چند ماه قبل مقابل ایسلند انجام داده بود.  گل قیچی برگردان در مقابل لیورپول با آن دروازه بان  و مدافعان استثنایی  هم ، محال است از یاد دوستداران فوتبال برود.

1769271

دبل هیجان انگیز او در پلی آف جام جهانی در کاردیف هم از شاهکارهای او در دوران فوتبالش بود که کمک زیادی کرد کشورش برای بار دوم به جام جهانی صعود کند. 

برای چند سال او یکی از بهترین بازیکنان جهان وگران ترین فوتبالیست جهان بود و نماینده کشوری که به واسطه حضور شخص او ، به صدر اخبار ورزشی جهان رفته بود. او برای مردم ولز همه چیز را معنا می کند، در حدود یک دهه باعث شده بود احترام ، به کشورش برگردد . همچنین او جام جهانی را هم به مردم ولز هدیه داد. هرچند که در رقابت های قطر درخشان نبودند و در مقابل ایران هم شکست خوردند. 

کشورهای کوچک برای شناخته شدن به بازیکنان بزرگ و جادویی نیاز دارند. گرت بیل لحظاتی را به مردم ولز هدیه داد که هرگز فکرش را نمی‌کردند و رویاهایشان را به واقعیت تبدیل کرد. او بدون شک بهترین فوتبالیستی بود که تا به حال در ولز به دنیا آمده است . همچنین ، او بهترین گلزن تاریخ ولز و با 5 بار قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا با رئال مادرید، یکی از پرافتخارترین بازیکنان بریتانیا محسوب می شود. هرچند که او تقریبا هیچوقت رابطه ای خوبی با هواداران و مطبوعات نداشت.

1768401

از طرفی ، علاقه وافر او به گلف بر هیچکس پوشیده نیست. چند روز پیش هم گواردیولا در اظهار نظری اعلام کرد که او بعد از این در دنیای گلف به موفقیت خواهد رسید . خود او در مورد علاقه اش به گلف می گوید : "از نظر ذهنی همیشه جایی برای من بوده که از فشار فوتبال و زندگی دور شوم . گلف یک راهکار خوب برای دوری از زندگی پر هیجان یک فوتبالیست حرفه ای است."

مرد ولزی بسیار جوانتر از میانگین سنی بازنشستگی ، تصمیم به کناره گیری از فوتبال گرفت. احتمالا همه دوستداران فوتبال ، بخاطر لحظات جذابی که خلق کرد از او سپاسگزار خواهند بود. 

بهرام حیدری رامشه

دیدگاه‌ها