کد خبر : 1865163 | 27 دی 1401 ساعت 08:20 | 865 بازدید | 0 دیدگاه

چشمان ما در سالن تکواندو بدنبال پدیده ها است

مدعیان باید روی شیاپ چانگ حقشان را بگیرند

مربی تیم ملی تکواندو گفت: هر کسی مدعی لباس تیم ملی تکواندو است، باید داخل زمین و روی شیاب چانگ حقش را بگیرد.

مدعیان باید روی شیاپ چانگ حقشان را بگیرند

به گزارش "ورزش سه" مسعود حجی‌زواره در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در واکنش به این سوال که همراه با کادر فنی تیم ملی در مسابقات لیگ برتر تکواندو مردان حضور داشتید، شرایط فنی مسابقات را چطور ارزیابی می‌کنید؟ گفت: من هر ساله از نزدیک مسابقات لیگ برتر تکواندو را تماشا میکنم. تا به حال لیگ تکواندو به این پویایی و شکوفایی ندیده بودم. انگیزه تمام نفرات حاضر در لیگ برتر بسیار بالا است؛ چون همیشه در سالن مسابقات کادر فنی تیم ملی حضور دارند و تکواندوکاران حاضر در لیگ با انگیزه بالایی تلاش می‌کنند تا خوب ظاهر شوند و به تیم ملی ورود کنند. به هر حال هر کسی که می‌خواهد پیراهن تیم ملی را به تن کند باید تلاش کند تا در نهایت بتواند با لباس تیم ملی به مسابقات بین‌المللی اعزام شود.

وی در ادامه افزود: بیژن مقانلو یک جمله‌ای معروفی دارد که همیشه می‌گوید هر کسی لباس تیم ملی تکواندو را می‌خواهد، باید روی شیاب چانگ حقش را بگیرد. ما فقط همیشه در جایگاه مربیان در سالن مسابقات نشسته‌ایم و مبارزات تکواندوکاران را تماشا می‌کنیم، چشم‌های‌مان در سالن مسابقات به دنبال شناسایی پدیده‌ها است و این تنها وظیفه ما است. هرکسی میخواهد حقش را بگیرد و باید داخل زمین و روی شیابچانگ مبارزه کند و به حقش برسد.

مربی تیم ملی تکواندو در ادامه، خاظر نشان کرد: در طول این مدت شرایط به گونه‌ای رقم می‌خورد که هر روز وضعیت تکواندوی ایران نسبت به روز گذشته بهتر می‌شود. ساعی رئیس فدراسیون است، اما او با پشتوانه قهرمانی هایی که دارد تمام شرایط را درک می‌کند. برای همین بهترین فضا را برای اردوهای تیم ملی مهیا می‌کند. ما هم وظیفه داریم تا در این فرصت یک ساله ای که تا المپیک داریم تلاش کنیم تا سهمیه را کسب کنیم. دغدغه سرمربی تیم ملی و کادر فنی فقط کسب سهمیه المپیک پاریس است. 

حجی‌زواره در پاسخ به این سؤال که گویا در جلسه با رئیس فدراسیون و مدیر فنی تیم‌های ملی، اعزام تیم ملی تکواندو به رقابت‌های بین‌‌المللی و گرنداسلم مو تورنمنت امارات مهیا شده است، آیا ترکیب اعزامی مشخص شده است یا خیر،گفت: بله، هادی ساعی رئیس فدراسیون، اصغر رحیمی مدیر فنی تیم‌های ملی و کادر فنی جلسه‌ای داشتم و اعزام تیم ملی تکواندو به رقابت‌های بین‌المللی فجیره در امارات و مسابقات گرنداسلم ووشی در چین قطعی شده است. مسابقات گرنداسلم همیشه دو دوره برگزار می‌‌شود و با تأکید فدراسیون جهانی چهار سهمیه برای تکواندوکاران لحاظ شده است. به خاطر همین حضور در این مسابقات برای ما مهم است. هر کسی رنکینگ بهتری داشته باشد به عنوان نفر ششم مستقیم به المپیک پاریس اعزام خواهد شد. گرنداسلم واقعاً فرصت خوبی برای کسب سهمیه المپیک است. 

وی در ادامه، افزود: برنامه‌های اعزام به امارات و چین انجام شده است، اما هنوز در مورد تعداد نفرات اعزامی به این دو رویداد مشخص نشده است. احتمالاً نفراتی که رنکینگ المپیکی برای مسابقات گرندپری دارند به چین اعزام خواهند شد. حتی برای مسابقات امارات که 20 امتیاز دارد نیز تیم ملی اعزام می‌شود. در سال کشورها 40 امتیاز می‌تواننند از تورنمنت‌های مختلف کسب کنند. این امتیازها برای ارتقای رنکینگ المپیک است. در نهایت ترکیب تیم ملی اعزامی به مسابقات امارات و چین بعد از انتخابی تیم ملی که روز چهارشنبه برگزار خواهد شد، مشخص می‌شود.

حجی‌زواره در پاسخ به این سؤال که در نشست خبری ساعی مدعی شد که در تلاش است تا برخی از چهره‌های که در گذشته به خارج از ایران برای ادامه فعالیت رفته‌اند را به ایران بازگرداند، شنیده شده ابوالفضل یعقوبی به کشور باز گذشته آیا او هم در انتخابی روز چهارشنبه حضور خواهد داشت یا خیر، عنوان کرد: ابوالفضل یعقوبی به ایران بازگشته است. او قهرمان و افتخارآفرین بوده است ؛ حالا چندین سال به خاطر شرایطی که در آن مقطع حاکم بوده به خارج از ایران رفته بود، در حال حاضر برای رسیدن به پیراهن تیم ملی قرار است مثل سایر نفرات در انتخابی تیم ملی که روز چهارشنبه برگزار می‌شود حضور داشته باشد. همه شرایط برای تمام شرکت‌کنندگان یکسان خواهد بود.فرقی نمی‌کند چه کسی در چه جایگاهی قرار دارد ما فقط نظاره‌گر هستیم و هر کسی پیراهن تیم ملی را می‌خواهد باید زحمت بکشد و تلاش کند و مزد زحماتش را روی شیابچانگ بگیرد.

دیدگاه‌ها