کد خبر : 1865380 | 28 دی 1401 ساعت 12:37 | 63.4K بازدید | 1 دیدگاه

سولی مارچ مدیون دی‌زربی

شوکه‌کننده! نام ستاره لیگ برتر پس از جام جهانی

عملکرد سولومون جسی مارچ، ستاره برایتون، تحسین بسیاری را در چند هفته اخیر به همراه داشته است.

شوکه‌کننده! نام ستاره لیگ برتر پس از جام جهانی

به گزارش "ورزش سه"، اشتباه نیست اگر بگوییم که سولومون بنجامین مارچ در کنار مارکوس رشفورد و مارتین اودگارد بهترین بازیکن لیگ برتر پس از جام جهانی 2022 قطر بوده است.

چهار گل و سه پاس گل از پنج پاسی که او در این فصل ارسال کرده پس از وقفه برگزاری دیدارهای جام جهانی 2022 قطر در کارنامه‌اش ثبت شده است. همه این درخشش تحت هدایت روبرتو دی زربی بوده و به نظر نمی‌رسد که اتفاقی بوده باشد.

این بازیکن عادت داشت تحت هدایت گراهام پاتر به عنوان وینگر در سیستم 1-2-4-3-1 بازی کند اما حالا به عنوان هافبک سمت راست در سیستم 1-3-2-4-1 به میدان می‌رود.

1792841

مارچ اولین بازی حرفه‌ای فوتبالش را با پیراهن برایتون در چمپیونشیپ در سال 2013 و تحت هدایت اسکار گارسیا انجام داد. او در حالی از لیگ دسته هفتم به این تیم پیوست که تنها 19 سال داشت و تا به حال 258 بازی برای آنها انجام داده و 18 گل و 27 پاس گل را نیز در کارنامه‌اش به ثبت رسانده است. 

او در این 28 سال هرگز تا این حد روی نتایج موثر نبوده است. بهترین عملکرد او در جریان پیروزی 0-3 برابر لیورپول بود. مارچ دو گل برابر این تیم به ثمر رساند و پاس گل دنی ولبک را نیز ارسال کرد.

این بازیکن همچنین پیش از این نیز گل انفرادی بسیار زیبایی را برابر اورتون زده بود و حتی شوتی قدرتمند از بیرون محوطه جریمه برابر ساوتهمپتون نیز ارسال کرده که وارد دروازه شده بود. گل‌هایی که به برایتون کمک کرد که در جایگاه هفتم و در فاصله سه امتیازی کسب سهمیه اروپا بماند.

1792837

آلن شیرر که از او در کنار رشفورد، اودگارد، رمزدیل و لوک شاو در ترکیب برتر هفته‌اش استفاده کرده گفت: «روبرتو دی زربی فوتبال مارچ را به سطح دیگری برده است. او توانایی تمام کنندگی را به فوتبال این بازیکن اضافه کرده تا برای اولین بار در طول دوران فوتبالش دبل کند.»

مارچ که تنها سابقه بازی در تیم ملی زیر 21 سال انگلیس را دارد نیز این پیشرفت را مدیون دی زربی می‌داند: «خدا او را برای فوتبال حفظ کند. او پیام‌هایی در کلیپ‌ها برای ما می‌فرستد تا بدانیم چه چیزهایی باعث پیشرفت می‌شود. دی زربی از من پرسید چند گل می‌توانی بزنی؟ من گفتم هشت. او گفت اگر سولی و میتامو بیشتر از 10 گل برای ما بزنند، در پایان فصل جایگاه خوبی داریم.»

دیدگاه‌ها