کد خبر : 1865663 | 29 دی 1401 ساعت 23:30 | 181.1K بازدید | 52 دیدگاه

عملیات احیای اثربخش:

ژست خاص: رامین خبر تلخ را راحت فراموش کرد! (عکس)

رامین رضاییان در 32سالگی و بعد از جدایی غیرمنتظره از پرسپولیس، حالا به اوج فوتبال خود رسیده؛ مدافعی باکیفیت از نظر فنی و البته رفتاری.

ژست خاص: رامین خبر تلخ را راحت فراموش کرد! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، وقتی رامین رضاییان در زمستان سال گذشته و بعد از چند فصل دوری از فوتبال ایران دوباره لباس پرسپولیس را به تن کرد، به نظر می‌رسید این مدافع باتجربه بالاخره به آرزوی خود برای بازگشت به این تیم رسیده و برای چند فصل دوباره برای قرمزپوشان به میدان خواهد رفت. رابطه فوق‌العاده رامین رضاییان با هواداران پرسپولیس و محبوبیت بالای این بازیکن باعث شد توده جامعه طرفداری نیز به شدت از این انتقال استقبال کند و این بازیکن نیز با عملکرد خود خیلی زود رضایت هواداران بسیاری را جلب کرد.
 
ارسال پاس گل تماشایی در دربی برای علی نعمتی باعث شد محبوبیت رامین بیشتر از قبل شود و همه شواهد حاکی از آن بود که او در پرسپولیس فصل جدید نیز نقش مهمی ایفا خواهد کرد. اما یحیی گل‌محمدی، سرمربی این تیم از اواخر فصل گذشته و احتمالا به دلیل جا ماندن‌های رامین رضاییان در برخی صحنه‌ها در امور دفاعی، تصمیم خود را در مورد آینده این بازیگن گرفت و او بعد از تنها شش ماه از تیم موردعلاقه خود جدا شد.

1793289
 حضور جنجالی این بازیکن در یک برنامه تلویزیونی و زدن حرف‌هایی که به مذاق باشگاه خوش نیامد، کار رامین رضاییان برای ماندن در پرسپولیس را تمام کرد و او راهی اصفهان شد. یحیی که در سال‌های اخیر بارها علاقه‌اش را به دانیال اسماعیلی‌فر، شاگرد سابق خود نشان داده بود، بالاخره موفق به جذب این بازیکن شد و با سپردن پروژه جناح راست خود به او، عذر رامین رضاییان را خواست.
 
مدافع باتجربه پرسپولیس مدت زیادی را برای انتخاب تیم بعدی خود تلف کرد و در نهایت همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، بازی برای یک تیم مدعی را انتخاب کرد و لباس سپاهان را پوشید. معمولا بازیکنان محبوب بین هواداران پرسپولیس جایگاه چندان محبوبی بین طرفداران سپاهان ندارند، اما رامین رضاییان از بدو ورود به اصفهان بهترین روش را برگزیده و به‌جای مصاحبه‌های بی‌مزه و بی‌معنی برای خودشیرینی، تمام تمرکز خود را روی درخشش با لباس تیم جدیدش قرار داد.

1793286

فصل برای این مدافع شمالی به بهترین شکل آغاز شد و او که خیلی زود خود را به ترکیب ژوزه مورایس تحمیل کرده بود، در همان هفته ابتدایی موفق به باز کردن دروازه استقلال در تهران و نقش‌آفرینی در برتری مهم سپاهان در آزادی شد. تغییرات در کادر فنی تیم ملی و بازگشت کارلوس کی‌روش، بهترین خبر ممکن برای رامین رضاییان بود و او که مدت‌ها بود حتی شاید خیال بازگشت به تیم ملی را نیز در سر نداشت، با انگیزه صدچندان برای قرار گرفتن در ترکیب ثابت ایران در جام جهانی تلاش می‌کرد.
 
در نهایت درخشش غیرمنتظره و احیا شدن زیر نظر مورایس در اصفهان باعث شد رامین رضاییان مسافر قطر شود و جلوتر از بسیاری از نامزدهای گذشته مانند امید نورافکن، دانیال اسماعیلی‌فر و... در ترکیب ثابت تیم ملی ایران نیز قرار بگیرد. نفوذ فوق‌العاده رامین در دقیقه 100 بازی با ولز باعث شد این ستاره خلاق با ضربه‌ای چیپ دنی وارد را نیز مغلوب کند و نام خود را در بین گلزنان تاریخ فوتبال ایران در جام جهانی ثابت کند.

1793287
اگرچه پروژه صعود به دور بعد جام جهانی برای سومین تورنمنت متوالی نیز به جایی ختم نشد، اما بی‌تردید رامین رضاییان شاید یکی از معدود بازیکنانی بود که در قطر نمره قبولی گرفت و تحسین بسیاری از هواداران فوتبال را برانگیخت. زدن چهار گل و ارسال سه پاس گل در نیم فصل و البته دو بار گلزنی مقابل استقلال، باعث شده آن احتمالا گارد ابتدایی هواداران سپاهان در مورد این بازیکن جای خود را به ستایش‌های بی‌پایان بدهد و حالا رامین رضاییان به یکی از بازیکنان محبوب هواداران اصفهانی تبدیل شده است.
 
او در دیدار امروز مقابل استقلال نیز احتمالا بهترین بازیکن زمین بوده و چه در بخش دفاعی و چه در هجوم، بارها به داد تیمش رسید. پنالتی مطمئن رامین رضاییان در دقیقه 92 باعث شد این سه امتیاز حساس و سرنوشت‌ساز به حساب سپاهان واریز شود و او قهرمان نقش جهان لقب گیرد.

1793288

مدافعی که بعد از جدایی غیرمنتظره از پرسپولیس به جای حاشیه‌سازی فقط و فقط تمرین کرد و حالا پاسخ این ممارست برای رامین رضاییان، درخشش در جام جهانی و دریافت لقب نامزد شماره یک بهترین مدافع راست لیگ برتر است. بازیکنی که برخی رفتارهای پرحاشیه و غیرعرف گذشته خود را کاملا فراموش کرده و حالا در سن 32سالگی، در اوج بلوغ فنی و البته رفتاری خود قرار دارد و بسیاری از هواداران فوتبال در ایران او را تحسین می‌کنند.

دیدگاه‌ها