کد خبر : 1866577 | 04 بهمن 1401 ساعت 18:58 | 32K بازدید | 8 دیدگاه

مربی آینده‌دار پرتغالی در فوتبال دوام نیاورد

داستان ویلاش بواش: خداحافظی با فوتبال به عشق رالی

سرمربی سابق چلسی که با تصمیمی ناگهانی از فوتبال خداحافظی کرد حالا به دنیای اوتومبیلرانی رو آورده و در رقابت‌های حرفه‌ای رالی شرکت می‌کند.

داستان ویلاش بواش: خداحافظی با فوتبال به عشق رالی

به گزارش "ورزش سه"، آندره ویلاش بواش 45ساله زمانی یکی از آینده‌دارترین مربیان جوان فوتبال اروپا حساب می‌شد.

این مربی پرتغالی اولین بار با هدایت پورتو نامش را مطرح کرد. او بعد از یک فصل بدون شکست با این تیم مورد توجه باشگاه‌های بزرگ اروپایی قرار گرفت. پورتو در آن فصل هیچ شکستی در کارنامه‌اش نداشت و بعد از قهرمانی در لیگ پرتغال جام قهرمانی لیگ اروپا را هم به دست آورد.

1794776

درخشش ویلاش بواش در پورتو باعث شد چلسی او را به خدمت بگیرد. البته این مربی پرتغالی یک سال بعد اخراج شد ولی در لندن ماند و هدایت تاتنهام را به عهده گرفت. ویلاش بواش زمانی که در حال ترک تاتنهام بود در یک مصاحبه گفت تا نزدیک به 10 سال به مربی‌گری ادامه داده و سپس فوتبال را ترک می‌کند تا در رقابتهای رالی شرکت کند.

اما این مربی پرتغالی زودتر از آنچه گفته بود این تصمیم را عملی کرد. او بعد از تاتنهام مدتی در روسیه و چین به مربی‌گری پرداخت و در سال 2018 در تصمیمی غیرمنتظره اعلام کرد قصد دارد مربی‌گی را کنار بگذارد و در رالی داکار شرکت کند.

اولین تجربه او از رالی داکار اما جالب نبود. ویلاش بواش در مرحله چهارم که در پرو برگزار می‌شد به یک رمل شنی برخورد کرد و به خاطر مصدوم شدن از ناحیه کمر مجبور شد از دور رقابتها کنار بکشد. دومین رالی او رالی باخا به پینیال در مکزیک بود.

1794777

جالب اینجا است که ویلاش بواش بعد از این دو رالی دوباره برای مدتی کوتاه به فوتبال بازگشت و در سال 2019 هدایت مارسی را به عهده گرفت. او تا سال 2021 روی نیمکت این تیم فرانسوی می‌نشست.

ویلاش بواش این روزها مشغول جمع‌آوری کلکسیونی از اتوموبیل‌های مخصوص رالی است و قصد دارد دوباره در رالی داکار شرکت کند. او اخیرا در یک مصاحبه گفته بود بدش نمی‌آید یک بار دیگر مربی‌گری فوتبال را تجربه کند. مربی سابق پرتغالی اما ترجیح می‌دهد این بار هدایت یک تیم ملی را به عهده داشته باشد.

1794778

دیدگاه‌ها