کد خبر : 1866631 | 05 بهمن 1401 ساعت 08:20 | 2K بازدید | 0 دیدگاه

سپهرزاد: جانشین حدادی باید در 20 سالگی 65 متر پرتاب کند

تکرار مدال المپیک بودجه 45 برابری می‌خواهد

مربی دوومیدانی گفت: اگر می‌خواهیم مدال المپیک را تکرار کنیم باید بودجه ورزش نسبت به افزایش قیمت دلار، بیشتر شود.

تکرار مدال المپیک بودجه 45 برابری می‌خواهد

به گزارش "ورزش سه" هادی سپهرزاد در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در مورد شرایط حسین رسولی ملی پوش پرتاب دیسک اظهار داشت: رسولی از آن شرایطی که در گذشته داشت فاصله دارد و تلاش ما این است که او به وضعیت خوبی برسد. در حال حاضر تمرینات زمستانی و بدنسازی را انجام می‌دهیم و برای مسابقات قهرمانی کشور و جام امام رضا خودمان را آماده می‌کنیم و هدف‌مان رقابت‌های قهرمانی آسیا است.

وی در مورد اینکه از رسولی به عنوان جانشین حدادی نام برده می‌شد و چرا نتوانست شرایط خوبی داشته باشد، گفت: به نظر من هرکس باید جای خودش باشد، 4 سال در روند پیشرفت او خللی وارد شد و روندی که باید می‌داشت را نداشت. کسی که می‌خواهد جانشین حدادی باشد باید در 20 سالگی 65 متر پرتاب کند.

مربی و قهرمان سابق دوومیدانی عنوان کرد: البته الان هم شرایط ورزش کشور مانند گذشته نیست. در دهه 80 که خود ما ورزش می‌کردیم امکانات خوبی سمت دوومیدانی آمد و این رشته در مسیر ترقی و پیشرفت بود. من یادم است که سازمان تربیت بدنی و علی کفاشیان که دبیرکل کمیته ملی المپیک بود نگاه ویژه‌ و عمیقی به دوومیدانی داشتند. استارت پیشرفت در آن دهه زده شد و به مدال المپیک احسان حدادی ختم شد، اما در چند سال گذشته در بحث نیروی انسانی، اسپانسر و امکانات شرایط خوبی وجود نداشته است.

سپهرزاد با اشاره به اینکه آن زمان یک مربی خارجی وقتی 2 هزار دلار می‌گرفت، 2 میلیون تومان می‌شد، گفت: الان با قیمت دلار فعلی 90 میلیون تومان می‌شود، یعنی 45 برابر، در حالی که بودجه ورزش تنها 4، 5 برابر افزایش پیدا کرده است. اگر می‌خواهیم به همان دوران باز گردیم باید بودجه فدراسیون نیز 45 برابر شود.

وی ادامه داد: مربیانی که باید ورزشکار و قهرمان پرورش دهند حقوق ثابت ندارند و از خدمات بیمه‌ای محروم هستند. در حال حاضر که وزیر ورزش خودش دوومیدانی کار و ورزشکار بوده انتظار داریم طرحی را برای این موضوع در نظر بگیرد، چون اگر همین روند ادامه پیدا کند یک ورزشکار که تازه می‌خواهد سمت دوومیدانی بیاید، وقتی شرایط پیشکسوتان و قهرمانان را ببیند، وسط راه قطعا جا می‌زند.

دیدگاه‌ها