کد خبر : 1866957 | 07 بهمن 1401 ساعت 08:03 | 31.2K بازدید | 3 دیدگاه

پادوانی باید در عنفوان جوانی کنج عزلت گزیند!

واعظ آشتیانی مدیر عامل سابق استقلال در مورد آخرین وضعیت مدیریتی تیم می‌گوید.

پادوانی باید در عنفوان جوانی کنج عزلت گزیند!

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از خبرآنلاین، پنجره نقل و انتقالات استقلال به خاطر پرداخت بدهی میلیچ و پین باز شد، اما هنوز خوان سومی باقی مانده است. پرونده مالی استرا هر روز به خاطر نوسان بازار ارز بالا می‌رود! یعنی اگر تا چند روز پیش استقلال می‌توانست این پرونده را با پرداخت 50میلیارد ببندد، حالا چیزی نزدیک 80میلیارد باید هزینه کند و اگر کمی دیگر دست روی دست بگذارند این مبلغ بالاتر هم می‌رود. چنین اتفاقی برای باشگاهی که دائماً از بحران مالی دم می‌زند خودزنی است و مدیران استقلال باید هر چه زودتر پرونده مالی استرا را ببندند تا بیش از این متضرر نشوند. از سوی دیگر، این روزها برخورد باشگاه استقلال با سرمایه‌های خودش، همچون سیاوش یزدانی، نیز جای تأمل دارد و تاکنون با انتقاد کارشناسان مواجه شده. البته در لابه‌لای این اخبار باید ماجرای معلول شدن پادوانی که حاصل حضورش در تیم استقلال بود را نیز اضافه کرد. تمام این بهانه‌های خبری باعث شده فتح‌الله‌زاده و سایر مدیران استقلال در صدر اخبار باشند. به همین دلیل به سراغ امیررضا واعظ، مدیرعامل سابق استقلال رفتیم تا اتفاقات اخیر باشگاه استقلال را همراه با او واکاوی کنیم.
استقلال توانست بدهی میلیچ و گابریل پین را پرداخت کند؛ با وجود شرایط اقتصادی و نوسانات قیمت ارز، نظرتان در خصوص پرونده استرا چیست؟
به هر حال شرایط ارزی کشور پرنوسان است و باشگاه تا می‌تواند باید از گرفتن مربی و بازیکن خارجی خودداری کنند. باید توجه داشته باشند که در چنین شرایطی می‌توانند بازیکنی در داخل با همان توانایی جذب کنند. متأسفانه چون باشگاه‌های ما دولتی هستند، مدیران ما فقط یاد گرفته‌اند پول خرج کنند و ضرر این کار آنها را کارخانجات می‌دهند. نکته دیگر اینکه با شرایط بازار ارز باید هر تعهد مالی‌ای که به خارجی‌ها دارند باید پرداخت کنند تا بیش از پیش متضرر نشوند.
پادوانی در استقلال مصدوم شد، اما این روزها با بی‌توجهی مدیران باشگاه استقلال مواجه شده! این در حالی است که وقتی او مصدوم شد، مدیران استقلال در حالتی هیجان‌زده وعده‌های چشمگیر مالی دادند که با گذشت زمان به دست فراموشی سپرده شد!
در دنیای حرفه‌ای فوتبال اصولاً بازیکنان بیمه می‌شوند و وقتی این‌طور مصدوم شدند، بیمه پول آنها را پرداخت می‌کند. نکته اینجا است که دو باشگاه استقلال و پرسپولیس دولتی هستند و سازمان‌های دولتی براساس قانون مکلف هستند سرمایه‌های خود را بیمه کنند. سؤال من این است سرمایه این دو باشگاه چیست؟ مگر نه اینکه فوتبال به‌عنوان یک ورزش سرمایه‌اش انسانی است، پس سرمایه‌های باشگاه دولتی منابع انسانی‌اش است. بازیکنان برای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس که دولتی هم هستند، سرمایه محسوب می‌شوند و مکلف هستند طبق قانون این سرمایه‌ها را بیمه کنند.
پس اگر پادوانی بیمه بود، می‌توانست پول خود را از بیمه دریافت کند؟
دقیقاً همین‌طور است. آیا بازیکنی که باشگاهی خریداری می‌کند جزء سرمایه‌اش محسوب نمی‌شود؟ در چنین شرایطی دیوان محاسبات کشور نباید به این مسئله ورود کرده و از باشگاه استقلال بخواهد چرا سرمایه‌اش را بیمه نکرده است؟ این اتفاق پادوانی نمی‌تواند دوباره برای یک بازیکن دیگر پیش بیاید؟ نمونه ایرانی اتفاق مگر محمد پارسا نبود، حالا پادوانی است که باید تا آخر عمر روی ویلچر باشد و هیچ تضمینی نیست که در آینده برای بازیکن دیگری پیش نیاید. حالا پادوانی باید در عنفوان جوانی کنج عزلت گزیند!
نظرتان در خصوص اخراج سیاوش یزدانی چیست؟ مگر او سرمایه استقلال نیست؟
من نمی‌دانم بین سیاوش و سرمربی‌اش چه گذشته است. اما فقط می‌دانم که این طرز برخورد با بازیکن حرفه‌ای نیست. در اروپا با سرمایه‌های خود این‌طور برخورد نمی‌کنند. باید اگر مربی بازیکنی را نخواست با فروشش بتواند درآمدزایی کند. اما در اینجا یک سؤال پیش می‌آید؛ در ایران تا کجا حق با مربی است؟

دیدگاه‌ها