کد خبر : 1867144 | 08 بهمن 1401 ساعت 01:39 | 44.2K بازدید | 22 دیدگاه

آرتتا اولین جام فصل را به پپ واگذار کرد

سیتی 1-0 آرسنال، توپچی‌ها لیگ برتر را می‌خواهند

منچسترسیتی با پیروزی یک بر صفر مقابل آرسنال، صدرنشین لیگ برتر را از FA کاپ حذف کرد.

سیتی 1-0 آرسنال، توپچی‌ها لیگ برتر را می‌خواهند

به گزارش "ورزش سه"، منچسترسیتی در حساس ترین بازی مرحله چهارم FA کاپ از ساعت 23:30 در ورزشگاه اتحاد مصاف هم رفتند. شاگردان پپ گواردیولا در این دیدار موفق شدند با یک گل از سد میهمان خود گذشته و به دور بعد راه یافتند.

این دیدار صحنه تقابل تیم‌های اول و دوم جدول رده بندی لیگ برتر انگلیس بود. هر دو مربی ترجیح دادند در این دیدار، اکثرا به بازیکنانی میدان بدهند که کمتر بازی کرده اند. در چنین شرایطی یک نیمه اول کم افت و خیز را پشت سر گذاشتیم.

1795680

اولین موقعیت بازی را آرسنال در دقیقه 5 روی ضربه تومیاسو خلق کرد که با واکنش گلر سیتی همراه شد. چهار دقیقه بعد هالند با شوتی خطرناک دروازه آرسنال را هدف گرفت اما این موقعیت هم به گل ختم نشد. اورتگا در دقیقه 21 یک بار دیگر با واکنش مناسب، همکاری ساکا و تومیاسو را ناکام گذاشت.

1795677

هر چه به دقایق پایانی نزدیک تر می‌شدیم، اشتیاق تیم‌ها برای گلزنی بیشتر می شد؛ در بین تلاش‌های ناموفق سیتی که هالند در متن اکثر آنها قرار داشت، آرسنال صاحب یک موقعیت خوب در دقیقه 40 شد که اورتگا با خروجی به موقع دروازه تیمش را روی این موقعیت نجات داد. در ادامه نیز توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرد تا دو تیم با تساوی بدون گل راهی رختکن شوند.

1795679

سیتی نیمه دوم را بهتر از آرسنال شروع کرد و چند ارسال خطرناک را طی ده دقیقه نخست روی دروازه توپچی‌ها شاهد بودیم؛ ارسال‌هایی که البته ترنر با واکنش‌های به موقعی آنها را قطع کرد.
حملات شاگردان پپ سرانجام در دقیقه 64 جواب داد؛ شوت زیبای آلوارز از پشت محوطه جریمه بعد از برخورد به تیر دروازه در سمت راست محوطه جریمه آرسنال به جک گریلیش رسید؛ این بازیکن بعد از حفظ توپ و با آرامش کامل یک پاس رو به عقب برای ناتاناکه فرستاد تا این بازیکن هلندی با بغل پایی زمینی دروازه آرسنال را باز کرده و نتیجه را 1-0 به سود سیتی کند.

1795681

آرسنال در 5 دقیقه پایانی فشار خود را دروازه حریف را بیشتر کرد؛ روی نفوذ مارتینلی در دقیقه 85 می رفت دروازه سیتی باز شود ولی ضربه او از زاویه بسته را گلر حریف مهار کرد. خروج به موقع اورتگا در دقیقه 87 پاس در عمق تند و تیز ژاکا را به موقع قطع کرد تا توپ در موقعیت تک به تک به مارتینلی نرسید. در چند دقیقه باقی مانده هم تلاش توپچی‌ها نتیجه بخش نبود تا سیتی با برتری یک بر صفر به دور بعد راه یابد.

1795682

دیدگاه‌ها