کد خبر : 1867572 | 10 بهمن 1401 ساعت 10:07 | 25.3K بازدید | 49 دیدگاه

استقلال قطعا قهرمان نمی‌شود

روشن: وضعیت یزدانی مثل الله‌وردی شد

حسن روشن همیشه در صف اول منتقدین قرار دارد ، بخصوص اگر پای مربی خارجی در بین باشد!

روشن: وضعیت یزدانی مثل الله‌وردی شد

به گزارش “ورزش سه”، حسن روشن‌‌ ستاره استقلال در دهه ۵۰  همیشه سعی می‌کند در نیمه خالی لیوان چرخ بزند و عموما به نقاط ضعف تیم محبوبش اشاره کند. او بخصوص در مورد مربیان خارجی تند می‌رود اما گاهی هم به نکات ریز و درستی اشاره می‌کند. 
این گفت‌و‌گو را در زیر بخوانید:

چهارتایی کردن ملوان اتفاقی بود

با یک برد نمی‌توانیم بگویم استقلال در روند خوبی قرار گرفت و نمی‌شود برد پرگل مقابل ملوان را به آمدن فتح‌الله‌زاده یا اخراج فلان بازیکن و تفکرات ساپینتو ارتباط داد. تنها در صورتی می‌توانیم بگویم روال بازی و نتیجه‌گیری استقلال تغییر کرده است، که در بازی‌‌های بعد نیز حریفان را با چهار، پنج گل شکست دهد، اما واقعیت این است که هیچ چیزی تغییر نکرده و این فقط یک برد پر گل اتفاقی بوده است.

اصلا ساپینتو را نمی‌پسندم
من تا هفته چهارم، پنجم هیچ اظهار نظری در خصوص ساپینتو نداشتم چرا که زمان مناسبی برای تشخیص توانایی یک مربی نبود، اما او با گذشت بیش از یک نیم فصل، هنوز ترکیب اصلی تیمش را نشناخته است. تیم با یامگا که بازیکن بسیار زحمت‌کشی است، حمله می‌کند و موقعیت ایجاد می‌کند، اما در نیمه دوم این بازیکن را به دفاع راست منتقل می‌کند. تصمیمات ساپینتو را به هیچ عنوان نمی‌پسندم، اصلا ترکیب ثابت نداریم، تیمی هم که ترکیب ثابت نداشته باشد یعنی هیچ کاری انجام نمی‌دهد و پیشرفت نمی‌کند. ساپینتو روی مسائل فنی کار می‌کند و نه بر روی آمادگی بدنی. الان هم برای فهمیدن اینکه چه کسی از نظر بدنی آمادست یا نه، خیلی دیر شده است. تیمی که شروع به کار می‌کند و یک نیم فصل را به پایان می‌رساند، طبیعتا باید به ترکیب ثابت رسیده باشد.

وجدان بچه‌های ما اجازه تبانی را به آن‌ها نمی‌دهد

شایعه کم کاری یزدانی و اخراج او از تیم به ماجرای باخت شش بر صفر تاج برابر پرسپولیس شباهت دارد، در آن بازی نیز می‌گفتند جواد الله‌وردی کم کاری کرد و اصطلاحا به پرسپولیسی‌ها راه داده است. در حالی که اصلا این‌گونه نبود، الله‌وردی هم انسان خوبی است و هم بازیکن بسیار خوبی بود. اگر بازیکنی بخواهد تعمدا به سود حریف اشتباه کند، یک بار این کار را انجام می‌دهد نه شش مرتبه. اما چون آقای الله‌وردی بلافاصله به پرسپولیس رفت این شایعه که او دوست داشت استقلال به پرسپولیس ببازد، قوت گرفت و به حقیقت نزدیک‌تر شد.
الان هم سیاوش یزدانی در وضعیت مشابه‌ای قرار دارد. هیچ بازیکنی در استقلال و تیم‌های دیگر کم کاری نمی‌کند. اصلا وجدان بچه‌های ما این اجازه را به آن‌ها نمی‌دهد که تعمدا پنالتی بدهد تا تیمش گل بخورد، اما انتقال یزدانی به سپاهان افکار عمومی را تغییر داد. به نظرم سیاوش نباید در این مقطع به سپاهان می‌رفت و بهتر بود در پایان فصل این تصمیم را می‌گرفت. در این حالت هواداران تصمیم او را راحت‌تر می‌پذیرفتند.

الان نمی‌توانید بازیکن خوب بگیرید 

نمیدانم چه بازیکنی و از چه کشوری جایگزین سیاوش یزدانی خواهد شد، اما اگر بازیکن مورد نظر باشگاه فوتبالیست با کیفیتی باشد، در این مقطع که تمام لیگ‌های دنیا در کوران مسابقات هستند بدون تیم نمی‌ماند. استقلال به اندازه کافی بازیکن خوب دارد، اما ساپینتو نمی‌تواند از آن‌ها استفاده کند. اگر قرار بر این بود که یک مدافع به تیم اضافه شود، قابل قبول بود چرا که یزدانی از لیست خارج شد.

استقلال قطعا قهرمان نمی‌شود

من مطمئنم که استقلال امسال قهرمان نمی‌شود. البته اینکه چه تیمی قهرمان می‌شود را نمی‌دانم. ولی استقلال در همین رده‌های سوم و چهارم می‌ماند.

دیدگاه‌ها