کد خبر : 1867757 | 11 بهمن 1401 ساعت 09:26 | 747 بازدید | 0 دیدگاه

سرما و آلودگی هوا!

دلایل عدم صدور حکم برای رئیس قانونیِ اسکواش

حواشی انتخابات پرحرف و حدیث اسکواش با وجود گذشت یک ماه از تشکیل مجمع و به دلیل تعلل در صدور حکم همچنان ادامه دارد، تعللی که «سرما و آلودگی هوا» و تعطیلات ناشی از آن‌ها دلیل آن عنوان شده است.

دلایل عدم صدور حکم برای رئیس قانونیِ اسکواش

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر، اسکواش از جمله فدراسیون‌هایی است که یکی از مجامع انتخاباتی پر سر و صدا و البته نادر در تاریخ ورزش کشور را به نام خود ثبت کرد؛ مجمعی که یک بار با وجود حضور اعضای مدعو به محل برگزاری مجمع و آغاز رسمی آن لغو شد و در نهایت هم در شرایطی دوباره شکل گرفت که گزینه ردِ صلاحیت شده پیروز آن شد اگرچه وی هنوز نتوانسته از این برتری استفاده تمام و کمالی داشته باشد.

امیر عزیزی رئیس منتخب مجمع فدراسیون اسکواش است که 12 دی ماه برگزار شد. وی در حالی در پایان دور دوم رای گیری، ریاست خود برای این فدراسیون را قطعی کرد که یکبار به واسطه عدم تایید صلاحیت و اعلام دیرهنگام و عجیب آن با سنگ بزرگی برای ورود به انتخابات و تصدی ریاست مواجه شده بود و حالا هم با وجود کنار گذاشتن این سنگ و قانونی کردن ریاستش، با معضل دیگری برای شروع به کار مواجه شده است شاید به این دلیل که گزینه مقبول وزارت ورزش نبوده است.

یک ماه از برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون اسکواش می‌گذرد اما هنوز وزیر ورزش حکم رئیس منتخب این فدراسیون را صادر نکرده و همین مسئله باعث شده روال کار در فدراسیون اسکواش با وجود برگزاری انتخابات هنوز به حالت عادی و قانونی بازنگشته باشد ضمن اینکه حرف و حدیث‌ها پیرامون این انتخابات کماکان ادامه داشته باشد.

عدم صدور حکم ریاستِ امیر عزیزی پور باعث شده وی هنوز ریاست فدراسیون اسکواش را به دست نگرفته باشد. البته به گفته محسن خمارلو سرپرست فدراسیون، این موضوع باعث توقف فعالیت‌ها نشده است. وی که همزمان مدیریت مجموعه ورزشی کشوری را بر عهده دارد، در گفتگو با تاکید کرد که عدم آغاز به کار رئیس منتخب، هیچ کاری در فدراسیون روی زمین نمانده است. همه فعالیت‌ها طبق برنامه دنبال می شود.

وی همچنین در مورد عدم صدور حکم برای رئیس فدراسیون ابراز بی اطلاعی کرد و گفت: پیگیری این مسئله از حیطه اختیارات بنده خارج است. فقط موظف هستم تا زمان صدور حکم و آغاز به کار رئیس قانونی، پیگیر فعالیت‌ها باشم و در این زمینه کوتاهی نخواهد شد.

دبیر مجمع فدراسیون اسکواش اما این موضوع یعنی تاخیر در عدم صدور حکم رئیس منتخب مجمع را پیگیری کرده است. وی در گفتگو با با تاکید بر اینکه برگزاری انتخابات در حیطه اختیارات بنده و فدراسیون بود که به سرانجام رسید، گفت: با این حال با علم به اینکه صدور حکم نیازمند طی شدن یک سلسله مراحل اداری است، نتیجه نهایی و دلیل تاخیر در صدور حکم رئیس را هم پیگیری کرده ایم. اینطور عنوان شد که تعطیلات اخیر کشور دلیل این موضوع بوده است.

این پاسخی است که پیگیری‌های خودِ امیر عزیزی پور هم منجر به دریافت آن شده است. وی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه شخصا دلیل تاخیر در صدور حکم ریاستم را پیگیر بوده ام، گفت: همین روز گذشته هم به محل وزارت ورزش رفتم تا این مسئله را از دفتر معاون وزیر ورزش دنبال کنم. اینگونه به من پاسخ دادند که تعطیلات اخیر روند کار برای صدور حکم را کند کرده است.

وی ادامه داد: علاوه بر من باید برای دیگر نفرات منتخب هیات رئیسه که در مجمع صاحب رای شدند هم حکم صادر شود. یعنی در مجموع منتظر صدور هفت هشت رای هستیم. انجام استعلام و طی شدن روند اداری برای هر یک از این زمان احکام به زمان خاص خود نیاز دارد در حالی‌که تعطیلات اخیر در انجام آنها وقفه ایجاد کرده است. این‌ها مجموع مطالبی بود که پیگیری هایم به دنبال داشت.

عزیزی پور تصریح کرد: من از دفتر معاون وزیر ورزش (محمد پولادگر) پیگیر احکام و دلیل تاخیر در صدور آنها بود. در پاسخ ضمن اعلام دلایل تاخیر، این موضوع مورد تاکید قرار گرفت که طی یکی دو روز آینده احکام مورد نظر امضا و صادر می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سرما و آلودگی هوا طی هفته های اخیر، تعطیلی مستمر و دنباله داری را در شهرهای مختلف و به ویژه تهران به همراه داشت. با این وجود اما طی همین مدت وزارت ورزش در صدور حکم بیکار نبود کمااینکه طی همین مدت برای حسین شهریاری حکم سرپرستی صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان صادر شد ضمن اینکه پیروز هاشمی ارس هم به عنوان عضو موظف در هیات رئیسه این صندوق حکم گرفت، فردی که بازنده انتخابات اسکواش بود.

بنابراین تعلل در صدور حکم برای کاندیدای پیروز مجمع انتخاباتی فدراسیون اسکواش، بیشتر از هر مسئله ای این ابهام را پررنگ و قوی می‌کند که مدیران وزارت ورزش با نتیجه این انتخابات و اینکه گزینه مورد نظرشان پیروز آن نبوده است، کنار نیامده اند وگرنه چه مسئله ای واجب تر از مهیا شدن شرایط برای آغاز به کار یک رئیس قانونی؟!

دیدگاه‌ها