کد خبر : 1867945 | 12 بهمن 1401 ساعت 11:08 | 24.9K بازدید | 23 دیدگاه

برگی از تاریخ؛

یک عکس تاریخی از آقا کریم فوتبال ایران

شاید این عکس در آلبوم کریم باقری و علیرضا اکبرپور نباشد و هر دوی آن‌ها آن را فراموش کرده باشند.

یک عکس تاریخی از آقا کریم فوتبال ایران

به گزارش"ورزش سه"، دو هم‌بازی دوران کودکی دو مسیر جداگانه را انتخاب کردند، هر دو بازیکنان بزرگی شدند و به تیم‌های بزرگ تبریز و ایران راه یافتند و هر دو پیراهن ملی را به تن کردند، هر دو سابقه گلزنی در دربی را دارند و هر دو از محجوب‌ترین و محبوب‌ترین بازیکنان فوتبال ایران هستند.
این عکسی از دوران کودکی کریم باقری و علیرضا اکبرپور است. کریم از تراکتور شروع کرد، به پرسپولیس رفت و سال‌ها ستاره ایران در خط هافبک بود. مسیر اکبرپور با کریم باقری کاملاً متفاوت بود، او از ماشین‌سازی خودش را به فوتبال ایران معرفی کرد، به استقلال آمد و او هم سابقه پوشیدن پیراهن تیم ملی را در کارنامه خود دارد.

هر دوی این بازیکنان سابقه زدن گل پیروزی بخش تیم‌های خودشان را در دربی دارند، گل‌هایی که از روی خصوصیت اصلی این دو بازیکن بزرگ زده شد. دو گل مهم و حساس که در خاطر همه هواداران فوتبال باقی است. علیرضا اکبرپور در دربی 5 اسفند سال 79، گل پیروزی بخش استقلال را به پرسپولیس زد تا این تیم بعد از 10 دربی که موفق به شکست پرسپولیس نشده بود از سد این تیم بگذرد. گل اکبرپور روی فرار او از خط دفاع پرسپولیس زده شد تا هرکول جیبی آن روزهای استقلال، قهرمان هواداران این تیم لقب بگیرد.

گل آقا کریم هم یکی از گل‌های خاص اوست، شوت‌های مهار نشدنی که دروازه‌بان‌های زیادی را مغلوب خود کرده بود بالاخره به دروازه استقلال دوخته شد. دربی 13 سال قبل و در روز 14 بهمن سال 88 همانند شش دربی قبلی دو تیم با نتیجه یک بر یک دنبال می‌شد، هواداران دو تیم در اقدامی غیر قابل باور بعد از دقیقه 80 شعار تبانی را در ورزشگاه سر می‌دادند که پاس عرضی هوار ملامحمد در دقیقه 87 در میانه میدان به کریم باقری رسید و او بعد از چند قدم پیشروی توپ را به سه کنج دروازه طالب‌لو دوخت تا بالاخره فقل تساوی‌ها در دربی‌ها را بشکند و در 36 سالگی موفق به زدن گل به استقلال شود.

1797116

دیدگاه‌ها