کد خبر : 1867951 | 12 بهمن 1401 ساعت 20:00 | 41.5K بازدید | 85 دیدگاه

اولویت فدراسیون، جذب مربی خارجی معقول است

کارلوس کی‌روش میز بازی تاج را به هم ریخت!

معادلات برای انتخاب سرمربی تیم ملی با خداحافظی رسمی کی‌روش و سفرش به دوحه، پیچیده‌تر‌ از قبل پیگیری می‌شود.

کارلوس کی‌روش میز بازی تاج را به هم ریخت!

به گزارش “ورزش سه”، کارلوس کی‌روش سرانجام بعد از چند هفته سکوت درباره آینده کاری‌اش، با خداحافظی از تیم ملی ایران، چمدان‌های خود را برای حضور در دوحه و تیم ملی قطر بست. موضوعی که تکلیف سرمربی پرتغالی را مشخص کرد، اما فدراسیون فوتبال ایران و رئیس آن را با چالشی بزرگ مواجه نمود.

در این خصوص شکی وجود نداشت که مهدی تاج، علاقه زیادی به ادامه همکاری با کارلوس کی‌روش داشت و حتی این حس قلبی را در مصاحبه‌های خود، ابراز می‌کرد. در ادامه وقتی نظرات برخی اعضای هیئت رئیسه را می‌پرسیدیم به این نتیجه می‌رسیدیم که مقام عالی فدراسیون اصلی‌ترین برنامه‌اش تمدید قرارداد با کی‌روش است و دلایل خاص به خود را در این خصوص دارد، اما با علنی شدن تصمیم سرمربی پرتغالی، تفکرات تاج نقش بر آب شد و او حالا باید در تدارک کشیدن پلن جدیدی برای نیمکت تیم ملی باشد.

*اولویت با استخدام مربی خارجی است
فدراسیون نمی‌خواهد خاطره تلخ مارک ویلموتس را تکرار کند. از طرف دیگر آن‌ها به دنبال مربی‌ای خواهند بود که شانس قهرمانی تیم ملی را در جام ملت‌های آسیا بالا ببرد و به ناکامی طولانی مدت پایان دهد، اما مشکلات مالی در فدراسیون فوتبال پا برجاست و نمی‌توان در فکر استخدام مربی فوق سرشناس بود. در کنار همه این موارد باید به این اشاره کرد که فدراسیون فوتبال به دنبال مربی‌ای خواهد بود که شناخت مناسبی از آسیا و فوتبال ایران داشته باشد.

همه این دلایل، انتخاب را برای فدراسیون سخت می‌کند. شاید در نهایت رئیس فدراسیون باب مذاکره با مربیان خارجی‌ای را باز کند که سابقه فعالیت در فوتبال ایران را دارند. حتی گزینه‌های خوب و جدی به فدراسیون معرفی شده که در فوتبال آسیا و تیم‌های ملی سرشناس حضور داشته‌ و شناخت کامل و کافی از تیم ملی ایران در ذهن دارند. با این حال دلایل کافی برای سخت بودن انتخاب وجود دارد، اما این را نباید فراموش کرد که هنوز هم گزینه خارجی، اولویت فدراسیون فوتبال است.

1792774

با این اتفاق، گزینه‌های داخلی برای حضور روی نیمکت تیم ملی شانس بیشتری پیدا می‌کنند، اما باید دید حالا تمایل فدراسیون به عقد قرارداد با کدام مربی مورد است؟ آیا اعضای هیئت رئیسه به مربی داخلی رای می‌دهند یا گزینه‌ معقول خارجی توسط فدراسیون شکار شده و‌ روی نیمکت تیم ملی می‌نشیند؟

*پرونده باز مربیان داخلی مقابل مدیران فدراسیون
طبق اطلاعات کسب شده، از بین تمام مربیان واجد شرایط برای حضور روی نیمکت تیم ملی، پرونده چهار مربی با جزییات بیشتری مورد بررسی مدیران ارشد فدراسیون فوتبال قرار دارد. امیر قلعه‌نویی، یحیی گل‌محمدی، فرهاد مجیدی و جواد نکونام؛ از جمله نفراتی هستند که جلوتر از باقی نفرات مورد توجه اعضای هیئت رئیسه هستند و از بین این چهار نفر نیز، باز هم دو نفر شانس بهتری برای قرار گرفتن در بین گزینه‌های نهایی فدراسیون فوتبال دارند.

اما مهم‌ترین نکته‌ای که وجود دارد این است هر چهار نفر درگیر لیگ داخلی و خارجی هستند. قلعه‌نویی همراه با گل‌گهر و یحیی گل‌محمدی با پرسپولیس در کورس قهرمانی قرار دارند و نکونام نیز با شاگردانش در فولاد به دنبال کم کردن فاصله‌اش با مدعیان لیگ است. فرهاد مجیدی هم همراه با اتحاد کلبا برای موفقیت در لیگ برتر امارات تلاش می‌کند. پس فدراسیون فوتبال اگر می‌خواهد یکی از این مربیان را برای تیم ملی انتخاب کند، ابتدا باید رضایت باشگاهشان را گرفته و‌ سپس کارهای نهایی را پیش ببرد. امری که باید دید در پایان لیگ برتر صورت می‌گیرد یا اقدام زودتر مدیران فدراسیون را شامل می‌شود؟

شما مخاطبین “ورزش سه” نظرات خود را انتهای این صفحه با ما در میان بگذارید؛ ترجیح شما چیست؟ استخدام مربی داخلی و یا حضور دوباره مربی خارجی روی نیمکت تیم ملی ایران؟

دیدگاه‌ها