کد خبر : 1867954 | 12 بهمن 1401 ساعت 11:41 | 14.1K بازدید | 10 دیدگاه

گزارش: سپاهان، قهرمان جام‌ جهانی!

جدول فرم لیگ برتر نشان می‌دهد بعد از جام‌ جهانی، سپاهان و فولاد بهتر از پرسپولیس و استقلال بوده‌اند.

گزارش: سپاهان، قهرمان جام‌ جهانی!

به گزارش “ورزش سه” و به نقل از همشهری ، جدول فرم لیگ برتر ایران، جدولی که بر اساس نتایج تیم‌ها در 6هفته آخر تنظیم می‌شود، نشان‌ دهنده برتری سپاهان و فولاد در این هفته‌ها و حضور استقلال در رتبه هشتم است. 

در کنار جدول اصلی لیگ که نشان‌دهنده کارنامه تیم‌ها در تمام طول فصل است، جدول 6هفته‌ای همیشه جدولی است که نشان می‌دهد کدام تیم هم‌اکنون آمادگی بهتری دارد و در مقابل، کدام تیم‌ها در این مقطع روی بهترین فرم خودشان نیستند. در ایران تنها منبعی که هر هفته می‌توان جدول فرم لیگ برتر را در آن دنبال کرد، سایت متریکاست. در جدول‌های این سایت، هم روند نتیجه‌گیری تیم‌ها از ابتدای فصل و هم رده‌بندی تیم‌ها براساس 6 بازی آخرشان قابل دسترسی است. از قضا در این مقطع از فصل، 6 بازی آخر تیم‌ها دقیقا همان بازی‌هایی است که بعد از جام‌ جهانی 2022 برگزار شده‌اند. 

1797132

زمانی که لیگ برتر ایران به‌خاطر جام‌ جهانی به تعطیلات 50 روزه رفت، 11 هفته از رقابت‌ها سپری شده بود و بعد از پایان جام، این مسابقات از هفته دوازدهم پیگیری شد و تا امروز 6 هفته از بازی‌ها برگزار شده است. جدول این 6 هفته نشان می‌دهد 2 تیم سپاهان و فولاد بهترین نتایج را بعد از جام‌جهانی گرفته‌اند و پرسپولیس و تراکتور بعد از آن‌ها ایستاده‌اند. البته پرسپولیس تا همین هفته گذشته صدرنشین این جدول بود، اما شکست مقابل فولاد، قرمزها را به رتبه سوم فرستاد و تیم نکونام را بالاتر از آن‌ها در رتبه دوم قرار داد. فولاد به همراه مس رفسنجان تنها تیم‌های بدون شکست لیگ در 6 هفته اخیر بوده‌اند، اما تعداد زیاد مساوی‌ها اجازه نداده آن‌ها در رتبه اول قرار بگیرند. در عوض سپاهان که در این هفته‌ها یک باخت مقابل پیکان داشته با وجود این باخت به لطف 4 پیروزی صدرنشین است. 

سپاهان در 3هفته اخیر به 3 پیروزی متوالی رسیده و اگر این هفته بتواند گل‌گهر را ببرد با رکورد 4 برد متوالی که در این فصل فقط پرسپولیس به آن رسیده مساوی می‌کند. نکته جالب این جدول، حضور استقلالی‌ها در رتبه هشتم است. استقلال از هفته چهاردهم تا شانزدهم، طی 3 بازی فقط یک امتیاز گرفت و عملکرد همین هفته‌هاست که آن‌ها را در میانه جدول قرار داده است. 
 

1797133

تیم ساپینتو البته با برد پر گل این هفته مقابل ملوان، دوباره جان گرفت و احتمالا با بازی‌های ساده‌تری که در چند هفته آینده پیش رو دارد می‌تواند دوباره به فرم مطلوب برسد. بازی تراکتور و فولاد در این هفته هم بازی جالبی خواهد بود که می‌تواند جای 2 تیم را در جدول فرم عوض کند. در انتهای این جدول هم حضور 2 تیم نساجی و ذوب‌ آهن در میان قعرنشین‌ها جالب توجه است. این 2 تیم در جدول لیگ، تیم‌های میانه‌ جدولی محسوب می‌شوند و فعلا خطر سقوط را احساس نمی‌کنند، اما جدول فرم نشان می‌دهد در هفته‌های اخیر افت محسوسی داشته‌اند و درصورت ادامه این روند دچار دردسر خواهند شد. ذوب‌ آهن هر 3 بازی اخیرش را در لیگ باخته، درحالی‌ که طی 14 هفته قبلی فقط 2 بار باخته بود.

دیدگاه‌ها