کد خبر : 1868034 | 12 بهمن 1401 ساعت 17:05 | 29.1K بازدید | 27 دیدگاه

این نصف توانایی‌هایش هم نیست

ارلینگ هالند یک میلیارد یورو می‌ ارزد

رافائلا پیمنتا، مدیر برنامه‌های ارلینگ هالند، او را بزرگترین استعداد در فوتبال مدرن می داند و گفت ارزش واقعی او یک میلیارد یورو است.

ارلینگ هالند یک میلیارد یورو می‌ ارزد

به گزارش "ورزش سه"، رافائلا پیمنتا این روزها مهم‌ترین مدیر برنامه‌های دنیای فوتبال است. وکیل و استاد سابق رشته حقوق بین‌الملل در دانشگاه حالا به عنوان وارث شرکت مینو رایولا در دنیای فوتبال فعالیت می‌کند. او پیش از درگذشت رایولا هم به عنوان دست راست او در این شرکت فعال بود.

1797249

پل پوگبا یکی از مشهورترین فوتبالیست‌هایی است که پیمنتا مدیریت برنامه‌هایش را به عهده دارد و گفته می‌شود ستاره فرانسوی برای او مثل مادر دومش احترام قائل است. از دیگر ستاره‌هایی که او مدیریت برنامه‌هایشان را به عهده دارد می‌توان به ارلینگ هالند، بالوتلی و دوناروما اشاره کرد.

1797251

پیمنتا در مصاحبه اختصاصی با نشریه آاس گفت:«هیچ گزینه دیگری برای من نبود. اتفاقی که برای مینو رویولا افتاد، غیرمنتظره بود و روزهای دشواری را پشت سر گذاشتم. چاره ای نبود جز اینکه برای کمک به شرکت، جانشین رایولا شوم. او در دورانی که بیمار بود نیز مسئولیت را به من واگذار کرده بود و سعی کرده ام به بهترین شکل جای خالی او را پر کنم.»

پیمنتا ادامه داد:«پدرم همیشه می گفت بهتر است دوست پادشاه باشید تا خود پادشاه. او حق داشت چون الان وقتم همیشه پر است و زمان کمی در کنار خانواده ام هستم. الان بیشتر هم سفر می کنم ولی افراد جدیدی به شرکت اضافه کرده ام و همه چیز در مسیر درستش قرار دارد.»

پیمنتا در مورد حضور یک زن در دنیای مردانه ایجنت های فوتبال گفت:«مثبت فکر می کنم و همیشه نیمه پر لیوان را می بینم. البته که در این حرفه تعصبات مردانه زیادی وجود دارد. مردان اغلب سعی می کنند روحیه زنان را تضعیف کنند و این کار را با استدلال های احمقانه ای انجام می دهند که یک زن از فوتبال چیزی نمی داند. چرا یک زن می تواند فضانورد یا مادر شما باشد و نتواند در مورد فوتبال صحبت کند؟ مردانی هستند که از این استدلال برای از بین بردن اعتماد به نفس شما استفاده می کنند.»

1797252

آیا تجربیات بدی داشتید؟«یک بار با یک مدیر ورزشی دعوا می کردم. باشگاه باید پولی به بازیکن می پرداخت و نمی خواست این کار را انجام دهد. بحث ادامه پیدا کرد و او نتوانست خودش را تحمیل کند و وقتی دیگر بحثی نداشت، به من گفت تو واقعاً وکیل هستی؟ فکر می کردم تو فقط یک فاحشه برزیلی هستی. این وحشتناک است اما من هنوز نیمه پر لیوان را می بینم، زیرا زمانی که 25 سال پیش این کار را شروع کردم، زنان حتی پست های فرعی در دنیای فوتبال نداشتند. حتی وقتی مینو در جلسات با یک زن ظاهر می شد، نگاه های عجیبی به او می شد.»

آیا کسانی بودند که بخواهند از مرگ مینو سوء استفاده کنند؟«بله. من و مینو دائماً در این مورد صحبت می‌کردیم و سعی می‌کردیم بفهمیم اطرافیانمان در مورد این تجارت چگونه فکر می‌کنند. می دانستیم که از یکدیگر چه انتظاری داریم. و اگر امروز می‌توانستم با مینو حرف بزنم، به او می‌گفتم، باز هم حق با تو بود، خوب یا بد. بعد از مرگ او با اتفاقات شگفت‌انگیزی روبرو شدم.»

به چه چیزی اشاره دارید؟«همان روزی که مینو از دنیا رفت، برخی افراد چند بازیکن ما را صدا زدند. همان روز! این برای من غیرمنتظره بود. من هم می دانم که آن بازیکنان چه جوابی دادند و برای مینو این اتفاق باعث افتخار است. از طرفی شخصیت های بزرگ که کم هستند، با حضورشان از من حمایت کردند، تماس گرفتند و...»

1792584

مینو رایولا تکلیف آینده ارلینگ هالند را قبل از مرگ روشن کرده بود؟«نه، نه... مینو در دسامبر 2021، زمانی که از قبل می دانست قرار است چه اتفاقی بیفتد، کار را متوقف کرد.»

ارلینگ می تواند در سال های آتی به رئال مادرید برود؟«من نمی توانم در این مورد صحبت کنم، من یک وکیل هستم (می خندد).»

هالند به عنوان یک انسان و فوتبالیست چگونه است؟«غیرممکن است که به او فکر کنید و لبخند نزنید. او پسر شاد و خوشحالی است. هر دو به هم نگاه می کنیم و شروع به خندیدن می کنیم، این اجتناب ناپذیر است. این یک جنبه زیبای او است و دیگری این است که او بیش از حد در کار خودش حرفه ای و جدی است. اخیراً او را در خانه اش دیدم، گزارشی از شبکه های اجتماعی اش در 84 صفحه برایش آوردم. او نکات برجسته نمی خواست و می خواست آن را به طور کامل بخواند. پس از حدود سه ساعت مطالعه بی وقفه، ناگهان از سر جایش بلند شد و گفت که دلم دارد ضعف می رود، کی اجازه می دهی غذا بخورم؟ گفتم محض رضای خدا ارلینگ! تو در خانه خودتی! هر وقت خواستی غذا بخور. او پسر بسیار خوب و سر به زیری است.»

1794135

هالند یک میلیارد یورو می ارزد:«ما پوگبا را با قیمت 80 میلیون پوند فروختیم و همه گفتند عجب رقم شگفت انگیزی! امروزه بازیکنان زیادی این قدر ارزش دارند. نیمار در حال حاضر با 222 میلیون یورو صدرنشین است و اعداد و ارقام تغییر خواهند کرد. از دید من ارزش ارلینگ هالند یک میلیارد یورو است. شاید هیچ کس چنین مبلغی پرداخت نکند اما ارزش او هنگام ورود به باشگاه هایش دقیقا همین بود. با در نظر گرفتن هواداران، گلزنی، نتایج، جام ها، حرفه ای گری، رسانه های دیجیتال، شهرت، اسپانسرها و ... متوجه می شوید که ارزش او چه قدر زیاد است. به نظرم 1000 میلیون ارزش حداقلی او است. استعداد او در سطحی قرار دارد که هنوز برای دنیای فوتبال شناخته شده نیست؛ بزرگترین استعداد در فوتبال مدرن. او از این هم بسیار فراتر خواهد رفت؛ بالاتر از همه بازیکنانی که قبل از او وجود داشته اند. به نظرم او همه رکوردها را به تمسخر خواهد گرفت.»

1794134

بند فسخ قرارداد هالند در سال 2024:«پاسخ دادن به این موضوع دشوار است. هر چیزی بگویم، سوءتفاهم ایجاد می شود. اگر چیزی به او بگویم، او هم بازخواست می شود. بنابراین ترجیح می دهم چیزی نگویم.  دوست دارم همیشه او را خوشحال ببینم و ارلینگ هالند در حال حاضر در منچسترسیتی خوشحال است. تصمیم گیری و فکر کردن به آینده مربوط به زمان حال نیست. برای یک فوتبالیست خوب نیست که در طول فصل به آینده فکر کند؛ انگار روز عروسی خودتان به فکر زن بعدی‌تان باشید. هالند در حال حاضر متاهل است.»

دیدگاه‌ها