کد خبر : 1868192 | 13 بهمن 1401 ساعت 13:56 | 15.8K بازدید | 14 دیدگاه

تنها نگرانی فدراسیون برای استخدام سرمربی خارجی

فدراسیون فوتبال ایران برای انتخاب سرمربی بعدی تیم ملی، مشکلی با حضور مربیان خارجی ندارد اما ...

تنها نگرانی فدراسیون برای استخدام سرمربی خارجی

به گزارش "ورزش سه"، پروسه انتخاب سرمربی تیم ملی در فوتبال ایران به درازا کشیده و هنوز اختلاف‌ نظرهای جدی در این باره وجود دارد. از طرفی هیچ گزینه داخلی که اجماع همگانی را در پی داشته باشد، روی میز نیست و از طرف دیگر، بحث مربی خارجی با توجه به مسائل اقتصادی، با نگاهی نه چندان مثبت دنبال می‌شود‌.

با این حال به نظر می‌رسد فدراسیون فوتبال استخدام یک گزینه خارجی کم دردسر را به کار کردن با مربیان ایرانی ترجیح بدهد، چرا که همانطور که گفته شد هر یک از مربیان ایرانی، مسائل خاص خود را دارند. با این حال در نهایت ممکن است سرمربی تیم ملی ایرانی باشد، چرا که فدراسیون برای انتخاب سرمربی خارجی، از نهادهای مربوط به تامین مخارج این استخدام، تضمین می‌خواهد.

عمده نگرانی رییس فدراسیون فوتبال ایران، به جز مسئله تامین ارز، موضوع نحوه پرداخت این پول به سرمربی خارجی است و آنها این نگرانی را دارند که ماجرا مثل بحث ویلموتس، تبدیل به یک موضوع لاینحل نشود. اگر به خاطر داشته باشید برای تامین دستمزد مارک ویلموتس، فدراسیون فوتبال نزدیک به هشت ماه در حال مکاتبه با نهادها مختلف بود و دستورات مختلفی را هم از مراجعی مثل دفتر ریاست جمهوری دریافت کرد اما در نهایت موفق به پرداخت دو ماه از قرارداد این مربی نشد تا ویلموتس پرونده ایران را به دادگاه ببرد.

یک منبع در داخل فدراسیون به "ورزش سه" می‌گوید: «در یک ماه گذشته، گزینه‌هایی بسیار مطلوب و جالب توجه برای فوتبال ایران، طرف مذاکره قرار گرفته و دست فدراسیون برای استخدام یک گزینه مطلوب باز است اما قبل از هر چیز باید تکلیف این مسئله روشن بشود که احیانا در صورت حضور چنین فردی، مسائل قبلی دوباره اتفاق نیافتد.»

پرونده انتخاب سرمربی تیم ملی همچنان باز است و شاید فعلا تصمیم نهایی در این باره گرفته نشود، چرا که فدراسیون می‌خواهد با بهترین گزینه ممکن به توافق برسد.

دیدگاه‌ها