کد خبر : 1868836 | 17 بهمن 1401 ساعت 11:41 | 24K بازدید | 14 دیدگاه

برای تکرار میزبانی قطر آرام و قرار ندارند؛

ادعاهای بزرگ در عربستان: از کوپا آمریکا تا جام جهانی

فدراسیون فوتبال عربستان اعلام کرد که منتظر اعلام الزامات فیفا برای میزبانی جام جهانی 2030 است تا درخواست خود را در این خصوص ارسال کند.

ادعاهای بزرگ در عربستان: از کوپا آمریکا تا جام جهانی

به گزارش "ورزش سه"، یاسر المسحل، رئیس فدراسیون فوتبال عربستان، در مصاحبه‌ای با MBC Action، با بیان اینکه عربستان به دنبال میزبانی از تمام مسابقات بین‌المللی خواهد بود، گفت: با توجه به حمایت بزرگ ولیعهد از ورزش، ما از میزبانی هیچ رویداد جهانی دست نخواهیم کشید.

او با اشاره به اینکه عربستان منتظر است تا فیفا شرایط میزبانی از جام جهانی 2030 را اعلام کند، عنوان ‌کرد: ما از میزبانی هیچ تورنمنتی دست برنمی‌داریم و منتظریم فدراسیون فیفا شرایط خود را در خصوص جام جهانی 2030 اعلام کند و ما با ایده‌ها و آنچه می‌توانیم ارائه بدهیم، مقایسه کنیم. هر آنچه در مطبوعات بین‌المللی در این باره مطرح می‌شود نادرست است.

المسحل که به تازگی به شورای فیفا اضافه شده است، در این باره گفت: شورای فیفا که متشکل از 28 عضو، 8 معاون و یک رئیس است و ماموریت آن، تصمیم‌گیری در ارتباط با فوتبال در سراسر جهان است. پست جدید من در فیفا، من را به تصمیم‌گیری‌های بین‌المللی نزدیک می‌کند و برای قاره آسیا و به طور کلی فدراسیون‌های منطقه عربی مزایایی خواهد داشت.

این اظهارات در شرایطی از سوی رییس فدراسیون فوتبال عربستان مطرح شده که پیش از این برخی از رسانه‌ها اعلام کرده بودند که عربستان در حال آماده شدن برای ارائه درخواست میربانی مشترک با مصر و یونان برای جام جهانی فوتبال در سال 2030 است.

صحبت‌های المسحل نشان می‌دهد که ارسال درخواست از سوی عربستان سعودی دور از انتظار نیست، اما در صورت موفقیت این کشور، به دلیل دمای بالای هوا، مسابقات باید در زمستان برگزار شود.

در سال‌های اخیر علاقه عربستان به میزبانی مسابقات ورزشی به شدت بالا رفته و میزبانی جام ملت‌های آسیا 2027 و بازی‌های آسیایی 2034 را نیز به دست آورده است.

المسحل همچنین در بخش دیگری از این گفت‌وگو با تائید اینکه تیم ملی عربستان برای شرکت در مسابقات کوپا آمریکا دعوت شده، عنوان کرد: از ما برای حضور در کنگره کونمبول در مارس آینده دعوت شده و اگر فرصت مناسب باشد، شرکت خواهیم کرد.

این در شرایطی است که کوپا آمریکا 2024 با حضور 10 تیم از آمریکای جنوبی و 6 تیم از منطقه کونکاکاف در ایالات متحده آمریکا برگزار می‌شود.

تیم‌های قطر، مکزیک و ژاپن پیش از این در مسابقات کوپا آمریکا حضور داشته‌اند. تیم قطر سال 2019 در این تورنمنت شرکت کرده بود و قرار بود در سال 2021 نیز حضور داشته باشد، اما به خاطر مسابقات مقدماتی جام جهانی 2022 از این رقابت‌ها انصراف داد.

دیدگاه‌ها