کد خبر : 1868894 | 17 بهمن 1401 ساعت 17:20 | 82.9K بازدید | 16 دیدگاه

تراژدی در ترکیه: مهاجم غنایی همچنان زیر آوار است

کریستین آتسو، مهاجم باشگاه ترکیه‌ای هاتای‌اسپور، که سابقه بازی در چلسی و نیوکسل را دارد در زلزله فاجعه‌بار امروز ترکیه گرفتار شده و همچنان زیر آوار است.

تراژدی در ترکیه: مهاجم غنایی همچنان زیر آوار است

به گزارش "ورزش سه"، امروز صبح دنیا با خبری تلخ از خاور نزدیک روبرو شد. زلزله‌ای به بزرگی 7.8 ریشتر منطقه وسیعی از کشورهای ترکیه و سوریه را لرزاند و آثاری ویرانگر به جا گذاشت.

شهر هاتای که در جنوب غربی ترکیه و در نزدیکی مرز سوریه واقع شده است یکی از نقاطی بود که از زلزله به شدت آسیب دیده است. چندین رسانه ورزشی این کشور و یاغیز صابونجواوغلو، خبرنگار ورزشی ترکیه‌ای، می‌گویند بازیکنان تیم هاتای‌اسپور که در سوپرلیگ این کشور حضور دارد در زمان وقوع زلزله در این شهر حضور داشتند و شرایط دشواری را تجربه کردند.

1798986

بر اساس گزارش‌ها همه اعضای هاتای‌اسپور به جز دو نفر توسط گروه‌های امدادی نجات داده شده و در حال حاضر در شرایط امن به سر می‌برند. این دو نفر که تا این لحظه خبری از سلامت آنها در دست نیست کریستین آتسو، مهاجم تیم، و تانر ساووت، مدیر ورزشی باشگاه هاتای اسپور، هستند. عملیات جست‌وجو و نجات برای یافتن این دو نفر ادامه دارد.

جالب اینجا است که کریستین آتسو دیروز و ساعاتی قبل از این زلزله مهیب با پیراهن تیمش درخشید و گلی استثنایی و مهم به ثمر رساند. او در جریان دیدار هاتای و کاسیم‌پاشا که به میزبانی تیم هاتای‌اسپور برگزار شد در دقیقه 90+7 با ضربه‌ای تماشایی تک‌گل تیمش را به ثمر رساند تا سه امتیاز حساس برای این تیم به دست بیاورد.

1798983

آتسو که ملیت غنایی دارد پیش از پیوستن به فوتبال ترکیه سال‌ها در لیگ برتر انگلیس بازی می‌کرد و سابقه پوشیدن پیراهن تیم‌های چلسی و نیوکسل را دارد. باشگاه نیوکسل درباره این بازیکن سابقش توییتی منتشر کرد و نوشت: "دعا می‌کنیم خبر مثبتی از کریستین آتسو برسد".

1798984

علاوه بر چلسی و نیوکسل، آتسو در چند سال حضور خود در فوتبال انگلیس سابقه بازی در چند تیم دیگر فوتبال این کشور از جمله اورتون و بورنموث را هم دارد. او در سال 2022 انگلیس را به مقصد ترکیه ترک کرد و به هاتای‌اسپور پیوست.

چند ساعت بعد از زلزله اولیه در ترکیه، یک زمین‌لرزه شدید دیگر به مرکز شهر قهرمان‌مرعش رخ داد تا نگرانی از ابعاد انسانی این فاجعه را شدت بخشد. تا این لحظه تلفات زلزله در ترکیه بر 1200 نفر بالغ شده است. وزارت ورزش ترکیه اعلام کرد تمامی رقابت‌های ورزشی این کشور و از جمله سوپرلیگ فوتبال تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود.

1798987

دیدگاه‌ها