کد خبر : 1869701 | 22 بهمن 1401 ساعت 09:08 | 16.7K بازدید | 1 دیدگاه

بالا و پایین های یک لیگ غیر معمولی؛

جایزه عجیب و غریب بود اما جشن در سطح جهانی!

لیگ برتر والیبال زنان ایران امروز با تمام اتفاقات خوب و بد خود به پایان رسید.

جایزه عجیب و غریب بود اما جشن در سطح جهانی!

به گزارش "ورزش سه"، بالاخره ماراتن لیگ برتر والیبال زنان امروز به پایان رسید و پیکان موفق شد در سالن فدراسیون والیبال با ارائه یک نمایش مقتدرانه و برتر حریف خود یعنی سریک را شکست دهد تا علاوه بر بالا بردن جام قهرمانی سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیای سال آینده را هم کسب کند. 

اما لیگ برتر والیبال زنان ایران و به خصوص فینال آن صحنه رقم خوردن اتفاقات خوب و البته کم و کاستی‌هایی هم بود که در اینجا قصد داریم به آن ها اشاره کنیم. 

*یک بازی کلاس بالا و در سطح اول آسیا

والیبال زنان در ایران به قدری پیشرفت کرده که ما امروز در فینال لیگ برتر شاهد یک بازی کاملا تاکتیکی و فوق العاده بین دو تیم پیکان و سریک بودیم. اگرچه در نگاه اول پیکان به راحتی و در سه ست پیاپی حریف خود را شکست داد اما سریک در طول بازی اصلا حریف دست و پا بسته ای نبود و با وجود غیبت چند ستاره کلیدی خود از جمله الهه پورصالح و مهسا صابری کاملاً حریف قدرتمندی نشان داد. 

رفت و برگشت های متوالی در طول بازی و چند صحنه فنی فوق العاده به خوبی نشان داد که والیبال زنان در ایران وارد فاز جدیدی شده و حتی ما می‌توانیم در ادامه راه امیدوار به اتفاقات مهمی در سطح ملی در قاره آسیا باشیم. 

1800585

*ست سوم استثنایی و کم نظیر

شاید حتی در والیبال مردان نیز کمتر شاهد بوده این بوده‌ایم که یک ست از بازی اینقدر هیجان انگیز و فوق‌العاده پیش برود. در ست سوم بازی امروز، پیکان چند امتیاز از سریک پیش افتاده بود و به نظر می‌رسید که یک برد راحت در این ست در انتظار تیم تهرانی باشد اما سریک به شکل خیره کننده ای به بازی برگشت و حتی 23-20 هم پیش افتاد اما در نهایت این پیکان بود که از تجربه خود استفاده کرد و این ست و به طور کلی بازی را به سود خود خاتمه داد. 

1800584

*جو دوست داشتنی سالن فدراسیون والیبال

یکی از جذاب ترین اتفاقات فینال امروز به حضور تماشاگران در سالن فدراسیون والیبال مربوط می‌شد. با تصمیم فدراسیون والیبال مجوز حضور محدوده تماشاگران در دیدار فینال صادر شد و هم هواداران سریک و هم پیکانی‌ها در طول مسابقه با شروع حرارت خاصی بازی را پیگیری می کردند. حالا دیگر والیبال در بین زنان به شکل متفاوتی جا افتاده و علاقه مندان سفت و سخت خود را پیدا کرده است. 

1800586

*جنجال هایی که کاش اتفاق نمی‌افتاد 

مانند بسیاری از مسابقات والیبال در ایران بازی فینال لیگ برتر زنان نیز خالی از حواشی نبود که شاید تا حدودی متن بازی را هم تحت تاثیر قرار داد. پیش از آغاز مسابقه خلیل آزمون، مدیر باشگاه سریک خواهان حضور در سالن و تماشای بازی تیمش بوده است اما با مخالفت مسئولان مواجه شده و حتی آزمون در مصاحبه امروز خود با ورزش سه اعلام کرد که به دنبال بیرون کشیدن تیم خود نیز بوده است. این اتفاقات و جنجال ها به راحتی قابل مدیریت است که گاها خیلی سر سری با آن‌ها برخورد می‌شود. 

1800588

*ستاره سریک ارزشمندترین بازیکن لیگ برتر زنان

اگرچه سریک نتوانست جام قهرمانی را بالای سر ببرد اما ستاره بلند قامت این تیم یعنی آیتک سلامت موفق شد عنوان ارزشمندترین بازیکن مسابقات را کسب کند. بعد از مصدومیت الهه پورصالح این آیتک سلامت بود که تا حدود زیادی بار خط حمله تیمش را به دوش کشید و می‌توان از او به عنوان یکی از مهمترین دلایل فینالیست شدن سریک نام برد. در نهایت هم این بازیکن مزد تلاش خود را دریافت کرد و به عنوان ارزشمندترین ستاره لیگ برتر زنان معرفی شد. 

1800589

*حرکت تعریفی و قابل تمجید فدراسیون والیبال

یکی از بزرگ‌ترین نقاط قوت دیدار فینال لیگ برتر زنان توزیع جوایز بود. جایی که فدراسیون والیبال با یک برنامه ریزی عالی و کم نقص این کار را انجام داد و می‌توان گفت که اتفاقات بعد از بازی و توزیع جوایز به بهترین شکل ممکن انجام شد و نظم خاصی در آن وجود داشت که حتی در ورزش مردان نیز کمتر به این شکل شاهد آن بوده‌ایم. 

1800587

*جایزه ای که رقم آن عجیب بود 

امسال به شکل کاملا ملموس و قابل حسی سرمایه‌گذاری تیم ها در لیگ برتر والیبال زنان افزایش یافته بود و ای کاش برای جوایز مسابقات نیز این اتفاق می‌افتاد. لیگ برتر والیبال زنان ایران دیگر یک مسابقات معمولی نیست و علاقه‌مندان زیادی را به خود اختصاص داده و باشگاه‌ها سرمایه‌گذاری به مراتب بیشتری انجام می دهند اما در نهایت اختصاص جایزه فقط 120 میلیونی برای قهرمان کمی عجیب به نظر می رسد و شاید در بلندمدت انگیزه باشگاه ها را برای تیم‌داری کاهش دهد؛ موضوعی که در فصل آینده باید فکری به حال آن شود.

1800590

دیدگاه‌ها