کد خبر : 1869912 | 23 بهمن 1401 ساعت 13:12 | 23.4K بازدید | 3 دیدگاه

سردار این تیم را حفظ می‌کند؛

نظر خانواده آزمون درباره سریک عوض شد!

بعد از اینکه سریک قهرمانی لیگ برتر والیبال زنان را از دست داد، گفته شد این تیم از لیگ کناره‌گیری می‌کند اما سولماز آزمون می‌گوید: برادرم سردار به بازیکنان قول داد تیم را حفظ می‌کند.

نظر خانواده آزمون درباره سریک عوض شد!

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از همشهری، عصر جمعه بعد از اینکه سریک نتوانست در لیگ برتر والیبال زنان به قهرمانی برسد، خلیل آزمون در اعتراض به سیاست‌های فدراسیون والیبال اعلام کرد که دیگر در والیبال زنان تیم‌داری نمی‌کند. اما حالا دخترش سولماز می‌گوید، آرامش به تیم برگشته و سریک فصل بعد هم از مدعیان خواهد بود.

سریک تیم سردار آزمون است. با هزینه‌هایی که این بازیکن تیم ملی فوتبال کرد، این تیم فصل پیش از دسته‌یک به لیگ برتر آمد و از همان ابتدای فصل خودش را در حد مدعی قهرمانی معرفی کرد و به فینال هم رسید. سریک و پیکان ظهر جمعه بازی فینال را برگزار کردند. پیکان در پلی‌آف با ذوب‌ آهن اصفهان هم‌بازی شده بود و در 2 دیدار به برتری رسید و به فینال راه پیدا کرد، اما سریک کار سخت‌تری داشت. آن‌ها در 3 بازی نزدیک توانستند فینالیست شوند. در فینال سریک در 3 ست ۲۵ بر ۱۸، ۲۵ بر ۱۹ و ۳۰ بر ۲۸ از پیکان شکست خورد و شاکی شد. اعتراض آن‌ها نه به باخت که به تصمیمات فدراسیون است.

1800955

در مرحله پلی‌آف سایپایی‌ها مدعی بودند تصمیماتی که فدراسیون می‌گیرد، بیشتر به نفع سریک است. بعد از بازی فینال هم گنبدی‌ها معترض شدند که فدراسیون به نفع تیم پیکان کار کرد. در پلی‌آف نظر 3 تیم به‌جز سریک این بود که بازی‌ها در تهران و متمرکز برگزار شود، اما سریک به‌خاطر داشتن تماشاگر مخالف بود و فدراسیون هم به خواست این تیم تن داد. گنبدی‌ها ترجیح می‌دادند فینال 2 از 3 باشد. آن‌ها 2 دلیل داشتند؛ 3 بازیکن اصلی این تیم مصدوم بودند، پیکان یک هفته استراحت کرده بود و سریک 3 روز. در این شرایط مشخص بود که شرایط به نفع تیم تهرانی باشد، اما چرا سریک بعد از اینکه قهرمانی را از دست داد، به فدراسیون معترض شد؟ و مهم‌تر اینکه چرا از ابتدای فصل نحوه برگزاری مسابقات در حضور نمایندگان مشخص نمی‌شود و برای هر مرحله نظرسنجی و تصمیم‌گیری می‌شود؟ این معضلی است که در لیگ مردان هم دیده می‌شود.

*تصمیماتی که عوض می‌شود
سولماز آزمون، خواهر سردار و سرپرست تیم سریک به همشهری می‌گوید: «فدراسیون یک‌دفعه همه قوانین را عوض می‌کند. قرار بود بازی آخر پلی‌آف ما با سایپا روز یکشنبه باشد، اما یک‌باره گفتند دوشنبه بازی دارید. یا تصمیم گرفتند بازی رده‌بندی را برگزار نکنند و سومی مشترک اعلام کنند.» اعتراض اصلی او به زمان بازی فینال است: «ما 3 بازی سنگین انجام داده بودیم. گفتیم بازی را 23 یا 24 بهمن برگزار کنید. گفتند باید با پیکان صحبت کنید. خب، مشخص است که پیکان منافع خودش را در نظر می‌گیرد و شرایط ما را نمی‌پذیرد. شاید ما هم جای آن‌ها بودیم همین کار را می‌کردیم. خود فدراسیون باید درست تصمیم‌گیری می‌کرد و شرایط 2 تیم را در نظر می‌گرفت.3 ازیکن اصلی ما در پلی‌آف مصدوم شده بودند و مشکل داشتیم ولی کسی به شرایط تیم ما توجه نکرد.»

1800956

*بی‌احترامی بزرگ
خلیل آزمون پدر سردار و سولماز، از مربیان قدیمی والیبال است که روز جمعه همراه تیم به تهران آمده بود و در سالن والیبال ورزشگاه آزادی هم حاضر بود، اما او را از سالن بیرون کردند. آزمون که از این حرکت فدراسیون شاکی بود، اعلام کرد که دیگر در لیگ زنان تیم‌داری نمی‌کند. سولماز بی‌احترامی به پدرش را هم از دلایل شکست تیم می‌داند: «اول مسابقه اجازه دادند که پدرم به سالن بیاید، اما وقتی به مدیر عامل پیکان گفتند که نمی‌تواند در سالن باشد، پیکانی‌ها اعتراض کردند و پدر من را هم بیرون کردند.

بی‌احترامی بزرگی بود و بابا حتی به بچه‌ها گفت بازی نکنید. اگر مشکلی بود از اول نباید اجازه ورود می‌دادند نه اینکه وسط بازی بیرونش کنند. این کار روی روحیه تیم هم تأثیر منفی گذاشت.» آزمون پدر در حالی از سالن اخراج شد که مردان دیگری که در فدراسیون مسئولیت دارند، در سالن حاضر بودند و این موضوع عصبانیت او را بیشتر کرد. سولماز می‌گوید پدرش آرام شده و از تصمیمش برگشته است: «آن روز همه عصبانی بودیم و الان نشست می‌گذاریم. با سردار هم صحبت کرده‌ام. خود او با بچه‌ها هم صحبت کرد و به آن‌ها قول داد که برای فصل دیگر هم تیم‌داری می‌کند.»

*روز رویایی
روز جمعه هرچند روز خوبی برای سریک نبود، اما روزی رؤیایی برای والیبال زنان بود. آن‌ها که بیشتر مسابقات را در سال‌های اخیر در سکوت برگزار کرده بودند، این‌بار در تهران و در حضور تماشاگران بازی کردند. آزمون باورش نمی‌شود که تماشاگران گنبدی در تهران هم آن‌ها را تنها نگذاشتند: «در گنبد تماشاگران زیادی به سالن آمده بودند، اما واقعا انتظار نداشتیم که حدود 300-200 تماشاگر در تهران هم به سالن بیایند و یک‌صدا تیم ما را تشویق کنند.» آزمون اتفاق خوب این فصل را حضور این تماشاگران در سالن می‌داند: «اتفاق خوبی بود اما ‌ای‌ کاش فدراسیون از تیم‌های خصوصی بیشتر حمایت می‌کرد و اولویتش تیم‌های دولتی نبود.»

سریک برای فصل بعد خودش را آماده می‌کند و پیکان هم از حالا باید به فکر جام باشگاه‌های آسیا باشد که اردیبهشت سال آینده در ویتنام برگزار می‌شود.

دیدگاه‌ها