کد خبر : 1870298 | 25 بهمن 1401 ساعت 11:12 | 133.8K بازدید | 20 دیدگاه

انتقاد مؤدبانه این ستاره: او اصلا مرا نمی‌شناخت

یک پرتغالی سرنوشت و زندگی مهدی‌پور را خراب کرد!

بدترین اتفاق برای مهدی مهدی‌پور جابه‌جایی در رأس تیم ملی بود. او قربانی تغییر ناگهانی سرمربی تیم ملی شد.

یک پرتغالی سرنوشت و زندگی مهدی‌پور را خراب کرد!

به گزارش "ورزش سه"، مهدی مهدی‌پور ستاره خط میانی استقلال پس از یک فصل عالی با فرهاد مجیدی به دلیل مصدومیت در ترکیب آبی‌ها حضور ندارد.
او در ماه‌های گذشته روزهای سختی را پشت سر گذاشته و فشاری را بابت حذف از تیم ملی تحمل کرده که ممکن است هر بازیکنی را از مسیر خارج کند. مهدی‌پور که به ندرت با خبرنگاران حرف می‌زند امروز با ورزش سه صحبت کوتاهی درباره این افسردگی ورزشی داشت. اتفاقی که باعث شد او به مهم‌ترین آرزوی ورزشی زندگی خود نرسد. چیزی که در این سن و سال سخت با آن کنار می‌آیید.

سؤال اول ما هافبک استقلال مصدومیت و غیبت اوست. مهدی‌پور در خصوص آخرین وضعیت خود این‌طور توضیح می‌دهد: آخرین روزهای دوران نقاهت خودم را سپری می‌کنم و امیدوارم از بازی حذفی یا بعدی آن بتوانم برای استقلال به میدان بروم. مصدومیت من طوری بود که باید دو هفته‌ای خوب می‌شد ولی متأسفانه تشدید شد حتی در MRI آخری دیدم شرایطم بهبود نیافته است. باید بگویم مشابه این مصدومیت من را فصل گذشته وریا غفوری گرفتار شد و باعث شد 8 هفته از میادین دور باشد.

مهدی‌پور در خصوص اینکه با درخشش هافبک‌های استقلال شرایط حضورش در ترکیب تیم در بازگشت دوباره احتمالاً برای او سخت خواهد شد گفت: مهم این است که تیم در 5 هفته پایانی نتایج خوبی را کسب کرده است و توانستیم خودمان را به صدر جدول برسانیم و اختلاف 8 امتیازی را جبران کنیم. وقتی که برگردم مثل زمانی که بودم مانند فصل گذشته همه تلاشم را انجام می‌دهم بهترین عملکرد را برای تیمم داشته باشم .هیچ فرقی هم نمی‌‌کند من بازی کنم  یا دیگر هم‌تیمی‌ام، مهم برد تیم و کسب عنوان قهرمانی است.

هافبک استقلال در خصوص اینکه آیا فکر می‌کرد این اختلاف 8 امتیازی با صدر و پرسپولیس جبران شود گفت: از بازیکنان تیم بپرسید بعد از بازی مقابل سپاهان که در اصفهان بازی را باختیم به آن‌ها چه گفتم. در رختکن گفتم که این اختلاف را جبران خواهیم کرد و از این موضوع با توجه به پتانسیلی که تیم داشت، اطمینان داشتم.

1801675

مهدی‌پور در خصوص اینکه اعتراضات به داوری در تیم‌ها زیاد شده این‌طور واکنش نشان داد: اعتراضات به داوری به حق است. تصمیمات اشتباه داوران زیاد شده است و باید VAR را هرچه زودتر بیاورند. الزام داشتن این سیستم در فوتبال مانند بودن توپ بازی در زمین است. بودن VAR باعث می‌شود داوران با آرامش بیشتری در زمین ظاهر شوند و بدون اینکه از اشتباهی بترسند مطمئن باشند قادر به جبران آن و کاهش حواشی و اشتباهات خواهند بود.

وی در خصوص اینکه در روزهای پایانی منتهی به جام جهانی از لیست تیم ملی توسط کارلوس کی‌روش خط خورد تا بزرگ‌ترین شانس دوران فوتبالی‌اش را به این شکل از دست بدهد، این‌طور توضیح داد: در آن لحظه فقط برای شخص خود مهدی مهدی‌پور ناراحت شدم. حتی تأثیراتش مدت‌ها روی روح و روان من بود. اتفاق کوچکی نبود چون یک فصل بهترین هافبک لیگ شدم ولی جام جهانی را از دست دادم . آن لحظه سعی کردم جنبه ملی قضیه را نگاه کنم و امیدوار باشم تیم ملی بهترین نتیجه را بگیرد.

لیست تیم ملی تغیرات زیادی داشت و اگر اسکوچیچ سرمربی باقی می‌ماند قطعا لیست 13، 14 نفر تغییر می‌کرد. من 3 بازی ملی دارم که زمان حضور اسکوچیچ بوده است و اگر بود به جام جهانی می‌رفتم چون شناخت خوبی از لیگ ما داشت ولی کی‌روش 4 سال در ایران نبود و حتی اسم من را نمی‌دانست .

مهدی‌پور درباره چالش انتخاب سرمربی تیم ملی پیش از جام ملت‌های آسیا این‌طور گفت: نظر خاصی ندارم و فقط امیدوارم هر تصمیمی گرفته می‌شود به صلاح فوتبال ملی باشد. دنبال مربی‌ای باشند که به فکر نتیجه نباشد مانند فوتبال کره و ژاپن که از زیر‌ساخت فوتبال را درست می‌کنند. از ما که گذشت ولی کسی بیاید که ساختار فوتبال ما را از پایه درست کند تا بتوانیم 10 سال دیگر جلوی کره و ژاپن نتیجه بگیریم.

دیدگاه‌ها