کد خبر : 1870740 | 27 بهمن 1401 ساعت 15:41 | 4K بازدید | 0 دیدگاه

درخواست مهم رییس فدراسیون والیبال از وزارت ورزش

محمدرضا داورزنی، رییس فدراسیون والیبال، انتظار حمایت بیشتری از وزارت ورزش دارد.

درخواست مهم رییس فدراسیون والیبال از وزارت ورزش

به گزارش "ورزش سه"، والیبال زنان ایران در طی سال های اخیر به شکل قابل توجهی پیشرفت کرده است. حضور در مسابقات بین المللی و حتی کسب عناوین باعث شده که اقبال به این رشته ورزشی در بین بانوان به شکل قابل توجهی مورد استقبال قرار بگیرد.

رئیس فدراسیون والیبال با اشاره به استراتژی فدراسیون برای والیبال زنان، گفت: باید در والیبال زنان تلاش بیشتری داشته باشیم تا به هدف گذاری فدراسیون که قرار گرفتن در بین چهار تیم برتر آسیا است، دست یابیم. با همکاری وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در سال آینده والیبال زنان ایران برای نخستین بار در بازی‌های آسیایی شرکت خواهد کرد. اعتقاد داریم که برای رشد والیبال زنان نیاز به حضور در میادین مختلف آسیایی است تا ملی‌پوشان با رقبای این قاره مبارزه و کسب تجربه کنند.

داورزنی با یادآوری این‌که در سال 1402 نخستین دوره مسابقات والیبال زیر 16 سال قاره‌ها از جمله آسیا برگزار خواهد شد و تیم‌های ملی ایران در دو گروه مردان و زنان به مصاف رقبای آسیا خواهند رفت، گفت: از هفته نخست فروردین فدراسیون والیبال متوسط 300 نفر در اردوهای آماده سازی خواهد داشت که برنامه ریزی دقیقی می‌طلبد تا نمایندگان ایران در رویدادهای سال 2023 شرکت کنند.
وی افزود: در مجموع سال بسیار سختی برای اردوها و اعزام‌های برون مرزی و میزبانی مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا خواهیم داشت و هزینه‌های بسیار زیادی هم دارد که میانگین هر نفر در اردو 10 میلیون ریال برای هر روز است.

رئیس فدراسیون والیبال تاکید کرد: در یک کلام سال آینده پرترافیک است و قیمت تمام شده فعالیت‌ها نیز چندین برابر شده است و امیدواریم با جذب منافع و مدیریت هزینه‌ها، اعزام ها را مدیریت کنیم. فدراسیون والیبال تا کنون هیچ اعزام خود را به دلیل مسایل مالی لغو نکرده است، اما انتظار رعایت انصاف در توزیع منابع مالی در وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک داریم. معتقدیم که باید بودجه موجود ورزش به صورت عادلانه بین فدراسیون‌ها تقسیم شود.

داورزنی تصریح کرد: استراتژی فدراسیون از 15 سال پیش، کاهش وابستگی والیبال به بودجه دولتی است و در این زمینه بسیار خوب عمل کردیم و تنها 10 تا 15 درصد وابستگی داریم، اما امیدوارم سال آینده وزارت ورزش در توزیع منابع مالی عملکرد عادلانه باشد.

دیدگاه‌ها