کد خبر : 1871190 | 30 بهمن 1401 ساعت 12:50 | 38K بازدید | 9 دیدگاه

بانک اسلامی، اینئوس و یک خریدار مجهول

رقابت بزرگ برای خرید یونایتد، هدف سیتی است!

ارائه پیشنهاد رسمی برای خرید باشگاه منچستریونایتد توسط شیخ جاسم بن حمد، واکنش‌های گسترده‌ای را از سوی هواداران این تیم و همچنین قطری‌ها به دنبال داشت.

رقابت بزرگ برای خرید یونایتد، هدف سیتی است!

به گزارش ورزش سه، با وعده‌هایی که شیخ جاسم بن حمد، رئیس بانک اسلامی قطر، پیرامون بازگشت دوباره منچستریونایتد به مسیر درست و قهرمانی دوباره، ارائه کرده است، هواداران شیاطین سرخ به شدت از پیشنهاد او استقبال کردند. هواداران انگلیسی معتقد هستند که در حال حاضر توپ در زمین صاحبان باشگاه، خانواده گلیزر، است که با وجود کاهش روزافزون محبوبیت، همچنان زمام باشگاه را در دست دارند.

در حال حاضر رقابت بین پیشنهاد قطری و گروه پتروشیمی «اینئوس» خواهد بود. این شرکت جیم رادکلیف، میلیاردر بریتانیایی، را به عنوان مالک خود می‌بیند و باشگاه‌های نیس فرانسه و لوزان سوئیس را تحت مالکیت خود دارد، پیشنهاد خرید منچستریونایتد را ارائه کرده است.

اینئوس در بیانیه‌ای نوشت: «ما جاه‌طلب و بسیار رقابتی هستیم و دوست داریم در منچستریونایتد سرمایه‌گذاری کنیم تا بار دیگر آن را به باشگاه شماره یک جهان تبدیل کنیم.»

1803252

خبرگزاری فرانسه در گزارشی طولانی در این باره نوشت: «علی‌رغم آگاهی از فشار هواداران و دشواری روابط آن‌ها با مدیریت، از جمله وعده‌های جاسم بن حمد و رادکلیف این است که بدهی‌ 580 میلیون یورویی باشگاه را که از زمان خرید باشگاه توسط گلیزر در سال 2005 باقی مانده بود، پاک کنند و همچنین سرمایه گذاری عظیمی در مراکز آموزشی، استادیوم‌ها و زیرساخت‌ها داشته باشند.»

این گزارش به پیشنهاد شیخ برای خرید 100% یونایتد با هدف "بازگرداندن باشگاه به شکوه سابقش در داخل و خارج از زمین" اشاره کرد.

1803253

بانک اسلامی یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های قطر به حساب می‌آید و در عین حال رسانه‌های انگلیسی نیز با انتشار تصویری از شیخ جاسم با پیراهن منچستریونایتد اعلام کردند که او از کودکی و به‌ویژه از سال 1992، طرفدار منچستریونایتد بوده و این یک پیام عالی از سوی او برای همکاری با باشگاه انگلیسی محسوب می‌شود.

این در حالی است که روزنامه «تلگراف» اعلام کرده که پیشنهادات دیگری نیز برای خرید یونایتد ارائه شده و هنوز همه نامزدها مشخص نشده‌اند. این روزنامه که پیش از این از تلاش عربستان برای ورود به این خط خبر داده بود، گفت: «در میان نامزدهای احتمالی، کنسرسیومی از سرمایه گذاران بخش خصوصی در ایالات متحده وجود دارد.»

با این حال روزنامه گاردین با انتشار گزارشی عنوان کرد: «آل ثانی تنها متعهد به ارائه بیش از 4 میلیارد پوند (4.82 میلیارد دلار) می‌شود؛ در حالی که جیم رادکلیف، با حمایت بانک‌داران گلدمن اسکس و جی پی مورگان، یک تاجر زیرک است.»

1803254

این در شرایطی است که اگر این پیشنهادات کافی نباشند، باز هم مسئله فروش این باشگاه که از سال 2017 هیچ عنوانی کسب نکرده و در سال‌های اخیر به طور قابل توجهی از رقیب سنتی (منچسترسیتی) عقب افتاده، به طور کامل منتفی نخواهد شد.

لازم به ذکر است که منچستریونایتد پس از انتصاب اریک تن هاخ، سرمربی هلندی، در حال حاضر در رده سوم جدول رده‌بندی لیگ برتر انگلیس قرار دارد.

دیدگاه‌ها