کد خبر : 1871296 | 30 بهمن 1401 ساعت 21:36 | 71.5K بازدید | 18 دیدگاه

صعود با ۴ گل و ۷ پنالتی؛

این بازی لیگ قهرمانان را حتما ببینید!

شاگردان هرنان کرسپو در هفتمین پنالتی صعودشان را به جمع هشت تیم برتر آسیا جشن گرفتند.

 این بازی لیگ قهرمانان را حتما ببینید!

به گزارش "ورزش سه"، در چارچوب دیدارهای مرحله یک‌هشتم نهایی فصل ۲۳-۲۰۲۲ لیگ قهرمانان آسیا و نخستین بازی در منطقه غرب این قاره، تیم‌های قطری الدحیل و الریان از ساعت ۱۸:۳۰ امشب در ورزشگاه الثمامه به مصاف هم رفتند.

شاگردان هرنان کرسپو که با کسب ۱۵ امتیاز در گروه D لیگ قهرمانان آسیا صدرنشین شدند و بالاتر از التعاون عربستان، سپاهان ایران و پاختاکور ازبکستان قرار گرفتند، در شرایطی به مصاف الریان رفتند که این تیم قطری هم بالاتر از شارجه امارات و استقلال تاجیکستان و پشت سر الهلال، به‌عنوان تیم دوم گروه A به دور حذفی راه یافت.

الدحیل که از ابتدای فصل ۲۳-۲۰۲۲ لیگ ستارگان قطر تنها یک باخت در هفته اول مقابل الوکره متحمل شده و پس از آن در هیچ‌کدام از رقابت‌های داخلی شکستی نداشته و در ۱۲ مسابقه ۳۲ امتیاز به دست آورده و صدرنشین این مسابقات است، در حالی بازی امشب برابر الریان را آغاز کرد که این تیم در رتبه نُهم قرار دارد!

1803451
المعز علی چند سانتی‌متر از آخرین مدافع الریان جلوتر بود و همین اتفاق کاری کرد تا اولین گل الدحیل توسط ادمیلسون جونیور در دقیقه ۵۹ مردود شود

مطابق انتظار شاگردان هرنان کرسپو در نیمه اول نمایش مالکانه و عملکرد بهتری نسبت به حریف خود داشتند و توپ را بهتر از حریف خود به گردش درآوردند، اما الریان هم با تیم و بازی متفاوتی از لیگ ستارگان پای به این دیدار گذاشت که حملات هر دو تیم در ۴۵ دقیقه ابتدایی بی‌ثمر بود و دو شوت در چارچوب هر یک از آنها تبدیل به گل نشد.

الدحیل در دقیقه ۵۷ روی نفوذ المعز علی از سمت چپ محوطه جریمه و پاس رو به جلوی این بازیکن صاحب یک موقعیت خطرناک شد که شوت اولونگا با کمترین اختلاف از روی دروازه الریان به بیرون رفت.

1803452
دفع توپ زیبای صلاح زکریا، دروازه‌بان الدحیل روی ضربه سر تمیم منصور اجازه نداد تیمش عقب بیفتد

دو دقیقه پس از این اتفاق، بازهم المعز علی حمله سریع الدحیل را پایه‌گذاری کرد که این بار تعویض منطقه او از سمت راست به چپ زمین، توپ را به ادمیلسون جونیور رساند تا او با یک دریبل و شوت فنی استثنایی با بغل پا به کنج دروازه الریان، تیمش را به گل برساند، اما VAR پس از ایجاد وقفه دو دقیقه‌ای در مسابقه، این گل را بخاطر حضور کاپیتان الدحیل در آفساید رد کرد.

بازی پس از این گل مردود بیشتر در میانه زمین پیگیری شد تا اینکه در دقیقه ۷۰ الریان یک موقعیت عالی خلق کرد که ارسال محمد جمعه از سمت چپ زمین و ضربه سر تمیم منصور را صلاح زکریا با شیرجه تماشایی به سمت چپ دفع کرد و اجازه نداد دروازه الدحیل باز شود.

1803456
این واکنش استثنایی گلر الدحیل در دقیقه ۸۰ روی ضربه ایستگاهی وارگاس کاری کرد تا الریان هم در حسرت گل بماند

دقیقه ۷۲ زمان خودنمایی دیگر گلر این مسابقه بود؛ این بار بسام الراوی، مدافع الدحیل اقدام به شوت‌زنی از راه دور کرد که ضربه تماشایی او را ایوانیلدو رودریگوئوز، گلر برزیلی الریان مُشت کرد و در ادامه با کمک مدافعان خودی، توپ را در اختیار گرفت.

الریان که بیشتر روی توپ‌های بلند و ضربات آزاد برنامه داشت، در دقیقه ۸۰ یک ضربه ایستگاهی در منطقه‌ای مناسب به دست آورد که شوت فنی و دیدنی جیسون وارگاس را صلاح زکریا با یک واکنش چشم‌نواز و شیرجه دیدنی، از کنج دروازه بیرون کشید تا بازی همچنان بدون گل پیش برود.

1803458
در وقت‌های تلف شده نیمه دوم، نام تائه هی در موقعیت آفساید صاحب فرصت شد و در ادامه پاس گل داد که کمک داور دوم آن را تشخیص داد تا دومین گل الدحیل هم مردود شود

نام تائه هی، ستاره کره‌ای الدحیل در دقیقه ۸۶ ارسال زمینی از جناح راست زمین را با یک شوت زمینی زد که توپ با اختلاف کمی از کنار تیرک عمودی دروازه الریان رد شد و بهترین فرصت گلزنی تیمش را از دست داد.

اعلام هفت دقیقه وقت اضافه فرصت مناسبی بود تا دو تیم با زدن یک گل برتری خود را قطعی کنند، اما در حالی که الدحیل توانست در دقیقه ۴+۹۰ روی پاس در عرض نام تائه هی و ضربه بغل پای المعز علی به دروازه خالی الریان به گل برسد، اما بازهم اعلام کمک داور دوم و تایید کمک‌های ویدئویی بخاطر حضور ستاره کره‌ای در آفساید، کاری کرد تا گل الدحیل بازهم مردود شود!

یک دقیقه پس از آن، داور ژاپنی سوت را به صدا درآورد و نقطه پنالتی را به نفع الریان نشان داد، اما پیش از آن آفساید موفق عوض، مهاجم این تیم گرفته شده بود تا هرنان کرسپو و تماشاگران الدحیل نفس راحتی بکشند.

1803459
موفق عوض، مهاجم تعویضی الریان چند متر در آفساید بود تا داور پنالتی اعلام شده روی او پس از این اتفاق را رد کند

روی زمین افتادن موفق عوض در این صحنه کاری کرد تا بازی به وقفه بیفتد و پس از به جریان افتادن تا دقیقه ۱۲+۹۰ گلی نداشته باشد و در نهایت هم بازی در وقت‌های قانونی با تساوی بدون گل خاتمه یابد و به وقت‌های اضافه کشیده شود.

الدحیل وقت‌های اضافه را بهتر آغاز کرد و جدی‌ترین فرصت خود را در دقیقه ۹۵ داشت که شوت روی پای کریم بوضیاف از پشت محوطه جریمه را ایوانیلدو رودریگوئوز دراختیار گرفت.

شاگردان کرسپو نمایش هجومی خود را همچنان ادامه دادند و بازهم روی حرکت کریم بوضیاف خلق موقعیت کردند که این بار پاس در عرض او و شوت زمینی نام تائه هی از کنار تیرک عمودی دروازه الریان رد شد.

1803457
این تنه به تنه شدن کاری کرد تا گل دوم ادمیلسون جونیور برای دومین بار در دقیقه ۱۰۱ مردود شود و داور خطای او روی مدافع الریان را بگیرد

شاگردان کرسپو پس از گلزنی، عقب کشیدند و سعی در مدیریت بازی داشتند که تا سومین دقیقه وقت‌های اضافه فقط توانستند این کار را به خوبی انجام دهند و بالاخره روی یک توپ بلند دروازه خود را باز شده دیدند.

الریان که از ابتدای بازی مستقیم برنامه داشت، در دقیقه ۳+۱۲۰ روی پاس بلند شوگو تانیگوچی مدافع ژاپنی خود و در ادامه ضربه پشت سر یوهان بولی صاحب یک موقعیت طلایی شد که استیون انزونزی ستاره فرانسوی این تیم بدون مکث و شوت روی پای مهار نشدنی، دروازه الدحیل را باز کرد تا بازی در آخرین لحظات به تساوی کشیده شود.

پس از این گل، الریان باز هم یک موقعیت خطرناک به دست آورد که نتوانست از آن بهره ببرد تا در نهایت بازی با تساوی یک بر یک در طول ۱۲۰ دقیقه به اتمام برسد و به ضربات پنالتی برود.

1803454
مصدومیت احمد مقصود، هافبک میانی و کاپیتان الریان در آخرین لحظات خبر تلخی برای این تیم بود که البته پس از خروج او، تیمش توانست به گل برسد!

* ضربات پنالتی

ادمیلسون جونیور پنالتی اول را برای الدحیل تبدیل به گل کرد و جیسون وارگاس هم همین کار را برای الریان انجام داد.

پنالتی دوم الدحیل توسط میشل اولونگا به سمت راست رفت و تبدیل به گل شد و یوهان بولی نیز با شوت به مرکز دروازه بازهم کار را به تساوی کشید.

توپ نام تائه هی به زیبایی کنج دروازه را نشانه رفت و پنالتی سوم الدحیل را به زیباترین شکل تبدیل به گل کرد و پس از او نیز انزونزی، فرشته نجات الریان توپ را به سمت چپ و دور از دستان زکریا زد تا همه چیز مساوی پیش برود.

1803453
شوت روی پای انزونزی را شاید هیچ گلری نمی‌توانست بگیرد تا زکریا هم بالاخره مغلوب شود و دروازه‌اش را باز شده ببیند

مطمئن‌ترین پنالتی را محمد مونتاری زننده گل الدحیل با ضربه بغل پا به سمت راست و خلاف جهت گلر برزیلی الریان زد و پس از او هم تانیگوچی توپ را به همان نقطه فرستاد تا نتیجه در پنالتی‌ها ۴ بر ۴ شود!

محمد خالد برای الدحیل و ابراهیم مسعود برای الریان، پنالتی پنجم و ضربات سرنوشت‌ساز خود را تبدیل به گل کردند تا تک‌پنالتی تیم صعود کننده را مشخص کند.

شوت بسام الراوی آنقدر با خیال راحت به سمت چپ و خلاف جهت گلر الریان زده شد که هیچ‌یک از تماشاگران الدحیل استرس نکشیدند و پس از آن پنالتی ششم الریان پس از برخورد به نوک انگشتان زکریا تبدیل به گل شد.

1803455
تماشاگران الریان پس از پایان مسابقه با هیجان بیشتری تیم خود را تشویق می‌کردند و پس از هر توپی که بازیکنان این تیم به دست می‌آوردند، با صدای تشویق ممتد به آنها روحیه می‌دادند

کریم بوضیاف با شوت استثنایی به کنج دروازه پنالتی هفتم را برای الدحیل تبدیل به گل کرد، اما بعد از او موفق عوض بازیکن تعویضی الریان ضربه خود را طوری زد که صلاح زکریا با شیرجه تماشایی به سمت راست دفع کرده و صعود تیمش را امضاء کند.

شاگردان هرنان کرسپو با کسب پیروزی ۷ بر ۶ در ضربات پنالتی به‌عنوان نخستین تیم از غرب آسیا به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان صعود کردند و بعید نیست در مرحله بعد به مصاف فولاد ایران که فردا شب باید مقابل الفیصلی عربستان قرار بگیرد، بروند.

دیدگاه‌ها